پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مردم از نمایندگان خود در مجلس انتظار دارند اولویت های اصلی آنها را مدنظر قرار دهند و اعتقاد دارم اولویت اصلی مسائل اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان است.

شعار سال: محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در نشست خبری افزود: عرصه جامعه امروز عرصه خدمتگذاری با رویکرد همدلی و وحدت است و اگر آن را کنار بگذاریم نمی توانیم با هم کار کنیم.

وی تصریح کرد: مرزکشی ها و خط بندی های سیاسی امروز آفتی برای جامعه شده است که نتوانیم مسیر توسعه را ادامه دهیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هفتم اسفند گفت: حضور مردم شرایطی را فراهم کرد که بتوانیم نتایج این حضور پرشور را هم در عرصه داخلی برای انسجام و وحدت بیشتر بین مجموعه های داخل نظام و هم در مجموعه منطقه ای و بین الملل برای افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی شاهد باشیم.

منتخب اول مردم کرمان و راور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه اتفاق افتاد منجر به دلگرمی و استحکام بیشتر همه نیروهای درون نظام جمهوری اسلامی که برای نظام، انقلاب، امام و رهبری دلسوزی می کنند، شد و علاوه بر آن با توجه به نتایج متنوعی که در سراسر کشور ایجاد کرده است این علاقه را برای حضور همه در عرصه خدمتگذاری افزایش داد.

وی گفت: لذا باعث شد بسیاری از آثار این حضور را امروز در عرصه منطقه ای و بین المللی شاهد باشیم و خیلی از خطرات بواسطه این اقتدار از جمهوری اسلامی دور شد.

وی افزود: این حضور لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب بود و نشان داد مردم پای انقلاب، نظام، امام و رهبری ایستاده اند و در همه عرصه ها حضورشان را متجلی می کنند.

پورابراهیمی بیان کرد: میانگین حضور مردم استان کرمان در انتخابات از میانگین کشوری بیشتر بود که جای تقدیر دارد، مردم ولایت مدار و متدین و انقلابی استان کرمان و حوزه انتخابیه کرمان و راور این تلاش را داشتند.

وی گفت: مردم زحمات خود را کشیدند و اقدامات و وظیفه خود را انجام دادند و امروز وظیفه نمایندگان منتخب است که در مجلس برای دوره چهار ساله بار سنگینی را که بر دوششان گذاشته شده است بتوانند انجام وظیفه کنند.

وی اظهار کرد: پیروز واقعی مردم هستند چون مردم تصمیم گرفتند چه کسانی را به مجلس بفرستند و امروز افتخار می کنیم یک دمکراسی مردمی با رویکرد اسلامی در کشورمان داریم که مردم علی رغم همه علائق و سلائق مختلف و متنوع پای صندوق های رای می آیند و نظرشان را ابراز می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نهم گفت: الحمدالله امروز همه پذیرفتند نظر مردم اساسی ترین ابراز تصمیم است و همه باید به این نظر تمکین کنند و نظری است که بر اساس قانون اساسی و ویژگی های اسلامی کشور به آن اعتقاد داریم.

وی افزود: مردم ما علی رغم همه مسائل، ویژگی ها و گفتمان ها متفاوتی که در کشور وجود دارد، آمدند و نتیجه مجلس هرچه و در هر گروه و طیفی باشد به صلاح کشور است.

وی اظهار کرد: ما نسبت به بعضی اظهار نظرها که مردم در برخی جاها شعور سیاسی داشتند و در بعضی جاها نداشتند، این را توهین به مردم می دانیم و اعتقاد داریم مردم در همه جا از شعور سیاسی برخوردار بودند.

پورابراهیمی ادامه داد: بنده در جریان برجام مخالف نبودم و در برجام خط قرمز نظام را مبنا قرار دادیم، چیزی که مطالبات جامعه و هبری از ما بود و ما به تصویب برجام کمک کردیم و چرا برخی در ایام انتخاباتی دروغ گفتند و تیترهای ناروا زدند و بی تقوایی کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها تور جریان اقتصادی برای ما پهن کرده اند افزود: جریان برجام این بود که ما محدودیت های هسته ای را بپذیریم و در کنار آن مشکلات اقتصادی و تحریم ها برداشته شود و جنس برجام سکه دورویی بود که یک طرف آن مسائل هسته ای و طرف دیگر آن مسائل اقتصادی بود.

نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم گفت: بنده در کرمان وامدار هیچ گروهی نیستم و بدهی من به امام خمینی (ره)، شهدا و ولایت و رهبری و به مردمی است که به من رای دادند و امروز مسئولیت من را سنگین تر از گذشته کرده اند.

وی افزود: کسی که اصل اول را که اخلاق است رعایت نکند جایگاهی در مجلس نخواهد داشت و مبنای ما برای رفتن به مجلس رضای خداوند است و در غیر اینصورت ارزشی ندارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: خط مشی ما در مجلس و در استان چارچوب نظام و خط قرمر ما مبانی انقلاب، ارزش ها، امام و رهبرمان است و با هیچ گروهی هم تعارفی نداریم و با همه کسانی که انتخاب شده اند کار می کنیم که الحمدالله فضای خوبی است.

وی گفت: من مطمئن هستم مجمع نمایندگان در آینده با اقتدار بیشتری در استان عمل خواهد کرد علی رغم اینکه نیروهای جدید، تجربه کمتری در نمایندگی مجلس داشته باشند، چون عامل وحدت بین همه توسعه استان است.

وی افزود: خوشبختانه امروز استاندار کرمان، محور توسعه است که جای تقدیر و تشکر می باشد و امروز مردم دنبال جریان های سیاسی چپ و راست نیستند و دنبال معیشت و اشتغال جوانان هستند.

منتخب مردم کرمان و راور در مجلس دهم تاکید کرد: مجلس آینده اگر به موضوعات توسعه اقتصادی و حل مشکلات مردم بپردازد مجلس موفقی خواهد بود و در غیر این صورت نمی تواند در عرصه خدمتگذاری به مردم موفق باشد.

وی اظهار کرد: اولین روزهای کاری مجلس دهم با برنامه توسعه ششم شروع خواهد شد و این بزرگترین مزیت مجلس دهم است که ریل گذاری پنج سال را برای دولت انجام دهد.

وی گفت: اگر مجلس دهم در حوزه کارهای اقتصادی، معیشتی و زیربنایی در کشور کارهای جدی انجام دهد من به شما قول می دهم آثار خیر و برکت این مجلس پس از چهار سال در کشور متجلی خواهد شد و مردم طعم لذت برنامه ریزی خوب را در مجلس خواهند دید.

پورابراهیمی تاکید کرد: باید از دعواهای سیاسی حتما اجتناب شود و دعواهای سیاسی چیزی برای مردم نداشته است، گروه های سیاسی بدنبال اثبات خودشان هستند و امروز ما باید به دنبال اثبات مبانی و ارزش های انقلاب باشیم.

وی گفت: توسعه و تعالی پیشرفت در اولویت اول است و باید از منافع شخصی، باندی و گروهی بگذریم و باید دنبال منافع ملی باشیم.

وی با اشاره به شعار استاندار مبنی بر اینکه تحت رهبری و ولایت توسعه را پیگیری کنیم افزود: ما این شعار را قبول داریم و امیدواریم در عمل همه گروه های سیاسی به آن وفادار باشند تا بتوانند پیگیری کنیم.

پورابراهیمی گفت: مباحث مهم استان در برنامه چهار سال آینده، طرح های نیمه تمام است و طی سال های گذشته علی رغم همه محدودیت ها، تلاش کردیم وضعیت طرح های اقتصادی استان متوقف نشود و در زمینه تامین مالی فاینانس ها، مجوزها، تسهیل امور در استان کارهای خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در بحث ورود سرمایه گذاری خارجی پیگیری طرح های اجرایی بزرگترین طرح های اقتصادی بزرگترین اولویت ما است.

وی افزود: 35 میلیارد دلار طرح سرمایه گذاری به همت اتاق بازرگانی، استانداری و مجموعه های دیگر تهیه شده است که اعلام آمادگی کردیم از محل حضورمان در مراکز بزرگ تصمیم گیری اقتصادی همچون شورای اقتصاد، شورای پول و اعتبار و بورس از اجرای پروژه های سنگین در استان کرمان حمایت می کنیم.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در طرح های اقتصادی اولویت اول ما تکمیل طرح های قبلی نیمه تمام مانند فولاد، پتروشیمی و ... است و اولویت دوم اجرای طرح های جدید و توسعه می باشد.

وی افزود: امیدواریم تحول اساسی در ساختار اقتصادی استان در سال آینده رخ دهد و پروژه های زیادی آماده سرمایه گذاری در استان وجود دارد که اگر تامین اعتبار شود کار بزرگی در استان کرمان انجام خواهد شد.

پورابراهیمی گفت: در مورد طرح های نیمه تمام هم با سرعت زمانی پیگیری خواهیم کرد که از 2سال آینده شاهد عملیاتی شدن آنها باشیم و در بحث اشتغال مردم خروجی آن را ببینند.

وی با اشاره به فعالیت های خوبی که در طرح های زیربنایی در استان انجام شده است گفت: انشاءالله اتمام عملیات گازرسانی و جشن پایان گازرسانی در حوزه انتخابیه کرمان و راور تا سال 1396 به پایان برسد.

منتخب مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم ظرف 2 سال آینده بزرگترین خط انتقال آب به کرمان به هماهنگی ها و حمایت هایی که انجام می شود با اعتبار بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان به اتمام برسد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه کرمان و راور تمامی روستاهای بالای هشت خانوار برق رسانی انجام و سال قبل جشن برق رسانی گرفته شده است.

پورابراهیمی تاکید کرد: این ها خدمات نظام و انقلاب است و ما سرباز کوچک نظام بودیم و هر کس در وسع خودش کمک کرده است و کسی حق ندارد آن را مصادره کند.

وی با بیان اینکه در حوزه ملی هم کارهایی باید انجام شود که اولین آن تحول در ساختار نظام بانکی کشور است افزود: ما فکر می کنیم نظام بانکی کشور به دلیل شرایط خاصی که دارد نظام اقتصادی ما را به شدت به چالش کشیده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل بانکی بتدریج از شبه ربوی به ربوی تبدیل می شود که باید و واجب است نظام بانکی از عملیات شبه ربوی به عملیات پاک و بانکداری اسلامی تبدیل شود.

وی افزود: محور دومی که ما بر روی آن کار خواهیم کرد، موضوع قانون کار و سازمان تامین اجتماعی است و یکی از عوامل بازدارنده در اشتغال همین قوانین کار است و ما سختگیرانه ترین قانون کار در دنیا را داریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: تجاری سازی اعلام در بحث اقتصاد دانش بنیان که توصیه رهبر معظم انقلاب است را حتما پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ما تمام تلاشمان را می کنیم تا پایان اسفند در بحث بودجه، کمیسیون تلفیق کار را تمام کند و تاخیر 45 روزه تقدیم بودجه از طرف دولت امکان تصویب بودجه توسط مجلس نبود.

وی گفت: پیش بینی می شود، تصویب بودجه را در صحن علنی تا نیمه اردیبهشت تمام کنیم و از اواخر اردیبهشت قانون بودجه در اختیار دولت باشد و از خردادماه اجرا شود که خوشبختانه تعامل خیلی خوبی بین دولت و مجلس در قانون بودجه 95 وجود دارد.

پورابراهیمی گفت: در برنامه ششم توسعه درخواست داریم از اصحاب رسانه که با توجه به ارتقای آن در سال های اخیر، روحیه مطالبه گری را در کرمان افزایش دهید.

وی افزود: پیشنهادات مدیران را در برنامه ششم منتشر کنید و از مدیران استان مطالبات را بخواهید و گام به گام همه مدیران و نمایندگان را رصد کنند و مسائل شفاف بیان شود.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم که به اندازه توسعه باید روی فساد کار کنیم، هجمه هایی که فساد اقتصادی به نظام وارد می کند از تخریب قدرت های بیگانه بیشتر است.

پورابراهیمی گفت: مبارزه با فساد را به طور جدی دنبال خواهیم کرد و در این زمینه با کسی تعارف ندارم و نخستین گام در این زمینه این است که اطراف خودت فساد نباشد و دست های آلوده نمی توانند با فساد مبارزه کنند.

وی افزود: چالش آینده نظام جمهوری اسلامی فساد خواهد بود و یکی از دلایل بروز فساد در اقتصاد کشور ما تحریم ها بودند که از آن بابک زنجانی بیرون آمد.

وی با اشاره به حضور شخصیت هایی از استان در مدیریت کلان دولتی کشور گفت: این حضور بسیار فرصت خوبی است تا از آن در جهت افزایش سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان کرمان استفاده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سلامت انتخابات در استان کرمان از عوامل اجرایی، استاندار، فرماندار، هیات های اجرایی، نظارت و نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 15 اسفند 1394، کد مطلب: 81991058 (5213987) : www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین