پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
نامزد اقتصاددان ائتلاف اصولگرایان گفت: شرایط موجود در اقتصاد کشور با شرایط جنگ تحمیلی تطبیق دارد یعنی جوانان تحصیلکرده به ارتش تحصیلکردگان بیکار تبدیل شده اند.

شعارسال: الیاس نادران در نشست خبری با عنوان «چه باید کرد؟» با محوریت برنامه های چهره های اقتصادی ائتلاف اصولگرایان برای رفع بحران رکود و اشتغال که در خبرگزاری فارس برگزار شد، افزود: باید برای مسکن و ازدواج جوانان کار اساسی صورت گیرد.

به اعتقاد این نامزد مجلس دهم با بازخوانی پرونده مسکن مهر و رفع کاستی های آن باید بتوانیم مسکن مهر را تکمیل کنیم.

نامزد ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه غلط وزیر مسکن باعث توقف این طرح شده و مردم از آن آسیب ببینند.

نادران در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز دولت از اجرای قانون استنکاف می کند، گفت : اگر دولت توانمند بود با جلوگیری از قاچاق کالا می توانست اشتغال ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم همچنین گفت: یکی از برنامه های ما در مجلس که پیش از این ارائه شده و پیگیری می شود ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی زیرنظر رییس قوه قضائیه است که این سازمان به مفاسد دانه درشت ها، یقه سفیدها و متصلان به قدرت رسیدگی خواهد کرد.

وی همچنین درمورد نامه نمایندگان به رییس جمهوری درمورد مفاسد اقتصادی اظهار داشت: نمایندگان اصولگرا از ابتدای مجلس هفتم بحث مبارزه با مفاسد بویژه مفاسد یقه سفیدها را آغاز کردند و در این مورد مماشاتی نداشتند.

این نماینده اصولگرای مجلس به سفر رییس جمهوری به ایتالیا و فرانسه اشاره و خاطرنشان کرد: اتفاقات سفر آقای روحانی به ایتالیا و فرانسه باعث شد مسائلی که از قبل وجود داشت تشدید شود و به دلیل اینکه مجلس در سه هفته گذشته جلسه ای تشکیل نداد، نمایندگان تصمیم گرفتند برای هشدار به رئیس جمهوری درباره این اتفاقات به ایشان نامه بنویسند که بعد از انتخابات هم موضوع این نامه را پیگیری می کنند.

نادران در پاسخ به سوالی درمورد بروز فسادهای گسترده در دوران 12 ساله مجلس اصولگرایان و هشت ساله دولت اصولگرا مانند ماجرای بابک زنجانی گفت: این سوال همان سوالی است که در دو روز اخیر آقای مجید انصاری مطرح کرده و خطی است که برخی رسانه ها آن را دنبال می کنند.

وی افزود: از این 12 سال مجلس، هشت سال مربوط به جریانی است که با اصلاح طلبان لیست واحد داده اند و جلسات ماهانه مشترک دارند. بهتر است از آنها بپرسید که این هشت سال مدیریت مجلس چه کاری کرده اید که می خواهید در لیست اصلاحات قرار بگیرید؟

این نامزد ائتلاف اصولگرایان درمورد تورم نیز گفت: در دولت آقای هاشمی تورم به 50 درصد رسید که این تورم ناشی از سیاست های تعدیل اقتصادی بود که همان مسئولان هم اکنون در دولت یازدهم حضور دارند.

نادران ادامه داد: افتخار ما این است که از مجلس هفتم تاکنون هرجا فسادی را دیدیم فریاد زدیم و از تریبون مجلس اعلام کردیم، اما اگر اصلاح طلبان یک مورد دیده اند و افشاء کرده اند، دیدند و سندسازی کردند، دیدند و حاضر شدند آن فرد فاسد را از مجموعه خودشان ترد کنند، به مردم بگویند.

وی با اشاره به رسوخ شهرام جزایری در هیأت رئیسه مجلس ششم گفت: در آن مجلس آقای جزایری کارت 500 از هیأت رئیسه مجلس دریافت کرد و باید از هیأت رئیسه پرسید از شهرام جزایری چه پولی گرفته بودید که اجازه دادید به مجلس وارد شود و حتی در حین رسیدگی پرونده در دادگاه اخلال ایجاد کردید؟

نامزد ائتلاف اصولگرایان افزود: ما وزیر دولت آقای احمدی نژاد را به دلیل ماجرای بروز فساد بانکی استیضاح کردیم همانطور که احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات را به دلیل فساد استیضاح کردیم و همین طور هم با مفاسد دولت روحانی برخورد خواهیم کرد.

نادران با طرح این سوال که بابک زنجانی تولید شده کدام دولت و رشد یافته در کدام دولت است؟، افزود: سران قوا تمایلی به دستگیری زنجانی نداشتند و نامه نمایندگان مجلس باعث شد او دستگیر شود و هرکسی از زنجانی پول گرفته باید دستگیر شود.

وی ادامه داد: بروید بررسی کنید ارزهایی که در صرافی های دوستان آقای روحانی در دوران تحریم و بعد از آن خرید و فروش شد چه بوده است. مفاسد کرسنت، استات اویل و هر قرارداد نفتی دیگری که بررسی می کنیم می بینیم که دوستان اصلاح طلب در آن نقش دارند و ردپای آقای جونیور در آن هست و ما با آن برخورد کردیم و باز هم برخورد می کنیم.

این نامزد مجلس در پاسخ به سوالی درمورد نقض آزادی بیان در دوران اصولگرایان گفت: آقای هاشمی که سرلیست ائتلاف دولت ساخته است در دولت خودش سخت ترین مجازات با مطبوعات و افراد مختلف، تشکل های دانشجویی انجام داد و کار به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب گفتند خدا لعنت کند کسانی را که نمی گذارند دانشجو سیاسی باشد. این صحبت ایشان در برابر کدام اقدام دولت هاشمی بود؟

نادران با بیان این که اصولگرایان تا فتنه 88 هم پای آزادی بیان ایستادند و ما همچنان ایستاده ایم، افزود: آقایان حاضر نشدند مشکلات مردم را حل کنند و مدت ها گفتند باید برجام به نتیجه برسد و بعد گفتند حال نوبت اقتصاد است اما از اول نوبت اقتصاد بود و شما به بیراهه رفتید، ما برای مبارزه با دولت برای اینکه نگذاریم تمام مجلس را بگیرد به میدان آمده ایم و هزینه آن را پرداخت خواهیم کرد.

*داودی: نقدینگی به سمت تولید هدایت شود

پرویز داودی دیگر نامزد اقتصاددان ائتلاف اصولگرایان و معاون اول دولت نهم گفت: بالای 500 هزار میلیارد تومان در 2.5 سال گذشته حاصل شده که اگر درست نظارت و به سمت تولید هدایت شود جهش خوبی در اقتصاد ایجاد خواهد شد.

وی افزود: 460 هزار میلیارد تومان در پایان سال 91 نقدینگی بود که در دو سال و نیم به 959هزار میلیارد تومان رسیده که نیازمند نظارت است.

نامزد ائتلاف اصولگرایان یادآور شد: از آنجایی که 80درصد نقدینگی در دست بانک ها است با نظارت می تواند تسهیلات مناسبی برای تولید بویژه برای جوانان به دنبال داشته باشد.

داودی یادآور شد: متقاضیان خرد در مراجعه به بانک دست خالی هستند اما متقاضیان عمده می توانند تسهیلات بگیرند، باید بر عکس شود و تسهیلات بویژه برای جوانان ارزان قیمت در اختیار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نرخ تسهیلات باید 10درصد باشد و برای امر تولید استفاده شود، رشد تولید منفی است و متوسط آن در 2.5 سال، نیم درصد بوده که با نظارت می تواند سمت تولید برود.

این نامزد ائتلاف اصولگرایان همچنینذ در پاسخ به سوالی در خصوص نقش بانک ها در اقتصاد ملی و تشدید رکود، گفت: نظارت بر بانک ها بسیار تضعیف شده و فعالیت مخرب آنها در جهت تضعیف تولید پررنگ تر شده و تولیدکنندگان بیش تر گرفتار اعتبارات و جریمه ها و بهره های کلان شده اند.

داودی افزود: به همین دلیل در مجلس جدید می توان در قالب قوانین، لوایح و طرح ها هم نرخ تسهیلات را به صورت معقول و موثری کاهش داد و هم برای جرائم تمهیدی اندیشید و هم بحث نظارت را پررنگ تر کرد؛ بانک مرکزی می تواند ابزار قوی و موثری برای نظارت داشته باشد و سابقه بسته های اجرایی و قوانین و لوایح در این زمینه می گوید که می توانیم چنین مواردی را دوباره پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نرخ تورم در دولت دهم و رشد اقتصادی 6.8درصدی اظهارداشت: طبق آمارهای مرکز آمار ایران، متوسط تورم در دولت یازدهم 23.8 درصد و تورم دو سال اول دولت نهم 16.6 درصد و تورم کل دولت نهم 18.9 درصد بوده است، نرخ تورم دو سال اول دولت دهم 8.5 درصد و تورم کل دولت دهم 16.4 درصد بوده است.

نامزد ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: متوسط رشد تولید در دو سال دولت یازدهم 0.55 درصد، دو سال اول دولت دهم 6.2 درصد، چهار سال دولت دهم 5.1 درصد، دو سال اول دولت دهم 3.88 درصد و کل دولت دهم 1.33 درصد بود؛ بنابراین تورم در مجموعه دولت دهم و نهم کمتر از دولت یازدهم و متوسط رشد تولید بیش از دولت یازدهم بوده است.

داودی گفت: رشد تولید امسال اعلام نشده و هم اکنون محرمانه است اما تا پیش از این رشد صفر درصد پیش بینی می شد و هم اکنون پیش بینی ها از رشد منفی در سال جاری حکایت می کند.

* فروزنده: ایجاد شکاف در وزارت آموزش و پرورش به دلیل افزایش ٥٠ درصدی فوق العاده جذب مدیران

لطف الله فروزنده نامزد اقتصاددان ائتلاف اصولرایان نیز در این نشست با بیان این که دولت باید برای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان هزینه کند، گفت : تفکری که امروز وجود دارد این است که تعرفه های آموزش و پروش را باید مردم پرداخت کنند.

وی ادامه داد: با اختصاص افزایش ٥٠ درصدی فوق العاده جذب به مدیران آموزش و پرورش باعث ایجاد شکاف شده در این وزارتخانه شده و آثار زیانباری را به همراه داشته است.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس اصول 29 و 30 قانون اساسی دولت متولی آموزش عمومی و بهداشت و درمان است و این موارد از وظایف اصلی حکومت است؛ تفکر امروز که در لایحه پیشنهادی برنامه ششم هم منعکس شده آن است که مردم برای آموزش و پرورش هزینه کنند، اما ما با این امر مخالف بوده و معتقدیم دولت باید برای آموزش عمومی و درمان مردم هزینه کند که باید با افزایش بهره وری انجام شود.

این نامزد ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: اگر آموزش سیاسی نشود، معلم امنیت شغلی داشته باشد و برای ارتقای جایگاه معلم برنامه ریزی شود، نظام پرداخت هم قابل اصلاح خواهد بود.

فروزنده تصریح کرد: آقایان فوق العاده جذب مدیران را 50 درصد افزایش دادند که باعث شکاف شدید حقوق معلمان و پرستاران و سایر شده است.

وی همچنین افزود: یکی از مدیران نهاد ریاست جمهوری که باید بر اساس جایگاه شغلی تعریف شده در آن نهاد پنج میلیون تومان پایه حقوق دریافت می کرد حقوق او به 25 میلیون تومان رسیده است که باید با چنین مواردی برخورد شود.

این نامزد ائتلاف اصولگرایان یادآور شد: مدیرانی که شرکت خصوصی دارند یا باید در مدیریت دولتی بمانند و حضور در شرکت های خصوصی را کنار بگذارند یا دولت را رها کنند و به کسب وکار خودشان بپردازند.

فروزنده در عین حال تاکید کرد: یارانه طبقات محروم نباید حذف شود.

*عبدالملکی: رفع بیکاری و تورم نیازمند تقویت ارکان اقتصاد مقاومتی است

حجت الله عبدالملکی دیگر نامزد اقتصاددان ائتلاف اصولگرایان نیز در این نشست رفع بیکاری، بهبود وضعیت رفاهی، بودجه دولت و تورم را در گرو تقویت ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: کشور در رکود به سر می برد و روند موجود رو به رشد نیست.

وی افزود: بیکاری، وضعیت رفاهی، بودجه دولت و تورم با رفع رکود حل می شود.

نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با نظارت و قانونگذاری با تاکید بر قوانین، قانون بودجه و برنامه پنج ساله ارکان اقتصاد مقاومتی تقویت شود.

عبدالملکی یادآور شد: در رفع موانع تولید در مبارزه با مفاسد اقتصادی اهتمام خواهیم داشت و مدیران باید در رفتار خود به گونه ای رفتار کنند که به تولید کننده قوت قلب دهد.

وی گفت: اگر تولید کننده به باور برسد ظرفیت این را دارد که تولید را بالا ببرد ، بیکاری کاهش یافته و قدرت خرید مردم افزایش یابد.

وی با بیان این که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی تقویت تولید ملی است، افزود: تولیدات داخلی باید با کیفیت بالا و وضعیت مناسب تری روانه بازار شود که در این میان استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و توجه به نیروی انسانی ضروری به نظر می رسد.

این نامزد اقتصاددان ائتلاف اصولگرایان با تاکید بر این که باید به مردمی کردن اقتصاد و تقویت توان بنگاه ها بیش تر تمرکز شود، یادآور شد: تقویت فرهنگ تولید در بین مدیران و در داخل کشور یکی دیگر از نکاتی است که در چارچوب مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار تأثیرگذار است.

عبدالملکی شفافیت و مبارزه با فساد را نکته اساسی در عنصر تولید عنوان و اظهار کرد: سرمایه بازار و نهاده های تولید ظرفیت هایی است که می توان از آنها برای افزایش اشتغال و تقویت معیشت خانواده استفاده کرد.

* آل اسحاق: با اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نسخه عملیاتی اختلاف نظرها برطرف شده است

یحیی آل اسحاق دیگر نامزد ائتلاف اصولگرایان نیز در این نشست گفت: با اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نسخه عملیاتی اختلاف نظرها برطرف شده و برای آینده اقتصادی کشور به عنوان یک نسخه تایید شده است.

وی افزود: این نسخه ای است که می تواند مشکلات کشور در عرصه های مختلف را حل کند.

وی تصریح کرد: واردات و مدیریت آن به یکی از نگرانی های نظام تبدیل شده و واردات نباید به گونه ای شود که محصولات داخلی در حوزه های مختلف آسیب نبیند.

این نامزد ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: تلاش ما این است که واردات برای تولید در جهت صادرات باشد، این گونه نیست که واردات نداشته باشیم، هدف ما واردات مواد اولیه، قطعات، فناوری و در جهت تولید رقابتی با دنیا و استفاده از صادرات با قیمت در کیفیت و خدمات مناسب و بازارهای منطقه ای و جهانی و شریک شدن با صاحبان بازار به طور مشترک است.

*عامری: باید به سمت ایجاد جذابیت سرمایه گذاری برای تولید کننده داخلی برویم

همچنین محمد جواد عامری نامزد ائتلاف اصولگرایان گفت: باید به جای رفتن به سمت تولید کننده خارجی به سمت ایجاد جذابیت برای تولیدات داخلی برویم.

وی یادآور شد: در دو سال و نیم اخیر بسیاری از پروژه ها پیشرفت صفر و ناچیز داشتند، در میادین نفتی تقریبا پشرفتی نداشتیم، پالایشگاه ها هیچ گونه پیشرفتی نداشته اند و در زمینه پتروشیمی ها قرارداد خاصی بسته نشده و پیشرفتی حاصل نشده است.

وی با تاکید بر این که باید به سمت جذب سرمایه برویم، خاطرنشان کرد: در دو سال و نیم گذشته جذب سرمایه معطل بود تا مذاکرات به جمع بندی رسیده و این مساله را از طریق اروپایی ها و آمریکایی ها حل کنیم.

نامزد اقتصاددان ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: افزایش نقدینگی از 460 هزار به 960هزار میلیارد تومان رسیده که اگر می توانستیم جذابیت برای سرمایه گذار داخلی ایجاد کنیم نیاز نبود معطل سرمایه گذار خارجی باشیم.

عامری ادامه داد: باید به سمت جذب سرمایه از کشورهای همسایه رفت، پروژه های نفتی را چینی ها اجرا کردند که به دلیل اروپایی ها آنها را بیرون کردیم که امکان دارد از ما شکایت هم بکنند.

وی افزود: در مورد قراردادهای خارجی تنها برخی منعقد شده و اجازه دادیم استقلال ملی زیر سوال برود.

این نامزد انتخابات مجلس دهم ادامه داد: به توان داخل توجه نشده و در برخی قراردادهای خارجی به جای ایجاد جذابیت برای تولید کننده های داخلی به سمت تولید کننده های خارجی رفته ایم باید به سمت ایجاد جذابیت برای تولیدکننده داخلی برویم.

* میرکاظمی: برخی مسوولان دولتی بالای یک هزار میلیارد تومان دارایی دارند

مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت و نامزد ائتلاف اصولگرایان گفت: رانت های فراوانی برای عده ای ایجاد شده و برخی مسوولان دولتی بالای یک هزار میلیارد تومان دارایی دارند.

وی افزود: این که ظرفیت ها ایجاد شده اما قدرت رقابت نداریم به دلیل نبود بهره وری است.

نامزد ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: باید با نگاه دانش بنیان به اقتصاد داخلی نگاه کنیم، این کار اجازه رانت به کسی نمی دهد و تولیدات قدرت رقابت پیدا می کند.

میرکاظمی ادامه داد: فضای موجود رقابتی کامل نیست و بینابین است. رها کردن قیمت ها در شرایط فضای رقابتی که کامل نیست ظلم به مردم است.

وی یادآور شد: فضای امروز نیازمند کنترل بازار و آزادسازی است، بهره وری در مجلس آینده ضروری است تا حضور دولت کمتر شود. دولت اصل 44 قانون اساسی را تعطیل کرده است، باید به سمت رعایت حقوق مصرف کننده رفت.

وی همچنین گفت: در ایران هنوز یارانه پرداخت می شود در حالی که قیمت نفت کاهش یافته و از طرفی میزان مالیاتی که فعالان اقتصادی پرداخت می کنند به دلیل بی عدالتی نسبت به GDP کمتر است.

میرکاظمی به خبرنگار ژاپنی که در خصوص سیاست اصولگرایان در پسابرجام در خصوص سرمایه گذاری خارجی پرسش کرد هم اظهار داشت: امروز بعد از پسابرجام هنوز نمودی از وعده ها و وعیدها ندیده ایم حتی برخی از دولتمردان آمریکایی اعلام کرده اند که جواب ایران را تا مشخص شدن نتایج انتخابات نخواهیم داد.

وی افزود: اصولگرایان از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنند اما اجازه حضور در مراکز تصمیم گیری را نخواهند داد، اگر امکانی در پسابرجام فراهم شود استقبال می کنیم اما با اتکا به منابع انسانی و جوانان تحصیلکرده معطل پسابرجام نخواهیم ماند.

*مصباحی مقدم

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم دیگر نامزد ائتلاف اصولگرایان هم گفت: نرخ سود بانکی باید تابعی از تولید و بازار واقعی کالا و خدمات باشد؛ در شرایطی که بازار کالا و خدمات با رکود و بحران مواجه است، ولی بانک ها سود بالا در سپرده و تسهیلات پرداخت می کنند، نشان می دهد که چنین چکانیزم برقرار نیست.

وی افزود: سود سپرده ها باید برگشت سود ناشی از تولید به سپرده گذاران باشد و بانک در این بین سهم حق الوکاله را بابت واسطه گری مالی باید دریافت کند و در واقع رقابت بانک ها باید نرخ حق الوکاله باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: هم اکنون بانک ها قدرت جذب نقدینگی بالایی دارند و حدود 850 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار آنها است؛ باید به گونه ای ساختار بانک را شکل داد که حاصل آن حمایت از تولید باشد و با نظارت دقیق بر مصارف بانک ها از بروز معوقات جلوگیری شود.

وی گفت: امیدواریم طرح اصلاح نظام بانکی در مجلس نهم به تصویب برسد اما در صورت عدم تصویب در اولویت مجلس دهم قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال اظهار داشت: قانون شفافیت قراردادها در مجلس تصویب شد و قراردادهای دولتی باید روی سایت آن دستگاه منتشر شود اما یکی دیگر از شفافیت ها، شفافیت در قرارداد بانک ها است و با توجه به الکترونیکی شدن عملیات بانکی این امکان وجود دارد.

نامزد اقتصاددان ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: شفافیت در قراردادها به حوزه مالیات هم تسری می یابد به طوری که هم اکنون 50 درصد فرار مالیاتی داریم و با شفاف شدن قراردادها و نحوه وصول مالیات از سوی سازمان امور مالیاتی این فرار مالیاتی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مصباحی مقدم افزود: شفافیت درآمد دولتمردان از مجلس هفتم کلید خورد و بالاخره مدتی پیش در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شد که این قانون تأثیر بسیار مثبتی در میزان شفافیت ها خواهد داشت.

* بذرپاش: یارانه حق مردم است

مهرداد بذرپاش عضو ائتلاف اصولگرایان نیز گفت: یارانه حق مردم است و لطف دولت نیست، مسئولی که پول خودروی فرزندش 500 میلیون تومان است معلوم است که یارانه را مصیبت عظما می داند.

وی اظهار داشت: نان، داد و نفس، نیاز امروز جامعه است، نان که استعاره از رونق معیشت است متاسفانه کمرنگ شده و داد عدالت است با محوریت عدالت اقتصاد و نفس هوای پاکی است که مسئولش درگیر ستادهای انتخاباتی رفقایش شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: افزایش یارانه محرومان به طور قطع در دستور کار مجلس آینده است، ما افزایش یارانه محرومان را وظیفه خود می دانیم و به آن می بالیم و برای آن منت نمی گذاریم.

وی اظهار داشت: اقتصاد کشور 27 سال است که در دست تفکر خاصی است که هنوز خود را اپوزیسون کشور می داند و حاضر نیست کوچکترین مسئولیتی راجع به افتضاحات اقتصادی که در این سال ها آفریده است، پاسخگو باشد و حتی در دولت قبل هم بخش زیادی از اقتصاد در دست آنها مانده است.

بذرپاش افزود: حتما در مجلس آینده با پولی کردن مدارس مخالفت خواهیم کردم زیرا در قانون اساسی که مردم 98 درصد به آن رای داده اند یک اصل آن آموزش و پرورش رایگان است.

این اصولگرا خاطرنشان کرد: گام دوم برجام خدای نکرده گام دوم رکود در کشور نباشد و سفره های مردم را کوچکتر نکند مثل اینکه در نبود مردان اقتصادی لیست گام دوم این وظیفه را دولت مردان بر عهده گرفته اند و با برپایی همایش فوری و سریع اقتصادی و برنامه ششم سعی کردند این کاستی لیست های منتشر شده را جبران کنند.

بذرپاش در عین حال افزود: نفت از سفره های مردم رفت و یارانه ها هم از سفره های مردم کم کم در حال رفتن است و چیزی جز کوچک شدن سفره های مردم دیده نشد و امیدواریم که مجلس آینده این سفره ها را دیگر جمع نکند که مردم دیگر تحملش را ندارند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفندماه برگزار می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5اسفند1394، کدخبر: 81977052: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین