پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
تهران - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از اجرای پنج هزار و 78 حکم قضایی تخریب بناهای غیرمجاز این استان در سال جاری خبر داد.

شعار سال: از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حسن کریمی افزود: بیش از یک هزار و 947 حکم قضایی تخریب برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این استان صادر شده که با احتساب احکام صادر شده پیش از تشکیل ستاد در مجموع طی سال جاری 5078 حکم قضایی در خصوص تخریب بناهای غیرمجاز اجرایی شده است.

وی با تشریح اقدامات ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان تهران در سال 94اظهار کرد: این ستاد با مدیریت و نظارت استانداری تهران و عضویت 38 گانه دستگاه های اجرایی، قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و امنیتی 41 جلسه کاری در طول سال جاری داشته است.

وی افزود: این جلسات منجر به تصویب 491 طرح شد که نتیجه این مصوبات آزادسازی بیش از 1868 هکتار از اراضی تصرف شده غیرمجاز بوده است.

به گفته کریمی، از مجموع مصوبات این ستاد، 380 مصوبه آن اجرا و 81 مصوبه آن نیز در دست اقدام و پیگیری است و البته30 مصوبه ستاد نیز تاکنون اجرا و محقق نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: تعداد 285 مصوبه ستاد مربوط به فرمانداری های 16 گانه استان تهران،43 مصوبه مربوط به شهرستان های استان تهران،97 مصوبه مربوط به دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی و خدمات رسان و 60 مصوبه نیز مربوط به دبیرخانه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان تهران است.

کریمی با اشاره به اینکه 83 مصوبه مربوط به شش ماهه دوم سال 92، 233 مصوبه مربوط به سال 93 و 169 مصوبه نیز مربوط به سال 94 است افزود: مهمترین دلیل کاهش مصوبات ستاد در سال 94 را می توان لزوم پیگیری مصوبات قبلی عنوان کرد.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: در بین شهرستان های استان تهران بیشترین مصوبات به ترتیب مربوط به فرمانداری های تهران، شمیرانات، پردیس، دماوند و پاکدشت است.

وی افزود: بازدید میدانی از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران و تهیه گزارش های تصویری به شکل مستند از دیگر فعالیت های ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 22 اسفند 1394، کد مطلب: 81999881 (5226992): آدرس سایت: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین