پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در حوزه زنان و خانواده هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم، گفت: روز زن و خانواده را باید به روز حل مسائل زنان تبدیل کنیم.

شعارسال: شهیندخت مولاوردی در نشست مشاوران و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانی سراسر کشور با اشاره به فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دو سال گذشته گفت: امیدواریم سال آینده این هم‌اندیشی‌ها به صورت منظم و فصلی برگزار شود و پیگیر برنامه‌ها و دغدغه‌های مشترک این حوزه باشیم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: سال ۹۴ به قول رئیس‌جمهوری سال سخت و پر از فراز و نشیبی بود. این سختی‌ها میراث‌دار گذشته است و پس از رفع تحریم‌ها هم هنوز اتفاق خاصی نیفتاده، اما زمینه برای تحقق وعده‌ها و گشایش امور فراهم شده است.

وی ادامه داد: با تمام موانع و چالش‌ها در دو سال گذشته با همکاری تمامی مشاوران و مدیران کل امور بانوان از سراسر کشور کار را پیش بردیم.

مولاوردی با اشاره به سختی‌ها و فشار در حوزه زنان و خانواده گفت: منظورم افزون بر فشارهای کاری، فشارهایی است که عملکرد زنان به ویژه شخص خودم را نشانه گرفته است. با این حال امیدواریم دینِ خودمان را به زنان کشور در دوره‌ای که به سرعت در حال گذر است، ادا کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور اظهار امیدواری کرد با تشکیل مجلسی کارآمد که در رأس امور است بتوانیم شاهد مجلسی باشیم که با ایفای نقش اساسی خود در قانونگذاری، قدم‌های اساسی را به ویژه در حوزه زنان و خانواده بردارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هفتم اسفند تاکید کرد: با این انتخابات به نظر می‌رسد سرمایه اجتماعی در حال ترمیم است. اعتمادی که انجام شد، پاسخی بود به عملکرد و شفافیت دولت و وظیفه ماست که این سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم، زیرا تخریب سرمایه اجتماعی یک‌شبه رخ می‌دهد، اما ترمیم آن ممکن است سالها به طول بینجامد.

مولاوردی افزود: باید مشارکت حداکثری در تمام مراحل برنامه‌ریزی و اجرا ادامه یابد، زیرا مردمسالاری دینی تازه از پای صندوق‌های رای شروع می‌شود و باید برنامه‌ها را با هم پیش ببریم.

وی با اشاره به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری آینده اضافه کرد: روند فعلی باید در این انتخابات پیگیری شود. مجلس تشکیل شده با ترکیبی که پیدا کرده است، برآیندی است از انواع تفکرات موجود در جامعه که می‌توانندبا لحاظ ریشه‌های زندگی خانوادگی و خانواده ایرانی مجموعه مطالبات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... را در دستور کار قرار دهند و مثل دوره‌های گذشته شاهد تصویب قوانینی نباشیم که پس از مدت کوتاهی نیاز به ترمیم داشته باشند یا قابلیت اجرا نداشته باشند.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به روز جهانی زن گفت: این روز می‌تواند فرصت مضاعفی فراهم کند برای جلب توجهات و ایجاد حساسیت در چالش‌هایی که وجود دارد. هر کشوری از دریچه فرهنگی خود به روز جهانی زن نگاه می‌کند و درس‌های مشترکی بین همه زنان در دنیا وجود دارد که امیدواریم تلاش مضاعف برای تامین جایگاه والای زنان انجام شود.

مولاوردی با بیان اینکه زنان پناه‌جو از جمله چالش‌های حوزه زنان در سطح جهان به ویژه در منطقه هستند، ادامه داد: شاهد دردهای زنان سوری، عراقی و افغان و سایر زنان در منطقه هستیم که به نام دین و سوء‌استفاده از دین دچار این وضعیت شده‌اند که امیدواریم با تلاش کشورهای اسلامی در تسکین این آلام موفق باشیم.

وی با اشاره به تقارن میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) و ایام نوروز گفت: برای هفته زن برنامه‌های خاصی تدارک دیده‌ایم و دستورالعمل‌ها به استان‌ها اعلام شده است. امیدواریم با برنامه‌هایی که داریم به ویژه در خصوص معرفی شخصیت همه‌جانبه حضرت زهرا (س) و معاصرسازی ایشان با زبان روز قدم برداریم و محور برنامه‌های هفته زن همین خواهد بود. همچنین سال آینده در اسفندماه میلاد حضرت زهرا (س) را داریم که لطف خاصی به این سال بخشیده است و امیدواریم با توجه به شعار سال که تعیین خواهد شد، برنامه‌های خوبی را اجرا کنیم.

مولاوردی افزود: دو سال است در حال تلاش در حوزه زنان و خانواده هستیم، اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم. باید روز زن و خانواده را به روزی تبدیل کنیم که بتوانیم مسائل زنان را حل کنیم و سمت و سوی حرکت‌های ما این خواهد بود.

به گزارش مهر، همچنین شهاب‌الدین چاووشی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در این نشست گفت: ۱۳ میلیون نفر در تهران و در مساحتی کمتر از یک درصد کشور زندگی می‌کنند که این آمار نشان‌دهنده مشکلات زیادی است. امیدواریم بتوانیم با تلاش مدیران دلسوز به رفع این مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: عقلانیت ملت در انتخابات مُهر تایید زد بر روند فعلی و منشاء گشایش امور و اصلاح خواهد بود. امیدواریم این پیروزی برای دولت و ملت زمینه توسعه کشور را فراهم کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 18 اسفند 1394 ، کدمطلب: 3575568، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین