پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۴۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: قطعی‌های مکرر برق در این شهرستان، فعال‌سازی برق‌های اضطراری بیمارستان را دچار مشکل کرده و تاکنون خسارتی بالغ‌بر 500 میلیون تومان برای این بیمارستان در پی داشته است.

شعار سال:

امروز در پی قطعی‌های مکرر برق در شهرستان دماوند، شاهد ایجاد خسارات مالی و مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف شهری به‌خصوص بیمارستان دماوند بودیم.

امیر کریم‌خانی، مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند امروز در شرق استان تهران با اشاره به اینکه بحران قطعی برق در شهرستان دماوند امکان ایجاد خسارات جانی را در بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند دنبال داشت، اظهار کرد: برق‌های اضطراری در بیمارستان سوم شعبان فعال است؛ به گونه‌ای که بعد از قطعی برق شهرستان، برق اضطراری وارد مدار می‌شود.

وی ادامه داد: برق اضطراری بیمارستان سوم شعبان به محض فعال شدن مشکلات اتاق‌های عمل و دیالیز را برطرف می‌کند و در این راستا، این بیمارستان هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند با اشاره به اینکه امروز عمل اورژانسی در این بیمارستان وجود داشت، افزود: در بخش‌های دیالیز به علت قطعی‌های مکرر برق، خون در رگ بیماران در حال لخته شدن بود و خطر جانی برای بیماران در پی داشت.

کریم‌خانی با اشاره به اینکه علت خطر جانی برای بیماران این است که برق بارها در عرض چند ساعت قطع و وصل شده است، تصریح کرد: برق سه فاز بیمارستان سوم شعبان دماوند دائماً فازهای مختلف آن قطع و وصل می‌شد که این موضوع نشان‌دهنده ضعف مدیریت برق شهرستان دماوند است.

وی گفت: دوستان بهانه‌جویی نکنند که بیمارستان باید با برق اضطراری نیاز خود را برطرف می‌کرد؛ زیرا ناپایداری شبکه‌ای امکان مدیریت را نمی‌داد، به گونه‌ای که به محض فعال‌سازی برق اضطراری، برق شهرستان وصل می‌شد و برق اضطراری را غیرفعال می‌ساخت و مجدد برق شهرستان قطع می‌شد.

مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان کرد: دستگاه‌های پزشکی به قطع و وصل شدن برق بسیار حساس هستند و تا حدی توان دارند و راه‌اندازی آنها وقت‌گیر و حساس است؛ زیرا با احتمال جان افراد مواجه هستیم.

کریم‌خانی اضافه کرد: قطع و وصل شدن مکرر برق ممکن است خطرات جانی در پی داشته باشد؛ به گونه‌ای که بیماری را که در حال دریافت فاز بیهوشی است، دچار مشکل می‌کند.

وی گفت: در این مواقع‌ به بیمارستان اعلام کنند که پنج ساعت برق در شهرستان وجود ندارد و بیمارستان سوم شعبان دماوند نیز در این خصوص مشکلی ندارد و با فعال‌سازی برق اضطراری نیاز بخش‌های مختلف را برطرف می‌کند.

مدیر بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: زمانی که این‌گونه شاهد قطع و وصل مکرر برق در این شهرستان هستیم، مشکلات بسیاری به وجود می‌آید؛ به خصوص در بیمارستان که موضوع جان بیماران در آن مطرح است.

کریم‌خانی با اشاره به برآوردهای اولیه در ایجاد خسارت‌های مالی گفت: برآورد اولیه بالغ‌بر 500 میلیون تومان و شاید یک میلیارد تومان باشد و اگر خدای ناخواسته بیماری فوت می‌شد، چه کسی پاسخ‌گو ‌می‌بود؟


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 20 مرداد 1395، کد مطلب: 13950520001049: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین