پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۰۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
فاز پاياني پروژه بزرگ بلوار بعثت به طول ۵/۳ كيلومتر و با عرض ۶۰ متر داراي دو لاين شمالي و جنوبي است كه هر لاين شامل لاين تند رو و لاين كند رو مي باشد كه به عنوان يك راه شرياني ، دسترسي مركز شهر به جاده تهران – دماوند به راحتي انجام خواهد شد.

شعار سال:


اين پروژه به منظور دسترسي به شهركهاي جهاد ، فاز هاي يك و دو فرهنگيان ، مهك ، وليعصر، گاز ، مهر امام رضا (ع) ، توحيد و بلوار شهيد رجايي ، بلوار شهيد باهنر و همچنين برطرف كردن بخش قابل توجهي از ترافيك بلوار آيت الله خامنه اي و بلوار شهيد بهشتي و سه راهي گيلاوند ، برنامه ريزي و طراحي شده است . اولين اقدام شهرداري در اين خصوص در سال ۱۳۷۷ با اعتباري بالغ بر ۵ ميليارد ريال آغاز گرديد.

مهمترين و موثرترين قسمت عملياتي اين پروژه در سال ۱۳۸۵ بصورت لاين تند رو و كند رو قسمت جنوبي بلوار بعثت به طول ۲ كيلومتر از تقاطع خيابان وليعصر تا ورودي فاز يك و دو شهرك فرهنگيان اجرا گرديد كه هم اكنون نيز در حال استفاده مي باشد.

در سال ۱۳۸۸ قسمت ابتدايي آن به طول ۵۰۰ متر شامل ميدان و لاين تندرو و كندرو تا ابتداي ورودي شهرك فرهنگيان با اعتباري حدود ۱۰ ميليارد ريال اجرا شد.

در طي سالهاي ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ قسمت انتهايي بلوار بعثت به طول يك كيلو متر با عرض ۴۰ متر به صورت لاينهاي تندرو شمالي و جنوبي با اعتباري حدود ۳۰ميليارد ريال انجام شد.

اتمام اين پروژه عمراني بخش عمده‌اي از مطالبات شهروندان در حوزه حمل و نقل و توسعه معابر را محقق كرد ، ودر طي سالهاي ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ لاين شمالي به صورت لاين هاي تند رو و كند رو به طول ۵/۲ كيلومتر از تقاطع خيابان وليعصر تا ميدان شهدا در حال اجرا و بهره برداري مي باشد.در طي آن خيابانهاي وليعصر شمالي و شهيدان رجايي و باهنر شمالي با اعتباري بالغ بر ۶۰ ميليارد ريال به اجرا و بهره برداري رسيده است.

فاز پاياني پروژه بلوار بعثت نيز شامل اصلاح طرح هندسي ميدان ، تعريض و اجراي ديوار حائل ساختمان اداره بهزيستي و تملك ساختمان هاي آقايان بابا بيك و بوربور، زير سازي ، جدول گذاري ، اجراي نهر ، خط كشي معابر ، روشنايي وسط بلوار ، فضاي سبز و آسفالت لاين شمالي مي باشد.

فاز نهايي پروژه بلوار بعثت با توجه به اتصال آن به ميدان شهدا و رفع گره‌هاي ترافيكي در اطراف اين ميدان ، از اهميت زيادي برخوردار است.

لازم به يادآوري است كه كندي كار در فاز پاياني بلوار بعثت به علت وجود تاسيسات در عمق كم و تملك املاك نياز به عقب نشيني بوده است كه با توافقي كه با مالكان ساختمان‌هاي مسكوني و پرداخت معوض آن صورت گرفت، معبر مورد نياز تعريض گرديد.

در مرحله تسطيح و خاكبرداري در قسمت ابتداي بلوار(حدفاصل ميدان شهدا تا ورودي شهرك فرهنگيان)، مشكلات و هزينه هايي به دليل عدم رعايت اصول ايمني و اجراي نادرست انشعابات آب و گاز در عمق ۳۰ سانتي زمين به شهرداري تحميل شد ، كه شهرداري را مجبور به پرداخت هزينه بيشتر و هدر رفت زمان دراجراي پروژه نمود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی خبرتهران، کد مطلب:6296 : www.khabartehran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
من اهل دماوند هستم. متاسفانه شهرداری داره بزرگ نمایی می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین