پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به پایین بودن ارزش افزوده کشور در حوزه پتروشیمی گفت: آلمان یک دهم ما صادرات پتروشیمی انجام می‌دهد اما ارزش افزوده‌اش 10 برابر ماست.

شعار سال: موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌های مجلس آینده باور ملی را یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت و پیشرفت برشمرد و گفت: ما به جای خام فروشی نفت باید آن را به فرآورده‌های متنوع و متعدد تبدیل کنیم.

وی با اشاره به پایین بودن ارزش افزوده کشور در حوزه پتروشیمی خاطرنشان کرد: آلمان یک دهم ما صادرات پتروشیمی انجام می‌دهد اما ارزش افزوده‌اش ده برابر ماست.

ثروتی گفت: بسیاری از مواد اولیه صادراتی ایران از جمله متان و اتان توسط کشورهای دیگر خریداری شده و با فرآوری بر روی آن با قیمت‌های بالاتر به خود ما فروخته می‌شود چرا که ما به علم و فعالیت‌های دانش بنیان توجه نداریم.

وی از کشاورزی و باغداری به عنوان پتانسیل‌های بالقوه‌ای یاد کرد که ایران می‌تواند در این حوزه ها مزایای نسبی خود را به ظهور برساند و اظهار داشت: با این حال در این حوزه نیز ما شاهدیم که میوه، گندم و برنج از خارج خریداری می‌شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: جناح بازی و گروه گرایی ما را به شکوفایی تولید ملی نمی‌رساند و این گونه موضوعات باید در مجلس آینده به کنار گذاشته شود.

وی با یادآوری اینکه رشد و پیشرفت علمی ما در برخی حوزه‌های علمی خوب بوده است تصریح کرد: البته در همین حوزه‌ها نیز ما نتوانستیم این پیشرفت و دستاوردها را تجاری‌سازی کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه به استفاده از منابع بیرونی برای کشور در بلندمدت راهگشا نخواهد بود؛ ما باید از علم و فناوری دنیا بهره ببریم اما باید آن را درون‌زا نیز بکنیم.

وی تحقق 30درصدی برنامه‌های پنج ساله سوم، چهارم و پنجم توسعه را نشان‌دهنده ضعف کشور در حوزه قانون گذاری و اجرا خواند و ادامه داد: بسیاری از قوانین خوبی که مجلس مصوب می‌کند از جمله رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و الزامات اجرایی اصل 44 و هدفمندسازی یارانه‌ها به خوبی اجرا نشده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمندسازی یارانه‌ها که در ابتدا به عنوان نسخه نجات بخش اقتصاد کشور مطرح بود، اکنون به تهدید کننده جدی جامعه از نظر اقتصادی تبدیل شده است و منابع ما را می‌بلعد که ناشی از آن است که ما اعتقاد به قانون نداشتیم و قانون را خوب عمل نکردیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 25 اسفند 1394، کد مطلب:-: آدرس سایت: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین