پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۶۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
غرب هرگاه قدرت تسخیر بازارهای بیگانه را داشت، تجارت آزاد پیشه کرد. هرگاه بازارش را در تسخیر کالای خارجی و تولید داخلی‌اش را در خطر دید، رو به حمایت‌گرایی آورد.

شعار سال: «یاسر جبرائیلی» در کانال تلگرامی خود درخصوص سیاست حمایت از تولید ملی در کشورهای غربی نوشت:

صادرات تایر ارزان چینی به آمریکا، بین سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ باعث تعطیلی چهار کارخانه تایرسازی آمریکایی شد.


سال ۲۰۰۹، باراک اوباما رئیس جمهور کشور پرچمدار تجارت آزاد، تعرفه واردات تایر از چین را به بهانه ضد دامپینگ به ۳۵ درصد افزایش داد تا مردم آمریکا، مجبور شوند تایرهای آمریکایی مصرف کنند.


موسسه پترسون گزارش داده است که این اقدام اوباما، ۱۲۰۰ شغل آمریکایی را از نابودی نجات داد؛ هرچند مصرف‌کنندگان آمریکایی سالانه ۱.۱ میلیارد دلار هزینه بیشتری بابت تایر می‌پردازند.


اینجا در ایران اما لیبرال‌ها می‌گویند حمایت از کالای داخلی سیاست غلطی است که ترامپ دیوانه دنبال می کند!


ترامپ اتفاقا در حمایت‌گرایی خود کاملا عاقلانه عمل می‌کند. او بیش از سایر روسای جمهور آمریکا از تولید داخلی حمایت کرده و توانسته نرخ بیکاری در کشورش را به کمترین رقم طی ۱۷ سال گذشته برساند.


یکی از ویژگی لیبرال‌های ایرانی این است که چنان شیفته ارزش‌های ویترینی غرب شده‌اند که وقتی خود غرب هم شعارهای فریبنده‌ای چون تجارت_آزاد را رسما کنار می‌گذارد، اینها رهایش نمی‌کنند! ترامپ را مواخذه می‌کنند که به این ارزش‌های لیبرال خیانت کرده است!


حمایت‌گرایی و تجارت آزاد هیچ گاه یک سیاست ثابت نبوده اند. این سیاست ها چرخه‌ای هستند. غرب هرگاه قدرت تسخیر بازارهای بیگانه را داشت، تجارت آزاد پیشه کرد. هرگاه بازارش را در تسخیر کالای خارجی و تولید داخلی‌اش را در خطر دید، رو به حمایت‌گرایی آورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری مشرق، تاریخ 13 فروردین 97، کد طلب: 843341: www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
ترامپ میخواد طوری آمریکا را تقویت کنه که در داخل اشتغال زایی بسیار بیشتری برای آمریکا درست بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین