پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
وزیر اقتصاد گفت: این وزارتخانه هم و غم خود را در راستای تحقق اهداف شعار سال جدید معطوف کرده است.

شعار سال: مسعود کرباسیان در رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: این نام‌گذاری ناظر به فراگیری کلی در تمامی زمینه هاست. حمایت از تولید داخلی مربوط به همه بخش های جامعه اعم از تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، کارآفرینان، دولتمردان، اتحادیه‌ها، اصناف، نخبگان، دانشگاهیان، فرهنگیان همه و همه است. تولید ملی زمانی در مملکت شکوفا می شود که همه پای کار باشند.

وی ضمن اشاره به دستور کارهای متنوع وزارت اقتصاد در سال حمایت از کالای ایرانی افزود: برای تحقق بخشی شعار سال باید به بحث مالیات توجه شود. وصول مالیات از غیر تولیدکنندگان داخلی و همین طور مقابله جدی با فرار مالیاتی از جمله برنامه‌های مهم این وزارتخانه در سال پیشروست. جهت‌گیری بانک‌ها در سال حمایت از کالای ایرانی باید به سمت تولید داخلی با نرخ سودهای ترجیحی باشد.

کرباسیان گفت: تامین مناسب مالی واحدهای تولیدی ضمن رونق تولید موجب اشتغال افزایی، توسعه صادرات، رشد اقتصادی، رفاه عمومی و غیره در جامعه می‌شود.

وی ایجاد بسترهای لازم برای توسعه صادرات را از دیگر دستور کارهای مهم وزارت اقتصاد دانست و افزود: جدا از این تخفیف‌های لازم در زمینه واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و همینطور برخورد قاطع با پدیده قاچاق همانند سال‌های گذشته انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه فعال‌سازی بازار سرمایه از برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه در سال پیشروست، اظهارداشت: بازار سرمایه باید در جهت تولید داخلی فعال شود.وی تصریح کرد: در حال حاضر جهت عمده منابع تامین مالی واحدهای تولید به سمت بانک‌هاست در حالیکه بازار سرمایه می‌تواند بسترهای لازم را در این عرصه فراهم کند.

کرباسیان گفت: هم اکنون بازار سرمایه کشور به‌صورت بازار سرمایه اولیه نقش فعالی ندارد و باید در سال جاری به این مهم توجهی جدی شود.

وی ضمن تاکید بر توجه به بحث سرمایه گذاری داخلی و خارجی در سال حمایت از کالای ایرانی افزود: این مقوله نیز از دیگر دستور کارهای مهم وزارت اقتصاد است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 14 فروردین 97، کدمطلب:608472، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
مهم ترین عامل برای تقویت تولید ملی همین سرمایه گذاری هاست که اگر سرمایه های خارجی داشته باشیم بهتر است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین