پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۲۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 19
کد خبر: ۱۲۰۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۱
بنابرگزارش‌های منتشر شده داخلی و خارجی حدود ۱۸۰ هزار ایرانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کسب و کارهای اینترنتی بر پایه تلگرام وابسته‌اند.
شعارسال: گفته‌ها و اظهار نظرها در رابطه با مسدودسازی احتمالی تلگرام در هفته‌ها و روزهای اخیر تبدیل به موضوعی داغ در داخل کشور شده است.

موافقان و مخالفان این تصمیم در این مدت استدلال‌های زیادی را مطرح کرده‌اند. اما آنچه در این بین ثابت و غیرقابل تغییر است، افزایش گسترش نفوذ این پیام‌رسان است. بنابرگزارش‌های منتشر شده داخلی و خارجی حدود ۱۸۰ هزار ایرانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کسب و کارهای اینترنتی بر پایه تلگرام وابسته‌اند.

در این میان تجربه مسدود شدن دو هفته‌ای این پیام‌رسان از تاریخ ۱۰ دی تا ۲۴ دی سال ۱۳۹۶ نشان‌دهنده میزان خسارات مالی قابل توجه است. وزیر ارتباطات در این رابطه از کاهش ۴۰ درصدی تراکنش‌های بانکی در چهارده روز از یک سو و کاهش درآمد ۱۸ درصدی درآمدهای شرکت پست از سوی دیگر خبر داد. موضوعی که زنگ خطر را برای صاحبان این مشاغل به صدا درآورده است. در این مطلب برخی آمار و ارقامی را که در مورد استفاده از تلگرام از سوی مسئولان و برخی فعالان دنیای مجازی منتشر شده است و خسارت‌های ناشی از فیلتر شدن این سرویس را مرور می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پورتال خبری تحلیلی تجارت‌نیوز، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1397 ، کدخبر: 226398، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ایران همیشه بوده و هست
اما در چند سال اخیر شتاب آن کم شده است با توجه به این که دولتی که تمایلات لیبرال دارد سر کار آمده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین