پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ دستورالعمل تعیین تکلیف هواپیماهای زمین گیر به شرکت های هوایی خبرداد و گفت: هر شرکتی موظف است پس از شناسایی هواپیماهای زمین گیر و غیراقتصادی خود، نسبت به تعیین تکلیف و امحای آنها اقدام کند.

شعار سال: علی عابدزاده افزود: اقدامات کارشناسی توسط سازمان هواپیمایی کشوری برای شناسایی و امحای هواپیماهای زمین گیر انجام و به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است.

وی گفت: طبق این دستورالعمل، ایرلاین ها موظف اند هواپیماهایی را که قابلیت آماده سازی ندارند یا به هر دلیلی پرواز آنها اقتصادی نیست از ناوگان خود خارج و برای امحای آنها به هر شکلی که صلاح می دانند، اقدام کنند.

عابدزاده افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نیز باهدف اجرا شدن هرچه سریعتر این اقدام و ایجاد فضا برای هواپیماهای جدید در فرودگاه های کشور، از هیچ کمکی به ایرلاین ها دریغ نخواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه خرید هواپیماهای جدید در کشور نیز بیان کرد: درحال حاضر همه شرکت های هواپیمایی در کشور مذاکرات خود را برای خرید هواپیما آغاز کرده اند و می توانند نسبت به آن اقدام کنند بر همین اساس تا پایان سال احتمال ورود چند فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور وجود دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره زمان نهایی شدن قرارداد خرید 118 فروند هواپیما از شرکت ایرباس برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش قرارداد خرید این هواپیماها امضا شده و برای امضای قرارداد نهایی مذاکرات لازم در حال انجام است و نتایج آن در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

در حال حاضر حدود 250 فروند در ناوگان هوایی ایران وجود دارد که از این میزان 150 فروند فعال و 100 فروند زمین گیرند و بخشی از فضای فرودگاه های کشور به ویژه فرودگاه های بین المللی امام خمینی(ره) و مهرآباد به این هواپیماها اختصاص یافته است در حالی که با ورود ناوگان هوایی جدید بیشتر فرودگاه های کشور با کمبود پارکینگ مواجه خواهند شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 15 اسفند 1394، کد مطلب: 81991032 (5214577) : www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین