پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
بررسی حوادث هوایی طی ۱۰ سال اخیر نشان می دهد بیش از ۵۰ حادثه هوایی طی این سال های در ایران رخ داده که در مهم ترین آنها صدها نفر از ایرانی ها جان خود را از دست دادند.

شعار سال:منتقدان دولت پس از اجرای برجام یکی از مهم ترین گام های دولت در تجهیز ناوگان هوایی کشور را نشانه گرفتند. دولت یازدهم در کمتر از یک ماه از پایان تحریم ها، قرار داد خرید ٨ فروند ايرباس ٣٨٠، ١٦ فروند ايرباس ٣٥٠، ٤٥ فروند ايرباس ٣٣٠ و ٤٥ فروند ايرباس ٣٢٠ را با این شرکت هواپیماسازی فرانسوی به امضا رسانده اند. اتفاقی که هم منجر به کارآفرینی در صنعت هوایی کشور می شود و هم می تواند زمینه ها سهول ورود گردشگر به کشور شود. اما منتقدان دولت معتقدند که دولت با این اقدام بخش زیادی از پول های آزاد شده پس از تحریم ها را صرف خریدهایی کرده که اولویت نداشته است.

این اتفاق در شرایطی است که از دوره پهلوی که ایران نخستین تأسیسات هوانوردی خود را گشود، سانحه‌های متعدی گاه ناگاه گریبانگیر این صنعت گردیده، و امروزه این صنعت در ایران یکی از بالاترین میزان وقوع حوادث را داراست. از دلایل ارائه شده برای تحلیل میزان بسیار بالای تعداد سوانح هوایی در ایران می‌توان تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران، عدم آموزش استاندارد خلبانان و کنترل کیفی میزان خطای آنان، ضعف در عمل به معیارهای ایمنی هواپیماها، و سو مدیریت و برنامه ریزی نادرست دانست، اما در میان هواپیماهای فرسوده روسی و نبود قطعات مناسب در دوران تحریم بیشترین سهم را داشته است.

بررسی حوادث هوایی طی ۱۰ سال اخیر نشان می دهد بیش از ۵۰ حادثه هوایی طی این سال های در ایران رخ داده که در مهم ترین آنها صدها نفر از ایرانی ها جان خود را از دست دادند. همین نکته در کنار تاثیر ورود هواپیماهای با تکنلوژی بالا بر گردشگری و کارآفرینی دلیل بر رد انتقادات مخالفان دولت است. همچنین براساس قرارداد های منعقد شده، ایران این تعداد از هواپیما ها به شکل اجاره به شرط تملیک خریداری کرده است.

در جدول زیر جزییات مهم ترین حوادث هوایی طی ۱۰ سال اخیر را بخوانید:

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وبسایت خبری تحلیلی هم نوا، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394، کد مطلب: 78439:www. hamnava.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین