پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
«ما امروز در سوگ بزرگ‌مردی هستیم نام با مسمایی داشت و بزرگی شایسته او شخصیتش بود.»

شعار سال: پیکر بزرگ لشگری، موسیقیدان، نوازنده و آهنگساز در میان خانواده، دوستان و جمعی از هنرمندان به سوی قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) بدرقه شد.

در این مراسم که امروز ۲۳ فروردین در تالار وحدت برگزار شد، حمیدرضا نوربخش ـ خواننده و مدیرعامل خانه موسیقی ـ اظهار کرد: ما امروز در سوگ بزرگ‌مردی هستیم نام با مسمایی داشت و بزرگی شایسته او شخصیتش بود. او در دهه‌های متوالی در عرصه هنر حضور و ظهور چشمگیری داشت به شکلی که علاقه‌مندان موسیقی و جامعه هنری با او آثارش آشنا هستند و خاطره دارند.





او با بیان اینکه مردم هنردوست می‌دانند نام لشگری، نامی آشنا در عرصه موسیقی ایران است، ادامه داد: او در سال‌های بعد از انقلاب وظیفه خطیرتری و مهم‌تری را برعهده گرفت. کارآفرینی و دست‌گیری از جوان‌ها از دلمشغولی‌های او بود و او مجموعه بزرگی را در این زمینه شکل داد. ما کمتر کسی را داریم که چنین تفکری داشته باشد.

مهر و دوستی و الفتاز شعارهای او بود

نوربخش بیان کرد: بزرگ لشگری علاقه عجیبی به همگرایی هنرمندان داشت و مهر و دوستی و الفتاز شعارهای او بود. ما هر سال به بهانه تولد او با هنرمندان دیگر در کنار او جمع می‌شدیم. او با اشتیاق زایدالوصفی و شوق در موسیقی پرتوافکنی می‌کرد.

مدیرعامل خانه موسیقی گفت که فکر می‌کند آمال و آرزوهای لشگری محقق شده و ادامه داد: تنها جسم او از میان ما رفته اما آرمان‌های او وجود دارد و خانواده او با همت تمام کار مجموعه‌ او را ادامه می‌دهند.

محمد معتمدی ـ خواننده آواز ایرانی ـ نیز با آرزوی شادی روح لشگری و باقی ماندن نام و آثار او، قطعه «دریغا گذشته گذشته» را به آواز اجرا کرد.


سپس سید محمد میرزمانی ـ آهنگساز و رئیس هیات‌مدیره خانه موسیقی ـ گفت: مردان بزرگ و نامدار جایگاه خاصی در تمدن کشور دارند. بنای فرهنگی کشور ما حاصل کار نامدارانی در حوزه‌های مختلف است. ما در حال از دست دادن ستاره‌های درخشان تمدن ایران هستیم در حالیکه این تمدن به نسل آینده منتقل نمی‌شود.

او اضافه کرد: در شرایط فعلی نغمه‌هایی که جاویدان بمانند، کجا هستند؟ امیدوار هستم با حضور اهالی خانه موسیقی و مدیریت آقای علی ترابی (مدیرکل جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد) جامعه موسیقی به سمتی برود که از اینگونه نامداران به آن هدیه کنیم.

هر وقت خسته بودمبه دیدن او می‌رفتم

سپس علی مرادخانی ـ مدیر موزه موسیقی و معاون پیشین امور هنری وزارت ارشاد ـ در سخنانی اظهار کرد: متاسفم امروز در شرایطی قرار گرفتیم که یکی از بزرگان موسیقی کشور را از دست دادیم. برای اینکه در زندگی مراقبه داشته باشید بدون هیچ دلیلی هر چند وقت یک بار به دیدار بزرگی بروید، محضر او را درک و از او استفاده کنید.

او ادامه داد: من هر زمان خسته بودم و فشار کارم زیاد می‌شد به نحوی خدمت بزرگ لشگری می‌رسیدم. او انسانی متوکل بود و کارهای شایسته و بزرگی انجام داد. من از او خیلی چیزها یاد گرفتم. کرامت، بزرگی و گذشت از ویژگی‌های او بود.

مدیر موزه موسیقی بیان کرد: بیشترین دغدغه او به توجه به جوانان برمی‌گشت. او با همه وجود نشر علمش را جزو وظایف اصلی خودش می‌دانست. از هرکس فقط یک کلام باقی می‌ماند که وقتی نام او می‌آید مردم کلمه‌ای تحسین‌آمیز به زبان بیاورند.


وصیت او پر از آغاز است

در بخش پایانی این مراسم نیز حسام ساختیانچی ـ نوه زنده‌یاد لشگری ـ به نمایندگی از اعضای خانواده او ضمن تشکر از حاضران در مراسم، گفت: وصیت‌نامه پدربزگ پر از آغاز به رسالت‌های مختلف است و از هر ۱۰ خط نوشته آن، نه خطش به ترویج مهروزی، وحدت خانواگی و بسترسازی برای جوان‌ها برمی‌گردد.

در این مراسم افرادی مانند سید محمد مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت ارشاد)، علی ترابی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد)، و هنرمندانی مانند میلاد کیایی، ناصر ایزدی،بردیا صدرنوری، فاضل جمشیدی، علیرضا پورامید، محمد معتمدی،داود گنجه‌ای، بهرام گودرزی، شهرام صارمیاز جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

بزرگ لشگری ۲۱ فروردین از دنیا رفت. مراسم ترحیم او۲۵ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 23 فروردین 97، کد مطلب: 97012307871: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
غیر از هنر که تاج سر افرینش است دوران هیچ منزلتی پایدار نیست
روحشون شاد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین