پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۱۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
پیکر مرحوم دکتر محمد تقی خانی، استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، صبح امروز از مقابل در اصلی این دانشگاه تشییع شد.

شعار سال: مراسم تشییع پیکر استاد تقی خانی امروز صبح از مقابل در اصلی دانشگاه تربیت مدرس به سمت مزار شهدای گمنام آغاز و با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از استادان، دانشجویان و دوستداران وی برگزار شد و برای خاکسپاری در قطعه نام آوران به بهشت زهرا (س) انتقال یافت.

در این مراسم دکتر محمد فرهادی وزیر پیشین علوم با ایراد سخنانی از مقام شامخ علمی و اخلاقی وی تجلیل کرد. وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با دکتر تقی خانی گفت: طی مدت ۴۰ سال سابقه دوستی و آشنایی همواره از فضایل اخلاقی و دانش عمیق وی بهره مند بودیم و نبود او برای ما مایه خسران است. فرهادی سپس به بیان گوشه ای از زندگی علمی و اجتماعی زنده یاد دکتر تقی خانی پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران نیز در سخنان کوتاهی از تلاش و کوشش چندین دهه آن مرحوم تجلیل کرد.

وزیر علوم، وزیر بهداشت، وزیر ورزش و جوانان، رییس دانشگاه تهران و جمعی از روسای دانشگاه‌ها و مسئولان کشوری در پیام هایی جداگانه فقدان این استاد برجسته را تسلیت گفتند.

دکتر محمد تقی‌خانی دوره تخصصی خون و هورمون‌ها را به ترتیب در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و دانشگاه‌های مورگان، میامی، اوهایو آمریکا گذرانده بود.

از فعالیت‌های وی می‌توان به رئیس کمیته کنترل دوپینگ سازمان تربیت بدنی، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان انتقال خون، معاونت دانشگاه تربیت مدرس، تهران و شاهد، ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس و ریاست انستیتو پاستور ایران اشاره کرد.

مراسم یادبود سومین روز درگذشت این استاد فقید روز جمعه ۲۴ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود. همچنین مراسم یادبودی نیز روز سه شنبه 28 فروردین ماه از ساعت 13:30 تا 15 در مسجد دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.







شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 22 فروردین 97، کد مطلب: 97012207558: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین