پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۵۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: برای این شعار سال تحقق یابد کالاهای تولید داخل باید توانایی رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند.
شعارسال: یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: برای این شعار سال تحقق یابد کالاهای تولید داخل باید توانایی رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند.

محمد هاشمی درباره فرمایشات رهبری در سال جدید و شعار "حمایت از کالای ایرانی گفت: لازمه تحقق این شعار نیازمند یک برنامه جامع و همه جانبه است و در کنار این مهم کالای ایرانی باید توانایی رقابت با کالای خارجی را داشته باشد و علاوه بر آن از کیفیت و قیمت مناسب نیز برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: مصرف کننده اصلی مردم هستند،‌آنان بر اساس ذوق و سلیقه‌ای که دارند یک محصول را انتخاب می‌‌کنند بنابراین کالایی که در داخل تولید می‌شود باید به لحاظ کیفیت و قیمت توانایی رقابت با مشابه خارجی خود را داشته باشد. مردم معمولا همیشه سعی بر این دارند که بهترین جنس را با کمترین هزینه به دست بیاورند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: موسسات خدماتی و تولیدی شعار مشتری مداری را محور کارهای خود قرار می‌دهند، این بدان معناست که کالای تولیدی برای مردم باید دارای جذابیت باشد تا آن را انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه برای یک تولید کننده هزینه‌های زیادی وجود دارد، گفت: برخی از قوانین و مقررات موانع تولید محسوب می‌شوند؛ هنگامی که یک تولیدکننده می‌خواهد وارد چرخه تولید شود از طرق مختلف تحت فشار است بنابراین نمی‌تواند کالای با کیفیت تولید کند که از نظر قیمت تمام شده قابل رقابت با رقبای خارجی خود باشد.

رییس اسبق صداوسیما با اشاره به این که تولید کننده داخلی باتوجه به مشکلاتی که وجود دارد نمی‌تواند با تولیدکنندگان سایر کشورها رقابت کند،‌ عنوان کرد: برای این که حمایت از کالای ایرانی محقق شود سایر نهادهای حکومتی،‌ مجلس و نهادهای نظارتی باید موانعی که باعث افزایش قیمت تولیدی کالا در ایران می‌شود را شناسایی و از میان بردارند و اگر لازم است حتی در مواقعی حمایت مالی انجام دهند.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که رهبری در فرمایشات خود نیز عنوان کردند تولیدکنندگان داخلی فقط نباید چشمشان به بازار داخل باشد و باید سایر بازارها را در نظر بگیرند، گفت: اگر تولید کنندگان فقط بازار ایران را هدف خود قرار دهند نمی‌توانند از لحاظ کیفیت و کمیت با سایر تولید کنندگان خارجی رقابت کنند.

وی ادامه داد: در تولیدات و صنایع بحثی وجود دارد به نام مارجین، اگر تولید کنندگان ما فقط بازار داخل را در نظر داشته باشند هیچ گاه به این نقطه نخواهند رسید زیرا هزینه تولید کالا از قیمت فروش آن بیشتر خواهد بود اما اگر بازارهای دیگر را در نظر داشته باشند می‌توانند به نقطه مارجین برسند.

هاشمی افزود: مثلا یک تولید کننده برای تولید محصولی، بازار یک میلیارد نفری را در نظر می گیرد، در حالی که ما مثلا یک بازار ۱۰۰ هزار نفری را در نظر می‌گیریم ‌و طبیعی است که به نقطه مارجین دست پیدا نکنیم. اگر هدفمان فقط بازارهای کشور خودمان باشد هیچ‌گاه نمی‌توانیم سود آوری داشته باشیم.

وی با بیان این که علاوه بر بحث بازارهای بین‌المللی و صادارت امر تبلیغات بسیار مهم است، عنوان کرد: در زمان دولت سازندگی مرحوم هاشمی به تبلیغ کالای ایرانی در بازارهای جهانی بسیار اهمیت می‌دادند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: فرش یکی از کالاهای صادراتی ما بود که رقبایی پیدا کرد؛ ایشان بودجه‌ای را برای اینکه فرش کشورمان در رسانه‌های خارجی تبلیغ شود در نظر گرفتند. زمانی که این امر محقق شد فروش این محصول بسیار بالا رفت و سود آوری آن به حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون دلار رسید.

وی ادامه داد: هر از گاهی در خارج نمایشگاه‌هایی تشکیل می شود که کالاهای ایرانی هم حضور داشته باشند اما این کافی نیست. نمی‌دانم چرا در حال حاضر کالاهای ما در بازار تبلیغات بین‌المللی و منطقه‌ای محروم هستند و کاری نمی‌کنند. برای این که کالاهای خودمان را در خارج از مرزها به مخاطبین و مصرف کنندگان بشناسیم باید در رسانه‌های مختلف خارجی حضور داشته باشیم که امر تلاشی مضاعف می خواهد.

هاشمی با بیان این که زمان دولت سازندگی ایران حدود ۵۰ میلیون جمعیت داشت اما آقای هاشمی به تولید کنندگان گفتند شما بازار ۳۰۰ میلیون نفری را برای تولید در نظر بگیرید و امکاناتی را نیز فراهم کرد، گفت: زعفران،‌ پسته و صنایع بافندگی بازار جهانی داشت. به خاطر دارم دوستانی که از سایر کشورهای خارجی به کشور باز می‌گشتند و برای آشنایان خود که لباس هدیه می‌آورند بر روی آن تولید ایران نوشته شده بود، متاسفانه این سیاست‌ها امروز فراموش شده است.

وی تاکید کرد: با اعلامیه و بیانیه نمی‌شود این شعار را محقق کرد، رفتار ما در بازار بین المللی بسیار مهم است. نباید جنس معیوب را به عنوان جنس خوب عرضه کنیم اگر بر خلاف آن عمل کنیم بازار جهانی به ما اعتماد نمی کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که بخشی از جامعه عنوان می کند مسئولان از اجناس خارجی استفاده می‌کنند اما مردم را به خرید کالایی ایرانی تشویق می‌کنند،‌ برای این بخش از انتقادات باید چه اقدامی صورت بگیرد عنوان کرد: شاید برخی‌ها از سمت‌های باد آورده استفاده می‌کنند و هر نوع اسرافی را انجام می دهند اما خوشبختانه دولت‌مردان و افراد رده بالای نظام از حد متوسط به پائین جامعه هم مصرف کمتری دارند.

وی با بیان این که مسئولان نظام از طبقه مرفه نبوده‌اند و اغلب روستازاده و از خانواده کارگران هستند، عنوان کرد: یک نماینده مجلس،‌ وزیر و مسئولان دولتی یک زندگی در حد متوسط دارند. این افراد از شهر خودشان بیرون آمده‌اند اما از فرهنگ‌شان که جدا نشده‌اند. آنان با نبوغ و استعدادی که داشتند به موقعیت فعلی دست پیدا کرده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1397 ، کدخبر: 118262 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
شاید نبوده اند اما الان داریم به سمتی که مسئولین برای مردم ارزشی قائل نیستن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
یکی از شعار ها و مزیت های این نظام همواره همین مساله بوده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
شما یه نگاهی به خونه های مسئولینه الانی بندازین میبینین بیشترشون بالای اوتوبان همتن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
بسیاری وقتی قدرت در دستشان میاید دچار فساد میشوند ؛ لزوما مسئولان فاسد نباید از قشر مرفه باشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین