پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
دبیرکل حزب سبز ایران با اشاره به رابطه مستقیم بین اعتماد مردم به مسئولان و حفظ سرمایه‌های اجتماعی گفت: وقتی که احزاب قوی وجود نداشته باشد مردم مطالباتشان را در خیابان‌ها پی‌گیری می‌کنند و در نتیجه حوادث و هیجاناتی پیش خواهد آمد.

شعار سال: حسین کنعانی مقدم در خصوص بررسی عملکرد کشور در سال ۹۶ اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار سال گذشته،‌ سال اشتغال و تولید بود دستگاه های اجرایی کشور با توجه به این شعار جلسات خود را آغاز کرده و به پایان می رسانند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این اقدامات و شعارها تثبیت موقعیت اقتصادی بود، تاکید کرد: گام های بلندی در سال ۹۶ برای حل مشکلات اقتصادی کشور و در جهت رفع تحریم ها و فشارهایی که بر ایران است برداشته شد.

کنعانی مقدم ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با توجه به شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده، به نتایج بهتری در حوزه تولید و اشتغال دست یابیم.

دبیر کل حزب سبز ایران در تشریح عملکرد سیاسی کشور در سال ۹۶، انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به سوانح و حوادث پیش آمده در کشور از جمله زلزله و سقوط هواپیما و ... سال پر فراز و نشیبی را طی کردیم اما با عین حال توانستیم صحنه سیاسی کشور را با اقتدار حفظ کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه، ناآرامی‌های کشور در ماه‌های اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: این اتفاقات به خوبی مدیریت، و مسائل و مشکلات مربوط به آن تا حدودی حل شد اما به نظر می رسد نقش احزاب را در حل این موضوعات باید جدی‌تر دید.

این عضو خانه احزاب تاثیر روز افزون احزاب و تشکل‌های سیاسی بر امنیت ملی و تصمیم گیری های سیاسی را یادآور شد و بر نقش احزاب در شکل گیری اراده سیاسی در کشور تاکید کرد.

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه مردم‌سالاری دینی بدون مشارکت سیاسی مردم و فعال کردن احزاب قوی امکان پذیر نیست، عنوان کرد که تحقق حقوق شهروندی در صورت عدم توجه به این نکات در حد شعار باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه سرمایه های اجتماعی حول محور اعتماد مردم به مسئولین قرار می گیرد تصریح کرد: هرچه اعتماد مردم به مسئولان بیشتر شود سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد.

دبیر کل حزب سبز ایران متذکر شد: اگر دولت‌ها با شعارهایی بر سرکار آیند که نتوانند به شعارهای خود در جهت پاسخ به مطالبات مردم جامه عمل بپوشانند، مردم عکس العمل نشان خواهند داد و ممکن است با ریزش آرا مواجه شویم.

این فعال سیاسی عنوان کرد: به نظر می‌رسد دولت دوازدم در این مدت که مستقر شده بیشتر درگیر رقابت‌های سیاسی بوده و به جای اینکه مطالبات مردم را پیگیری کند، سعی کرده به رقبای سیاسی خود پاسخ بدهد.

عضو خانه احزاب در بیان اولویت‌های کشور در سال ۹۷، شعارهای تبیینی توسط رهبری را به عنوان ریل گذاری‌هایی در راستای حل مشکلات کشور دانست و گفت: باید به توسعه، پیشرفت و عدالت توجه ویژه داشته باشیم.

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه امنیت اقتصادی و رفاه اجتماعی از مهمترین اهداف سند چشم انداز بیست ساله است بیان کرد: مسئولان سه قوه باید این اهداف را در محور اصلی فعالیت‌های خود قرار دهند چرا که در صورت عدم تحقق این دو موضوع، زحمات مسئولان ذائقه مردم را شیرین نخواهد کرد.

دبیرکل حزب سبز ایران در ارزیابی فعالیت احزاب در سال ۹۶، احزاب را پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت دانست و گفت: وظیفه احزاب این است که بتوانند مطالبات مردم را در ساختارهای سیاسی کشور با طرح پیشنهادات برنامه ای بیان کرده و یا اعتراضات قانونی و نقد دولت و مسئولان را محقق کنند؛ لذا وقتی که احزاب قوی وجود نداشته باشد مردم مطالباتشان را در خیابان‌ها پی‌گیری می‌کنند و در نتیجه حوادث و هیجاناتی پیش خواهد آمد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: احزاب هم باید اختلافات را روی میز حل کنند و نباید اهداف خود را با اردوکشی و دعوت مردم به خیابان دنبال کند.

کنعانی مقدم تحقق گفتگوی ملی را راهکاری موثر در جهت کنترل و پیشگیری از رفتارهای هیجانی در کشور ارزیابی کرد و بیان داشت: گفت‌وگوی ملی یکی از موضوعاتی است که باید در کشور نهادینه شود تا اینکه احزاب بتوانند در حل اختلافات، پیش قدم شوند و در انسجام و وحدت ملی یاری رسان باشند.

وی در پایان، عدم توان پیگیری مطالبات مردم در حاکمیت از سوی احزاب را، ازجمله مشکلات موجود در جناح‌های سیاسی در ایران دانست و گفت: به همین خاطر مردم هم اعتمادشان به احزاب کم شده و به دنبال این هستند که مطالبات خودشان را از راه های دیگری پیگیری کنند .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 12 فروردین 97، کد طلب: 4261110: www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین