پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۹۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: گفت‌وگوی ملی بین مردم معنی ندارد بلکه این گفت‌وگو باید بین جمعی از مسئولان دلسوز، آکاه و انقلابی صورت پذیرد.
شعارسال: حسن بیادی  در ارزیابی خود از تحولات سیاسی و اجتماعی سال ۹۶ گفت: ریشه ناهنجاری‌های دی ماه سال گذشته بیشتر نابسامانی اقتصادی و سیاسی است که منجر به اعتراضات شد. به طور خوشبینانه ٢٠ درصد خواسته مردم بخاطر فقر بود و ٨٠ درصد اعتراضات به نحوه مدیریت اجرایى بعضی از عناصر سست عنصر، بی‌تدبیر، تبعیض و عدم شایسته سالاری در انتخاب مجریان امور بود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه یکی از عوامل مهم و اساسی در کنترل این ناهنجاری‌ها، توسعه عدالت اجتماعی و استفاده منصفانه و عادلانه از دارائیها و درآمدهای عمومی کشور است، اظهار کرد: در چنین شرایطی ضرورت موضوع وحدت مسئولان بسیار مهم و در حد اضطرار است چراکه اهمال، سهل انگاری و بی‌توجهی به حقوق شهروندی مردم خسارات زیان‌باری را در آینده نه چندان دور ببار خواهد آورد.

وی تصریح کرد: مسئولان کشور با رفع تبعیض و شایسته سالاری در مدیریت اجرایی، استقرار عدالت اجتماعی مخصوصاً در زمینه بیمه سلامت و اشتغال که موجب رفاه عمومی میشود، می‌توانند بعضی از این کاستی‌ها را جبران کنند.

بیادی درباره ضرورت گفت‌وگوی ملی در شرایط امروز جامعه نیز گفت: گفت‌وگوی ملی معنی ندارد. مگر همه مردم مشکل دارند که باهم گفتگو و تفاهم کنند؟ مشکل اساسی در بین جمعی از  مسئولانی است که بخاطر تمامیت خواهی و آثار زیانبار قدرت دچار توهّم شده‌اند. بعضاً اجرای امور دست مدیران سست عنصر و جمعی خسته از مسائل انقلاب می‌باشد که فساد خانمان برانداز اداری حاصل و نتیجه مدیریت آنان است که باعث جلوگیری از توسعه، تولید و اشتغال و کلاً عدم استقرار عدالت اجتماعی می‌شوند. بنابراین گفت‌وگو باید بین جمعی از مسئولان دلسوز، آکاه و انقلابی صورت پذیرد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در ادامه با تاکید بر بحران سیل بی‌اعتمادبی و ناامیدی مردم نسبت به مسئولان گفت:یکی از معضلات جامعه این است که مردم اعتماد خود را نسبت به مدیران مستقر در سه قوه از دست داده‌اند و امیدی به خیر آنان ندارند. سوء مدیریت و ایجاد فساد و تبعیض در اجرای امور، به اعتماد ملی مردم نسبت به مسئولان خدشه وارد کرده است. پس بنابراین جلب رضایت عمومی مردم با رفتار و تدابیر منطقی و جایگزین مدیران شایسته و مقتدر و دلسوز بجای بعضی از مدیران منحرف متصل به باندهای قدرت و ثروت می‌تواند بخشی از مشکلات عمومی را حل کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد سال ٩٧ گفت: فکر نمی‌کنم با این بی‌تدبیری‌ها اوضاع اقتصادى سال ٩٧ بهتر از سال گذشته باشد. بنظرم مدیریت اقتصادی کشور از ریل اصلى و قانونى خود خارج شده و نوعا از طریق باندها که از سارقین بدترند اداره می‌شود. دلیل بر این مدعا جریانات سیاسى و اقتصادى در چندماه گذشته است مانند جلوگیرى غیر منطقى واردات خودرو ، بالارفتن تعرفه‌ها و قیمت نامربوط ارز و کاهش ارزش پول ملی.

بیادی یکی از مشکلات اساسی کشور را عدم وجود احزاب فراگیر دانست و تصریح کرد: یکی از پارامترهای مهم مدیریت جامعه در جهان کنونی استقرار احزاب و موثر و فراگیر و گروههای سیاسی اجتماعی با مدیریت‌های پارلمانی است. اگر نقدها و انتقادها و پیشنهادات احزاب ما اثر گزار بود دولت اینگونه بر خر مراد خود سوار نبود و این معضلات پیش نمی‌آمد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه جمعی از مسئولین ما مردم و احزاب را فقط برای مرگ بر فلانی و یا درود بر فلان‌کس و نه برای مشارکت دادن عمومی مردم برای اجرای کارها توسط خودشان و توسعه کارآمدی بخش خصوصی و کنار گذاشتن تفکر مدیریت دولتی و یا صرفاً برای حضور حداکثری بر سر صندوقهای رأی در زمان انتخابات می‌خواهند. بعضی از  مدیران و سران اجرایی یادشان رفته که باید «برای مردم» مدیریت و خدمت کنند نه «بر مردم» حکومت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار: 10فروردین 1397، کدخبر:   605331،www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
مردم خیلی وقته مه در سایه این نظام به وحدت رسیدن! منتظر وحدت مسئولینیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
مسئله اینجاست که احزابی وجود ندارند که بخواهند تاثیر گذار باشند ، در ایران چیزی به نام حزب نداریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین