پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا، گفت: متاسفانه جامعه روحانیت مبارز تهران ناطق‌نوری را تنها گذاشت و اصولگرایی به راحتی چهره‌ موثر و تاثیرگذاری چون ایشان را از دست داد.

شعار سال: حسن بیادی درباره فقدان ریش‌سفیدی در جمع اصولگرایان گفت: سال‌های قبل چهره‌های پرنفوذ و موثر مورد تایید امام و رهبری چون مرحوم‌ آیت‌الله مهدوی‌کنی و مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی بودند که پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم عامل وحدت و هم پشتیبان و حامی مردم به شمار می‌رفتند و به عنوان شاخص، ریش‌سفید و معتمد جریانی فعال، که بعدها تحت عنوان اصولگرایی شناخته می‌شدند، مطرح بودند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در واقع ویژگی‌های بارز مرحومان مهدوی‌کنی و عسگراولادی به حدی بود که مورد تایید همه جریان‌های سیاسی و حوزه علمیه و جامعه مدرسین نیز بودند و حتی جمعی از اصلاح‌طلبان هم آنان را قبول‌ داشتند.

جامعه روحانیت مبارز تهران ناطق‌نوری را تنها گذاشت

این چهره اصولگرا توضیح داد: بعد از آن دو شخصیت برجسته،‌ حاج‌‌آقا ناطق‌نوری می‌توانست نقش بزرگ‌تری را برای اصولگرایان ایفا کند. اما در کنار اینکه ایشان تمایلی برای ریاست و قبول مسئولیت نداشت، برخی رفتارها نیز مزید بر علت شد تا ایشان کنار بنشینند. در واقع جامعه روحانیت مبارز تهران متاسفانه ناطق‌نوری را در موقعیتی حساس که باید از او دفاع می‌کرد تنها گذاشت. در نتیجه اصولگرایان به راحتی چهره‌ موثر و تاثیرگذاری مثل ایشان را که جایگاهی فراملی داشت از دست دادند.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی همچنین افزود: حقیقت این است که جریان اصولگرایی را فقط این بزرگواران می‌توانستند اداره کنند. در غیاب این سه چهره‌، هیچ‌کس تاکنون نتوانسته به‌ خوبی جایگاه آنان را احیا کند. به همین دلیل شاهدیم که اصولگرایان از این خلأ متضرر می‌شوند و همچنان خواهند شد. تا آنجا که شاهد عملکرد جزیره‌ای اصولگرایان در تقسیم قدرت هستیم و دوگانگی در میان‌شان موج می‌زند و نوعاً به قول معروف «راست می‌گویند ولی چپ می‌زنند.»

وضعیت اصلاح‌طلبان به لحاظ اتحاد بهتر از اصولگرایان است

بیادی با اشاره به شرایط اصلاح‌طلبان تاکید کرد: جریان اصلاحات نیز متاسفانه با مشکل هم‌صدایی روبه‌رو شده است. به این دلیل که کارگزاران نتوانستند جایگاه استقلالی خودشان را پیدا کنند و به اصلاح‌طلبان اضافه شدند. همچنین می‌توان به پیوستن طرفداران آقای کروبی هم اشاره کرد که باعث شد اصلاح‌طلبان انسجام اولیه خود را از دست بدهند. البته معلوم است که در حال حاضر وضعیت اصلاح‌طلبان به لحاظ اتحاد و یکپارچگی بهتر از اصولگرایان است.

حسن بیادی در پایان سخنانش گفت: جریان‌های سیاسی باید قدر بزرگ‌ترهای خود را بدانند و برای احقاق حقوق مردم و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب وحدت کنند؛ باید از تمامیت‌خواهی دست بردارند و به جد تلاش کنند تا در این موقعیت دشوار و حساس بتوانند فعالیتی خداپسندانه و مدیریتی صحیح و بابرنامه از خود به یادگار بگذارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اعتمادآنلاین، تاریخ 9 آبان 98، کد مطلب: 355733: www.etemadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین