پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
آخرین گردهمایی احزاب در وزارت کشور با حاشیه‌هایی همراه بود.حاشیه‌ ای که در جریان برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب صورت گرفت این بود که فردی به نام محمدزاده با معرفی خود به عنوان دبیرکل حزب رفاه ادعا کرد که حزب رفاه بدون ساز و کار قانونی در اختیار افرادی خاص قرار گرفته است.

شعار سال: آخرین گردهمایی احزاب در سال۹۷ که به انتخاب اعضای شورای مرکزی جدید مجمع عمومی خانه احزاب اختصاص داشت، در حالی برگزار شد که با حاشیه‌هایی مختلفی همراه بود.

سه فراکسیون اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین بنا به مصوبه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب باید نمایندگان خود را به وزارت کشور معرفی می‌کردند که اگرچه این کار در میان جناح اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بدون دعوا و درگیری انجام شد اما انتخاب کاندیداهای نهایی فراکسیون مستقلین جنجال برانگیز شد.

در جریان نهایی شدن نمایندگان فراکسیون مستقلین، حجت‌الاسلام فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با نماینده وزارت کشور برای رای‌گیری دعوایش شد و اگرچه کواکبیان سعی کرد با صحبت با فومنی، جو را آرام کند اما در این راستا موفق نبود و همچنان درگیری بین فراکسیون مستقلین و نماینده وزارت کشور ادامه پیدا کرد.

درگیری دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با نماینده وزارت کشور/ پادرمیانی کواکبیان هم جواب نداد/ ماجرای حزبی که گفتند دزدیده شد!

علیرغم اینکه دو فراکسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا اسامی نهایی نامزدهای خود را در انتخابات اعضای شورای مرکزی جدید خانه احزاب ارائه کرده‌ بودند اما مشکل اصلی این دعوا به نهایی نشدن اسامی مستقلین اختصاص پیدا کرد وحجت‌الاسلام فومنی در جواب درخواست نماینده وزارت کشور برای گرفتن اسامی نهایی فراکسیون متبوعش، مدعی شد که وقتی در حال نوشتن رای‌ها بوده، نماینده وزارت کشور برگه او را از زیر دستش کشیده و برگه پاره شده است.

ماجرای حزبی که گفتند دزدیده شد!

حاشیه‌ دیگری که در جریان برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب صورت گرفت این بود که فردی به نام محمدزاده با معرفی خود به عنوان دبیرکل حزب رفاه ادعا کرد که حزب رفاه بدون ساز و کار قانونی در اختیار افرادی خاص قرار گرفته است.

این اعتراض در حالی صورت گرفت که سیدمحمدمیرباقری مدعی دزدیدن حزب رفاه شد و شهاب الدین صدر واکنشی به این مسئله نشان نداد.

البته حواشی حزب رفاه ملت ایران به اینجا ختم نشد و شهاب الدین صدر، حسن بیادی، رئوفیان، اعظم حاج عباسی، علی کیهانیان و بهروز نعمتی در اقرارنامه‌ای حزب رفاه ملت خود را مستقل معرفی کردند.

حال و هوا در وزارت کشور به همین صورت بود که بهروز نعمتی دبیرکل حزب رفاه ملت ایران در جمع خبرنگاران به واکنش به حواشی ایجاد شده درباره حزب متبوعش پرداخت و با رد اظهارات منتقدان حزب رفاه ملت ایران خاطرنشان کرد: کنگره حزب رفاه ملت ایران با حصور نمایندگانی از وزارت کشور برکزار شد و هیچ شک و شبه‌ای در برگزاری این کنگره نیست وعده‌ای، چون در انتخابات حزب، رای نیاورده‌اند اعتراض می‌کنند.

شایان ذکر است علت نهایی نشدن لیست این حزب، مشاجره محمدزاده عضو هیئت موسس حزب رفاه و بهروز نعمتی دبیرکل این حزب است.فتحی دیگر عضو هیئت موسس حزب رفاه در گذشته به رسانه‌ها گفته بود که عده‌ای حزب رفاه را غصب کرده اند.

در جریان مجمع عمومی خانه احزاب، محمد جواد محمدی نوری، دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی و دبیر جبهه پیشرفت رفاه و عدالت معتقد بود که تشکلی به عنوان جامعه اسلامی دانشجویان کرمانشاهی در فراکسیون مستقلین نماینده نداشته و هیچ برگه‌ای هم ارائه نداده و صابر میرعطایی به دروغ توسط تبرایی وارد لیست شده و در لیست مستقلین حضور پیدا کرده است.

درگیری دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با نماینده وزارت کشور/ پادرمیانی کواکبیان هم جواب نداد/ ماجرای حزبی که گفتند دزدیده شد!

در همین راستا نرگس خباز هم در تشریح چگونگی تقلب در انتخابات داخلی فراکسیون مستقلین گفت: به شدت به انتخابات ایراد دارم چرا که چند نفر از دوستان برگه‌ها را به زور از ما گرفتند و ما اعتماد کردیم تا آن‌ها اسامی را بنویسند، اما بعد دیدیم با مدل و موضع خود اسامی را نوشتند و وقتی فهمیدیم هر کاری کردیم نتوانستیم از بازرس رای‌ها را پس بگیریم.کسی که به حزب خود خیانت می‌کند به کشور خود خیانت می‌کند. من قبل از شمارش آرا اعتراض کردم و هیچ کدام از آقایان توجه نکردند، اما همگان دیدند صلاحیت حزب تایید نشده است.

این فعال حزبی در تشریح نامه خود به ملانوری گفت: به همین دلیل نامه‌ای برای آقای ملانوری فرستادیم و درخواست کردیم تا انتخابات درون گروهی مستقلین دوباره برگزار شود.

انتخاب اعضای جدید خانه احزاب در بیست دقیقه

رای گیری در وزارت کشور در ساعت ۱۲ انجام شد و به مدت بیست دقیقه طول کشید، بعد از آن همه حضار برای اقامه نماز و صرف نهار به بیرون رفتند و هیئت بازرسان و هیئت اجرایی شروع به شمارش رای‌ها کردند؛ و نتیجه آرا پس از آن در حالی اعلام شد که اکثر مدعوین از جلسه بیرون رفته بودند.

درگیری دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با نماینده وزارت کشور/ پادرمیانی کواکبیان هم جواب نداد/ ماجرای حزبی که گفتند دزدیده شد!

با وجود همه این حاشیه‌ها انتخابات اعضای شورای مرکزی جدید خانه احزاب برگزار شد و ۲۱ عضو جدید از امروز سکانداری خانه احزاب را به مدت سه سال در دست دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 23اسفند 97، کد خبر: 6865952، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
این همه حزب و تشکیلات در کشور معلوم نیست چه کار مثبتی انجام میدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین