پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: جبهه سوم وجاهت قانونی ندارد و تشکل‌های سیاسی بدون شناسنامه، علف های هرزی هستند که در باغستان ظرفیت احزاب و تشکل های سیاسی رشد می کنند.

شعار سال: «علی کیهانیان»، دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا، در باره اعلام موجودیت جبهه سوم گفت: جبهه‌ای که اخیرا تحت عنوان جبهه سوم اعلام موجودیت کرده است، وجاهت قانونی ندارد. جبهه از نظر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور، به تشکلی گفته می شود که حداقل از پنج حزب به صورت همسو، صورتجلسه و یا توافقنامه همکاری را مهر و امضا کرده باشد و رئیس حزب هم از بین دبیران کل احزاب انتخاب می شود.

وی افزود: جبهه ای که در حال حاضر خود را به عنوان جریان سوم معرفی کرده و کسی که مدعی رهبری این جریان است، خود عضو هیچ کدام از جریان ها و گروه های سیاسی نیست و یقینا احزاب و تشکل های سیاسی زیرمجموعه این جبهه نیز هنوز مشخص نشده اند. بنابراین به نظر می رسد که وجاهت قانونی هر جبهه ای توسط کمیسیون ماده 10 احزاب احراز می شود و در نهایت توسط، مدیر کل سیاسی وزارت کشور به رسانه ها ارائه می شود که برای مثال پروسه قانونی توسط این جبهه طی نشده است.

کیهانیان درباره استقبال مردم از این جبهه نیز گفت: متاسفانه یکی از آسیب های جدی در آستانه انتخابات، رویش های قارچ گونه تشکل های سیاسی و احزاب است که بدون شناسنامه بین مردم شروع به فضاسازی و فرافکنی مسائل و همچنین جریان سازی می کنند. در وهله اول این‌ها از وظیفه رسانه ها است. در مرحله دوم رسیدگی قانونمند وزارت کشور و مبادی قانونی در راستای جلوگیری از رشد قارچ گونه این تشکیلات در فضای سیاسی کشور است که یقینا آسیب جدی در پی خواهند داشت. تشکل‌های سیاسی بدون شناسنامه علف های هرزی هستند که در باغستان ظرفیت احزاب و تشکل های سیاسی رشد می کنند و به رشد و توسعه سیاسی کشور آسیب جدی وارد خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 7 مهر 98، کد مطلب: 904205: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین