پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۱۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
حمید حسام برای نگارش آثار ماندگار انقلابی به عنوان چهره انقلاب معرفی شد.

شعارسال: در آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی که بعد از ظهر امروز در حوزه هنری برگزار شد، حمید حسام از میان 5 نامزد چهره انقلاب از جمله محمدرضا دوستی، حسن روح الامین، محمد حسین مهدویان و مهدی نقویان به عنوان چهره هنر انقلاب سال 1396 معرفی شد.

از سال 1393 و به ابتکار حوزه هنری، روز بیستم فروردین همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی، «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» معرفی و با هدایایی از جمله 22 سکه بهار آزادی تجلیل می‌شود.

در ادوار پیشین به ترتیب مرتضی سرهنگی (نویسنده و پژوهشگر)، مجید مجیدی (کارگردان) و سیدمسعود شجاعی طباطبایی (کاریکاتوریست) به این عنوان دست یافتند.

حسام در سال 1340 در همدان متولد شد. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران است. وی جوانی خود را در جبهه های نبرد سپری کرد و همین مساله باعث شد تا دفاع مقدس رویکرد اصلی حمید حسام در نوشتن و خلق آثارش باشد. سردار حسام معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در زمینه نویسندگی نیز کارنامه قابل توجهی دارد. چهار کتاب حاصل دوران نویسندگی این مسئول فرهنگی است. در زمینه داستان کوتاه کتاب "دهلیز انتظار"، در بخش خاطره کتاب "غواصها بوی نعنا می دهند"، "دلیل" و در بخش رمان "راز نگین سرخ" مجموع فعالیتهای این نویسنده را تشکیل می دهند.

حمید حسام با کتاب "غواص ها بوى نعنا مى دهند" که نوعى خاطره نگارى در حوزه ادبیات دفاع مقدس است، به جامعه ادبى معرفى شد. به دنبال آن داستان بلند"راز نگین سرخ" را در سال ۷۸ به دست چاپ سپرد. مجموعه داستان هاى کوتاه "دهلیز و انتظار" مدتى پس از انتشار به قلم اسماعیل اریب به انگلیسى ترجمه و منتشر شده است. اخیراً کتاب "مسیح رزم" را در ژانر خاطره نگارى منتشر کرد. ضمن اینکه اکنون مشغول بازنویسى خاطرات على چیت سازیان فرمانده شهید دوران دفاع مقدس و فرمانده اطلاعات - عملیات لشکر ۳۲ انصارالحسین است.

وی در هشت سال دفاع مقدس حضور فعالی داشته و اکنون یکی از جانبازان پرافتخار کشورمان محسوب می‌شود و مؤلف بیش از 14 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نظیر خاطرات شفاهی، داستان کوتاه و داستان با عناوینی همچون کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، «آب هرگز نمی‌میرد»، «غواص‌ها بوی نعناء می‌دهند»، « فقط غلام حسین باش »، «راز نگین سرخ»، «دهلیز انتظار» و... است.

او بنیان گذار اولین کانون بسیج کشور در همدان و کنگره سرداران و امیران و 8 هزار شهید استان همدان و بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و بنیان گذار موزه دفاع مقدس استان همدان بوده که سالها بعد به عنوان معاون ادبیات دفاع مقدس کشور نقش اساسی در تدوین کتابهای دفاع مقدس کشور را عهده دار بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 26فروردین1397، کدخبر: 932204: www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
واقعا اقای حسام در زمینه هنر در انقلاب کم نذاشتن برای ایران
ا.ف75
ناشناس
Norway
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
چهره انقلابی در کشور ما کم نیست که دیده نمیشن
کاش بیشتر به هنر انقلابی اهمییت بدیم
س.د۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
بسیار چهره ی ارزشمند و قابل احترامی بودند و هستن ایشان
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین