پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۱
طبق ماده ۱۸ قانون گذرنامه خانم متاهل در هر سنی باشد برای خروج از کشور به اجازه شوهر نیاز دارد. شوهر در هر زمان از اجازه خود منصرف شود میتواند با مراجعه به پلیس گذرنامه نسبت به جلوگیری از خروج همسرش اقدام نماید. در این صورت گذرنامه خانم ضبط میشود.

شعارسال: طبق ماده ۱۸ قانون گذرنامه خانم متاهل در هر سنی باشد برای خروج از کشور به اجازه شوهر نیاز دارد. شوهر در هر زمان از اجازه خود منصرف شود میتواند با مراجعه به پلیس گذرنامه نسبت به جلوگیری از خروج همسرش اقدام نماید. در این صورت گذرنامه خانم ضبط میشود.

بانوان در مواقع اضطراری میتوانند از دادستان اجازه خروج از کشور بگیرند. تشخیص ضرورت به عهده دادستان است و ایشان میبایست طرف ۳ روز نظر خود را اعلام کند.

زنانی که با شوهر خود مقیم خارج هستند و زنانی که شوهر خارجی دارند و به تابعیت ایرانی باقی مانده اند از این شرط مستثنی هستند.

خانم های متاهل در موارد اضطراری مانند نیاز به درمان، فوت بستگان درجه یک و یا ملاقات با آنها، سفرهای زیارتی و ... می توانند از دادگاه درخواست خروج از کشور نمایند.

بهترین راه حل برای خروج زن از کشور؛

همانطور که می دانید، زنان متاهل با اجازه کتبی شوهر خود میتوانند از کشور خارج شوند. اما با استفاده از شرط ضمن عقد ازدواج یا وکالتنامه بعد از عقد ازدواج، زن برای خروج از کشور با مشکلی خاصی مواجه نمیشود.

ممنوعیت خروج از کشور؛

معمولا یکی از نخستین کارهایی است که آقایان در هنگام وقوع اختلافات شدید انجام میدهند. ممکن است بعضی خانم ها فکر کنند که چون گذرنامه دارند، فعلا مشکلی از این باب نخواهند داشت! این تصور اشتباه است چرا که در این شرایط نیز مرد میتواند با مراجعه به اداره گذرنامه ظرف چند دقیقه همسر خود را ممنوع الخروج کند.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران صدور گذرنامه جداگانه و خروج از کشور برای بانوان در قید زوجیت و افراد زیر 18 سال منوط به موافقت شوهر، ولی و یا قیم ایشان می باشد.

جهت صدور موافقت نامه (رضایتنامه) کتبی با در دست داشتن مدارک زیر به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود مراجعه نمایید.

اصل شناسنامه، گذرنامه و کارت ملی متقاضی و اعضای خانواده

تکمیل فرم اجازه خروج همسر و فرزند

پرداخت هزینه گواهی امضاء ( طبق جدول هزینه خدمات کنسولی)

حضور متقاضی جهت گواهی امضاء (الزامی است)

(ماده 18 قانون گذرنامه)

ماده 18 - برای اشخاص زیر با رعایت شرایط مندرج در این ماده گذرنامه صادر می‌شود:

- اشخاصی که کمتر از 18 سال تمام دارند و کسانی که تحت ولایت و یا قیمومیت می‌باشند با اجازه کتبی ولی یا قیم آنان.

بانوان شوهردار ولو کمتر از 18 سال تمام با موافقت کتبی شوهر و در موارد اضطراری اجازه دادستان شهرستان محل درخواست گذرنامه که‌مکلف است نظر خود را اعم از قبول درخواست یا رد آن حداکثر ظرف سه روز اعلام دارد کافی است. 

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بابافارس، تاریخ انتشار: 6مهر1396 ، کدخبر: - : www.babafars.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین