پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۳۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
مدیرکل امنیتی، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: مین و ادوات انفجاری عمل نکرده مربوط به دوران جنگ تحمیلی، در 11 سال گذشته (سال 85 تا 96) در خوزستان، موجب جان باختن 75 نفر و مجروحیت 399 نفر دیگر شده است.

شعارسال: مدیرکل امنیتی، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: مین و ادوات انفجاری عمل نکرده مربوط به دوران جنگ تحمیلی، در 11 سال گذشته (سال 85 تا 96) در خوزستان، موجب جان باختن 75 نفر و مجروحیت 399 نفر دیگر شده است.

رضا نجاتی روز یکشنبه در نشست هماهنگی پاکسازی زمین های آلوده به مین در استانداری خوزستان اظهار کرد: از این تعداد 19 نفر از نیروهای خنثی کننده شهید ، و 199 از این نیروها در جریان پاکسازی زمین های آلوده به مین و ادوات انفجاری مربوط به جنگ تحمیلی در خوزستان مجروح شدند.

وی ادامه داد: 54 نفر از جان باختگان و 200 نفر مجروحان حوادث انفجار مین و ادوات انفجاری در این مدت مربوط به اهالی مرزی ساکن در مناطق آلوده به این ادوات بودند که بیشتر کشاورز، دام دار یا مردم عادی بودند.

نجاتی ادامه داد: افرادی چون کشاورزان یا ساکنان منطقه که فعالیتشان وابسته به این زمین ها است با تشکیل پرونده شهید محسوب می شوند.

وی گفت: پرونده افرادی که در این زمینه فوت کرده یا دچار آسیب می شوند به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده می شود و آنها تصمیم لازم را درباره این افراد اتخاذ می کنند.

مدیرکل امنیتی، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان ادامه داد: در مجموعه دولت تلاش بسیار خوبی برای پاکسازی زمین های آلوده به مین و ادوات انفجاری در خوزستان در دست انجام است تا این زمین ها که قابلیت کشاورزی و دامپروری دارند به کاربری اصلی خود بازگردد و شاهد حوادث ناگواری که منجر به از بین رفتن هموطنان یا صدمه به آنها می شود نباشیم.

وی پاکسازی مناطق مرزی آلوده به مین را کمک به امنیت و آرامش بیشتر مردم دانست.

نجاتی افزود: از سال 85 تا 96 به طور کلی 226 هزار و 357 هکتار زمین آلوده به مین و ادوات انفجاری در خوزستان پاکسازی شده که از این تعداد 12 هزار و 413 هکتار آلوده به مین، و 213 هزار و 944 هکتار هم زمین‌ آلوده به گلوله و ادوات جنگی بودند که پاکسازی شدند.

مدیرکل امنیتی، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان بیان کرد: 36 هزار و 484 هکتار زمین آلوده به مین دیگر در خوزستان شناسایی شده که این عدد می تواند بیشتر هم شود.

وی ادامه داد: از فرمانداری ها درخواست داریم که در صورت وجود زمین آلوده به مین، آنها را شناسایی و اطلاعات آن را در اختیار ما قرار دهند تا پس از جمع بندی، به وزارت کشور ارایه،و برنامه پاکسازی با جدیت بیشتر در امسال ادامه یابد.

متجاوزان رژیم بعث عراق در جریان جنگ تحمیلی بخش های وسیعی از نوار مرزی خوزستان را برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان اسلام مین کاری کردند که با گذشت چندین سال از پایان جنگ تحمیلی، همچنان شاهد جان باختن و مجروحیت افرادی در این مناطق هستیم. برخی از این مناطق نیز در اثر بمباران و گلوله باران، آلوده به ادوات انفجاری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پارس نیوز، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1397، کدخبر: 493772 ، www.parsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
مردم خوزستان حالا حالاها باید تاوان جنگ رو پس بدن و هیچ چیزیم برای این فداکاریشون دریافت نکنن و توی خاک زندگی کنن واقعا جای تاسف داره
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
خدا به تیم تفحص طول عمر و عزت بده که داره این ادوات جنگی رو خنثی میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین