پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه ائتلاف امید در انتخابات هفتم اسفند 124 کرسی معادل 57 درصد کرسی های مجلس را به دست آورده است گفت: ارزیابی ما این است در مرحله دوم 45 کرسی دیگر نصیب ائتلاف امید شود.

شعارسال: حسین مرعشی صبح شنبه در نشست هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس در سالن همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: از 208 نماینده ای که در مرحله اول انتخاب شدند، ائتلاف امید 124 کرسی معادل ٥٧ درصد کرسی های مجلس و اصولگرایان 71 کرسی معادل ٣٣ درصد و مستقل ها نیز با 21 کرسی ١٠ درصد از مجموع کرسی های مجلس دهم را بدست آوردند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی اظهار داشت: در مرحله بعد برای 69 کرسی رقابت وجود دارد که ما برای 65 کرسی نامزد مطرح داریم وارزیابی ما این است که 45 کرسی دیگر در مرحله دوم نیز نصیب ائتلاف امید شود.

مرعشی ادامه داد: ائتلاف امید باید در مجلس دهم به یک فراکسیون اکثریت تبدیل شود و بتواند با ساز و کار دموکراتیک در مجلس فعالیت کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه موضوع شکل گیری ائتلاف عمومی از حدود 2 سال قبل و پس از پیروزی انتخابات ٩٢ مطرح شد،گفت:ابتدا در بین اصلاحات گروه های متعدد اصلاح طلب و شخصیت های مختلف این جبهه این مساله را پیگیری کردند و در نهایت با پیشنهاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به آقای خاتمی و با راهنمایی ایشان و نیز مساعدت دکتر عارف، شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با حضور همه احزاب اصلاح طلب، شخصیت های اصلاح طلب، نمایندگان ادوار و مدیران باسابقه کشور شکل گرفت .

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد:پس از رد صلاحیت برخی اصلاح طلبان و بر اساس تجربه و زمان محدود در سال 92 تصمیم قاطع برای ادامه حضور در انتخابات بود هر چند خیلی زود برای ما محرز شد که در مراحل بعدی تایید صلاحیت ها اتفاق خاصی نمی افتد.

مرعشی در ادامه ضمن تشریح فرایند تهیه لیست امید اظهار داشت: پس از فراخوان در تهران بزرگ حدود 120 نفر برای حضور در لیست امید اعلام آمادگی کردند. ما پس از ارزیابی ها در نهایت به 35 نفر رسیدیم.

وی افزود: در گام بعدی ما با حزب اعتدال توسعه وارد گفت و گو شدیم و پس از 4 جلسه به لیست 30 نفره ائتلاف رسیدیم که از این لیست شخصیت های بزرگ نظام حمایت کردند و مردم هم نسبت به این لیست اقبال نشان دادند.

سخنگوی حزب کارگزاران تاکید کرد که عدم حضور سیدحسن خمینی در انتخابات، مظلومیت جبهه اصلاحات، وحدت و هماهنگی این جبهه و حمایت شخصیت های بزرگ از لیست امید باعث شد که این لیست در تهران رای بیاورد و افزود : مردم در این انتخابات به بسته های سیاسی و جناح ها اعتماد فوق العاده کردند و به لیست ها رای دادند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 22 اسفند 1394 ، کدمطلب: 81999699 (5226668) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین