پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
دستگاه‌های تشخیصی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند، پزشکان مناطق فقیرنشین را قادر می‌سازند تا به جای رفتن به آزمایشگاه‌، خودشان آزمایش‌ها را با استفاده از یک دستگاه انجام دهند.

شعارسال: این دستگاه جدید می‌تواند همزمان 96 نمونه را بررسی کند. این دستگاه "mReader" نام دارد، این دستگاه قابل حمل توسط لی لی استاد تیم تحقیقاتی دانشگاه ایالتی واشنگتن و پینگ وانگ استاد دانشگاه پنسیلوانیا طراحی شده است.

این دستگاه شامل 96 شیشه نمونه است که هر کدام از آنها با نمونه‌های مایع از بیماران پر می‌شوند. کاربران یک واکنش‌گر ناب به آن نمونه‌ها اضافه می‌کنند و اگر نشانگر زیستی هدف وجود داشته باشد، آنها به رنگ خاص تبدیل می‌شوند.

یک گوشی هوشمند بر روی دستگاه نصب شده که توسط یک برنامه کامپیوتری یک عکس از همه نمونه‌ها می‌گیرد، سپس رنگ نمونه‌های آن عکس‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و تعیین می‌کنند که آیا آن فرد به بیماری مبتلا است یا خیر. این برنامه می‌تواند 12 ویروس و بیماری‌های عفونی باکتریایی رایج را شناسایی کند.

پزشکان به سادگی با نگاه به رنگ نمونه‌ها می‌توانند آنها را ارزیابی کنند اما انجام این کار از دقت پایینی برخوردار است. اما هنگامیکه mReader نمونه 771 بیمار را مورد آزمایش قرار داد، میزان دقت این دستگاه 97.59 تا 99.9 درصد بود.

قیمت نسخه اولیه این دستگاه حدود 50 دلار است، اما اگر این دستگاه در مقیاس وسیع تولید شود، این رقم احتمالا کاهش خواهد یافت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 6اردیبهشت1397 ، کدخبر: 6513621: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
خیلی از ازمایشگاهی ساده رو شاید بشه حتی با این دستگاه ها و توی خونه انجام داد ولی خب هیچ وقت جایگاه ازمایشگاه های مجهز رو نمتونه بگیره
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
این پیشرفت تکنولوژی واقعا باعث حیرت است ولی بهتر است دولت برای افراد فقیر پوشش بیمه و سلامت بگذارد سلامت یک انسان مهم ترین چیز در زندگی او و جامعه است
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین