پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
یک روزنامه عبری‌زبان به نقل از یک فیلمساز اسرائیلی که چند هفته قبل در سفرش با آمریکا با ولیعهد عربستان دیدار کرده بود، نوشت ولیعهد عربستان تاکید کرده، زمان برقراری آغاز روابطی جدید میان تل‌آویو و ریاض فرا رسیده است.

شعارسال: حاییم سبان، فیلمساز اسرائیلی-آمریکایی در سفر اخیرش به آمریکا در ضیافت شامی ویژه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد و گفت، به تغییر چهره اسلام و عربستان امیدوار بوده و رویای ساخت نسخه جدیدی از "لورانس عرب" را در سر دارد.

یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش خود به نقل از آدام آرون، مدیرکل شرکت آمریکایی-اسرائیلی که مجوز راه‌اندازی ده‌ها سالن سینما در عربستان را دریافت کرده، نوشت، طرحی برای افتتاح 400 مرکز سینمایی و 2000 سالن نمایش فیلم در پنج سال آینده در عربستان داریم.

این روزنامه عبری زبان به نقل از میخائیل یعاری، پژوهشگر و کارشناس مسایل عربستان در دانشگاه تل‌آویو نوشت، بن سلمان پس از آنکه متوجه شد خاندان حاکم مشروعیت خود را در میان جوانان عربستان از دست داده، تصمیم به بازگشایی سینماها در این کشور گرفت. همچنین او به دنبال منبع درآمدی به جای نفت و ایجاد شغل برای جمعیت بیکار عربستان است.

آحارونوت در ادامه از ضیافت شام محرمانه بن سلمان با برخی چهره‌ها از جمله مسؤولانی اسرائیلی پرده برداشت، از جمله شرکت‌کنندگان در این ضیافت چهار ساعته سبان بود.

سبان با اشاره به این نکته که بن سلمان از هویت اسرائیلی او مطلع بود، به نقل از ولیعهد عربستان گفت: زمان ایجاد تغییر در روابط عربستان و اسرائیل فرا رسیده است.

رادیوی رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع رسانه‌ای در عربستان اعلام کرد، ریاض دو نفر را که در این کشور برای اسرائیل جاسوسی می‌کردند، بازداشت کرده است.

این رادیو افزود: مسؤولان رسمی دو طرف تا این لحظه درباره این مساله سکوت کرده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1397، کدخبر: 167076، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
امیدوارم که واقعا در نهایت به نفع منطقه بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
همه این ها بخاطر ایران است ؛ برگترین دشمن ایران اول عربستان است بعد اسرائیل
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین