پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۴۹۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
نماینده مردم تهران در مجلس با تقدیر از گروه کارگری برای تنظیم سبد معیشت کارگران گفتبین طرحی که در بهبود سبد معیشت کارگران از سوی گروه کارگری ارائه شده با آنچه که وجود داشت، بیش از ۶۰ درصد شکاف وجود داشت.
شعار سال: نماینده مردم تهران در مجلس با تقدیر از گروه کارگری برای تنظیم سبد معیشت کارگران گفتبین طرحی که در بهبود سبد معیشت کارگران از سوی گروه کارگری ارائه شده با آنچه که وجود داشت، بیش از ۶۰ درصد شکاف وجود داشت.

علیرضا محجوب عصر امروز در همایش هفته کارگر که در پالایشگاه نفت تهران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر، با اشاره به نقش تأثیرگذار کارگران پالایشگاه نفت در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت:‌ این پالایشگاه در جریان انقلاب اسلامی کانون فعالیت‌های انقلابی بوده و اعتصاب کارگران و ایستادگی آن‌ها در برابر حکومت نظامی نقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و همواره برای احیا حقوق خود ایستادگی کردند.

وی با اشاره بر امنیت شغلی کارگران، معیشت کارگری، افزایش سبد پرداخت کارگری، افزایش توانایی قدرت خرید کارگران و حمایت از بازنشستگان و همسان‌سازی دریافتی‌ها و مستمری‌های آن‌ها بیان کرد: در موضوع نخست حدود 4 طرح در کمیسیون کارگری مجلس مطرح که 3 مورد از آن‌ها مصوب و یکی از آن‌ها هم با موضوع کارگران خدماتی بخش دولتی برای تصویب به صحن رفته و 2 طرح دیگر هم آماده ارسال به صحن است.

نماینده مردم تهران، ری، پردیس، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به ضرورت بهبود معیشت کارگران تصریح کرد: در سال 82 توافقی ایجاد شده بود که علاوه بر تورم 10 درصد دریافتی‌ کارگران افزایش پیدا کند که در نتیجه آن 5 سال به نقطه معیشت نزدیک‌تر شویم، که در سال دوم این طرح متوقف شد، اما خوشبختانه در سال جاری مجدداً این طرح در دستور کار قرار گرفت و اکنون در حال حرکت به سوی ارتقا وضع معیشت کارگران هستیم.

وی ضمن تقدیر از گروه کارگری برای تنظیم سبد معیشت کارگران ادامه داد: بین طرحی که در بهبود سبد معیشت کارگران از سوی گروه کارگری ارائه شده با آنچه که وجود داشته، بیش از 60 درصد شکاف وجود داشته است، حتی اگر هزینه نهایی کارگر را نیز اضافه کنیم بیش از 30 درصد شکاف وجود دارد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به ضرورت همسان‌سازی دریافتی‌ها و مستمری‌های کارگران گفت:‌ سازمان تأمین اجتماعی باید همان‌طور که در قانون برنامه نیز به آن اشاره شد هن اشاره شده قدم‌های اولیه را بردارد.

محجوب درادامه با اشاره به موضوع شعار سال در حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در ابتدای سال به آن اشاره کردند حکم این موضوع را داشت که بسیاری از کارگران و بخش‌های اقتصادی ما از بی‌توجهی، کم توجهی و نادیده گرفتن کالای ایرانی رنجیده خاطر هستند و باید تدبیری برای آن اندیشید.

وی اظهار داشت:‌ امروز انتظار ما این است که موضوع حمایت از کالای ایرانی را ابتدا از خود شروع کرده و در اجرا و عمل برنامه و مبنای کار خود قرار دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، پردیس، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با انتقاد از دلا‌لان و واردکنندگان خودرو در بازار بیان کرد: این حرف که کالای ایرانی پر از نقض و عیب است و کالای ایرانی فارغ از هرگونه عیب و ایراد است صحیح نیست، هر کالایی در هر کشوری که تولید شود دارای برخی مزایا و معایب است که با حمایت از آن‌ می‌توان بر کیفیت کالا افزود.

محجوب خاطرنشان کرد:‌ نباید به شایعاتی که در مورد بی‌کیفیتی کالای ایرانی در بازار و در میان مصرف‌کنندکان وجود دارد، توجه کرد و گام نخست در حمایت از کار و کارگر ایرانی افشاگری در مورد اقدامات، دست‌ها و باندهای فساد و قاچاقچی و پیوندهایی است که این جریانات را می‌سازند تا کار کارگر ایرانی را از چشم بیاندازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1712027 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
کارگران در کشور ما اگه حقوقشون رو بدن با اون حقوق حتی نیتونن بیست روز در ماه رو به سر کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
بسته های حمایتی ای که از کارگران و کارمندان میشه تاثیر خاصی روی زندگی اونها نداره واقعا
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین