پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۳۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
یک نماینده مجلس با اشاره به مطرح شدن استیضاح چند وزیر در مجلس، گفت: استیضاح حق نمایندگان است که به صورت جمعی یا فردی از حقوقشان استفاده کنند.

شعارسال: علیرضا محجوب نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی با انتقاد از مطرح شدن استیضاح علی ربیعی وزیر کار، گفت: قاعدتا من موافق استیضاح نیستم و استیضاح آقای ربیعی را وارد نمی دانم. البته استیضاح حق نمایندگان است که به صورت جمعی یا فردی از حقوقشان استفاده کنند. اما این موضوع به معنای آن نیست که من اظهارنظر صریح نکنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه اجتماعی دستگاه پرچالش و پردردسری است. تمامی وظایف وزرات کار اجتماعی است در حالی که ما بودجه عملیاتی تصویب می کنیم و این یعنی به دستگاه اجتماعی پشت می کنیم. در این شرایط چگونه از آنها می خواهیم مسئولیتشان را اجرا کنند؟

دبیر کل خانه کارگر با بیان اینکه بودجه عملیاتی در مقابل تمامی اقدامات اجتماعی است، تصریح کرد: بارها توصیه کردیم که عاشق کلمات نشوید. عبارت بودجه عملیاتی بسیار عبارت زیبایی است اما این عبارت زیبا علیه تمامی ارکان اقدامات اجتماعی است. این موضوع را تنها من نمی گویم بلکه تمامی کارشناسان اقتصادی میگویند. برخی خودشان را به خواب زده اند و افراد غافل همیشه فاعل هستند و ممکن است با گفته ما هوشیار نشوند. کسانی که خودشان عامل بی توجهی به ارکان اجتماعی هستند آنها چه حقی برای خودشان قائل هستند که سوال می کنند.

محجوب تاکید کرد: کارشناسان اعلام کردند که هر کسی در عرصه اجتماعی به هر شکلی که می تواند مانع از عملیاتی کردن بودجه شود و این موضوع نه تنها در این برنامه بلکه در برنامه پنجم نیز مطرح بود. همه دنیا می دانند زمانیکه اسم بودجه عملیاتی می آید در مقابل مسایل مردم مانند جن و بسم الله است. فقرا به حاشیه می روند چون ما چگونه می توانیم اقداماتی که برای آنها انجام می دهیم را عملیاتی کنیم. چگونه می توانیم روز به روز کاهش هزینه دهیم در حالیکه روز به روز فقر افزایش پیدا می کند.

وی افزود: این افراد مگر وضعیت را نمی بینند که اگر نمی بینند چرا در مناطق خودشان اقدامات فوق العاده انجام می دهند اگر می بینند چرا برای همه کشور نمی بینند.

این عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: من تعجب می کنم در حالیکه امروز مسایل اجتماعی نیازمند تشویق و حمایت هستند اما دستاندارکاران مسایل اجتماعی را هر روز به یک بهانه ای آزار می دهند. البته این موضوع را آزار اشخاص نمی دانیم بلکه در ضدیت با فقرا است.

محجوب یادآور شد: وزارت کار حتما به نظارت احتیاج دارد ولی اینکه ما بخواهیم به سمت براندازی یک وزیر برویم یعنی در نظر نگرفتن تجربیات مدیریتی آن فرد.

وی با انتقاد از تصویب واریز بودجه درمان تامین اجتماعی به خزانه، گفت: در قانون بودجه، تصویب شد که بودجه درمان تامین اجتماعی به خزانه برود اما ما که می دانیم اگر بودجه به خزانه واریز شود با تاخیر به صاحبش می رسد و کارگر که مالش را می دهد با تاخیر خدماتش را دریافت خواهد کرد. از این عملکرد ها من موضوع مثبتی را نمی بینم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 19 اسفند 1396 ، کدخبر: 161604 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
نماینده های مجلس فعلا دهنشون به گوش وزراست.نماینده ها باید بتونن به راحتی مستقل از همه جریان ها برای ملت کار کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین