پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۶۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹
بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه از جمله امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر کار است گفت: باید بگویم همه می‌دانند که من با دکتر ربیعی رفاقت دیرینه‌ای دارم و شاید من از میان نمایندگان، بیشترین دیدار را با وزیر داشته‌ام و هیچ‌گاه هم خواسته شخصی از وزیر نداشته و ندارم. اما اکنون استنباط من این است که آن توانمندی و انرژی که دکتر ربیعی باید برای وزارت‌خانه می‌گذاشتند را نگذاشته‌ و اکنون دیگر آن انگیزه لازم برای ادامه حضور در این وزارتخانه را ندارند.
شعارسال: بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه از جمله امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر کار است گفت: باید بگویم همه می‌دانند که من با دکتر ربیعی رفاقت دیرینه‌ای دارم و شاید من از میان نمایندگان، بیشترین دیدار را با وزیر داشته‌ام و هیچ‌گاه هم خواسته شخصی از وزیر نداشته و ندارم. اما اکنون استنباط من این است که آن توانمندی، و انرژی که دکتر ربیعی باید برای وزارت‌خانه می‌گذاشتند را نگذاشته‌ و اکنون دیگر آن انگیزه لازم برای ادامه حضور در این وزارتخانه را ندارند.

استیضاح وزرای راه و شهرسازی و کار و رفاه اجتماعی هفته آینده در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و طبق گفته‌های برخی از نمایندگان، به نظر می‌رسد این دو طرح استیضاح برخلاف گذشته جدی است و این وزرا به احتمال فراوان باید در صحن علنی حاضر شوند و برای ادامه کار از مجلس رای اعتماد مجدد بگیرند.

هرچند برخی نیز بر این عقیدهاند که استیضاح ربیعی و آخوندی با زد وبند همراه بوده و کاملا سیاسی است. نمایندگان اما معتقدند که این استیضاح به دلیل عملکرد وزرای مربوطه در چندوقت اخیر و کاملا فنی و کارشناسانه است. داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان، در سخنانی مطرح کرد:«استیضاح کاملا غیرسیاسی، فنی و کارشناسی است؛ ضمن اینکه از هر سه فراکسیون حضور دارند، استیضاح‌کنندگان افرادی هستند که در تاریخ مجلس یا موردی را امضا نکرده‌اند یا تا آخر پای امضای خود مانده‌اند

همچنین رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم بر این عقیده است که ادامه حضور آخوندی در راس وزارت راه و شهرسازی به صلاح نیست و از آنجایی که نمایندگان به طور کلی به عملکرد یک سیستم اعتراض دارند، وزیر باید استیضاح شود.

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی هیات رئیسه با حضور در دفتر پایگاه خبری رویداد۲۴، با اشاره به شرایط حاکم بر دولت و در پاسخ به این سوال که آیا همچنان قائل به اين هستید که مجلس در راس امور است، در حالی که برخی وزارتخانه ها از وضعیت مناسبی برخوردارنیستند، گفت: همین که دولت مشروعیت خود را برای شروع به کار خود و تشکیل کابینه از مجلس کسب می‏کند، یا وزیری بدون تاییدیه مجلس نمیتواند وارد وزارتخانهای شود، قطعا نشان دهنده آن است که مجلس در راس امور است.

نعمتی در ادامه درباره اینکه به نظر می‌رسد مجلس صرفا در رابطه با مناسبات خود با دولت در راس امور است، زیرا مصوبه مجلس در خصوص بازگشت «سپنتا نیکنام» به شورای‌شهر یزد تاکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام نه تنها رسیدگی نشد، بلکه در آینده هم بعید است رسیدگی شود، گفت: بالاخره اعتبار قانون به این است که مصوبه مجلس در شورای نگهبان به تایید برسد. شورای نگهبان زمانی که این مصوبه را رد کرد و به مجلس آمد و ما هم آن را بار دیگر در مجلس تصویب کردیم. این مصوبه اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد تا بررسی شود. بیش از این کاری از عهده ما بر نمیآید.

این نماینده مجلس، ادامه داد: بنابراین معتقدم که مجلس در راس امور است اما واقعا همه امور کشور در دست مجلس نیست و البته نمی‌تواند هم باشد، اما مجلس واقعا در راس امورجاری کشور قرار دارد. بالاخره قانون اساسی ممکن است مانند سایر قوانین مشکلاتی را هم داشته باشد که البته بحث‌ها، موارد و پیشنهاداتی را هم برای اصلاح آن مطرح شده است.

نعمتی، با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون استضیاح برخی از وزرا و کنسل شدن مداوم آن‌ها که این شائبه را ایجاد کرده است که نمایندگان طرح استیضاح را صرفا برای کسب امتیاز امضا میکنند خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم برخی در این‌ موضوع شیطنت می‌کنند. نماینده چه منفعتی می‌تواند داشته باشد که بخواهد یک وزیر را استیضاح کند یا استیضاح او را کنسل کند! نماینده بالاخره نماینده یک منطقه‌ است و وظیفه‌ای برعهده دارد. ممکن است امضای طرح استیضاح منجر به حل مشکلات منطقه‌ یا حوزه انتخابیه شود و وزیر هم در امور مربوطه پاسخگو میشود. اما اگر به طور مثال من به عنوان نماینده به دنبال هر منفعت شخصی خاصی از وزیر باشم، وزیر باید در همه تریبون‌ها اعلام کند که فلان نماینده درخواست شخصی از من داشته است. اما برای موضوعات منطقه‌ای، نمایندگان حتما و حتما باید از وزرای مربوطه مطالبات را پیگیری کنند.

عضوکمیسیون انرژی، با اشاره به حواشی رخ داده پیرامون استیضاح علی‌ربیعی که تاکنون سه مرتبه طرح آن امضا شده اما در هر سه نوبت این استیضاح منتقی شده است، تصریح کرد: من اعتقادم بر این است که در خصوص منتفی شدن استیضاح‌ها هیچ معامله‌ای میان نمایندگان و وزرا صورت نمی‌گیرد. زیرا وزرا آنقدر افراد و نزدیکان خود را در پست‌ها و مناصب مختلف گذاشته‌اند که پست و منصبی برای نماینده مجلس نمی‌ماند که بخواهد بر سر آن معامله کند. مثلا ممکن است کار ساخت یک بیمارستان خوب پیش نرفته باشد، نماینده خواهان استیضاح باشد، خوب طبیعی است که با وزیر صحبت می‌کند و ممکن است طی این گفت‌وگوهامشکلات مرتفع شود و یا موارد مشابه به این موضوع که اصلا مباحث نفع شخصی در آن دخیل نیست.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس، ادامه داد: زمانی که تمامی مطالبات مردم از نمایندگان به این صورت است، باید به نمایندگان هم این حق را بدهیم که پیگیر مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود باشند. در خصوص بحث استیضاح وزیر کار که من یکی از امضاکنندگان آن هستم. باید بگویم همه می‌دانند که من با دکتر ربیعی رفاقت دیرینه‌ای دارم و شاید من از میان نمایندگان، بیشترین دیدار را با وزیر داشته‌ام و هیچ‌گاه هم خواسته شخصی از وزیر نداشته و ندارم. اما اکنون استنباط من این است که آن توانمندی، و انرژی که دکتر ربیعی باید برای وزارت‌خانه می‌گذاشتند را نگذاشته‌ و اکنون دیگر آن انگیزه لازم برای ادامه حضور در این وزارتخانه را ندارند.من هم به عنوان یک نماینده که حق قانونی استیضاح را دارم، خواهان استیضاح وزیر کار هستم، اما در نهایت همه‌چیز به رای و نظر سایر نمایندگان بستگی دارد.

عضو ناظر هئیت‌رئیسه مجلس با اشاره به استیضاح عباس آخوندی وزیرراه و شهرسازی، گفت: من از امضاکنندگان استیضاح آقای آخوندی نیستم اما حتما دوستان امضا کننده دلایلی موجهی را برای استیضاح وزیر دارند که من هم به رای و خواسته نمایندگان احترام می‌گذارم.

نعمتی در خصوص طرح سوال از رئیس‌جهور هم گفت: در این رابطه باید بگویم با توجه به بحث نوسانات بازار ارز حتما پای سوال از رئیس‌جهور هستیم.من همواره از دکتر روحانی حمایت کرده‌ام و اکنون اگر دوباره گزینه‌های انتخاباتی گذشته در مقابل آقای روحانی قرار بگیرند من حتما بازهم از دکتر روحانی حمایت خواهم کرد. اما اکنون به دلیل نوسانات بازار ارز حتما سوالاتی را از رئیس‌جهور خواهیم داشت.

او در خاتمه گفت: سوال از رئیس‌جمهور واقعا یک «تابو» نیست، بالاخره ایشان بیایند و سخنان و مباحث خودشان در این زمینه با نمایندگان مطرح کنند. من معتقدم این نوساناتی که در بازار ارز وجود دارد برای من به عنوان یک نماینده کاملا پوشیده است و برای کسب اطلاع، مهمترین و بهترین فردی که می‌تواند به ما توضیح دهد شخص آقای رئیس‌جمهور است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری رویداد24، تاریخ انتشار: 11اسفند 1396، کدخبر: ۱۰۸۹۲۲،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
گذاشتن آقای ربیعی برای این پست از همان اول اشتباه بود ، مجلس نباید به ایشان رای اعتماد میداد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین