پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۴۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
قانون جدید انتخاباتی در لبنان وضع شده است و نزدیک به یک هزار نفر کاندیدا برای شرکت در نخستین انتخابات پارلمانی این کشور در یک دهه گذشته ثبت نام کرده‌اند. اما زمانی که مردم لبنان امروز –یکشنبه- پای صندوق های رای بروند باید از میان بسیاری از چهره‌های همیشگی نماینده خود را انتخاب کنند.
شعارسال:قانون جدید انتخاباتی در لبنان وضع شده است و نزدیک به یک هزار نفر کاندیدا برای شرکت در نخستین انتخابات پارلمانی این کشور در یک دهه گذشته ثبت نام کرده‌اند. اما زمانی که مردم لبنان امروز یکشنبه- پای صندوق های رای بروند باید از میان بسیاری از چهره‌های همیشگی نماینده خود را انتخاب کنند.

 وب سایت آمریکایی نشنال درباره انتخابات امروز پارلمانی لبنان می‌نویسد: بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که پیش‌بینی دقیق نتایج دو سوم از کرسی‌های پارلمان 128 نفره لبنان امکان‌پذیر است. با وجود ایجاد تغییراتی در سیستم انتخاباتی لبنان، کرسی‌های مجلس و سمت‌های اجرایی این کشور اما همچنان از سوی گروه‌های مختلف مذهبی انتخاب می‌شوند.

این در حالی است که در گذشته احزاب به دلیل سیستم «برنده همه کرسی‌ها را از آن خود می کند» ائتلاف‌های ملی تشکیل می دادند، اما در این انتخابات شاهد آن هستیم که ائتلاف‌ها در 15 بخش لبنان حضور بیشتری دارند.

در ادامه به قدرتمندترین احزاب سیاسی لبنان و ویژگی‌های آنان می پردازیم:

حزب‌الله، قدرتمندترین جنبش سیاسی لبنان

حزب الله به عنوان قدرتمندترینن جنبش سیاسی لبنان، به همکاری طولانی مدت خود با جنبش امل در قالب فهرست «امید و وفاداری» ادامه داده است.

جایگاه لبنان به عنوان تنها حزب دارای نیروی نظامی فعال که در سوریه و به نفع دولت دمشق دخالت نظامی دارد و حضور گسترده‌تری در درگیری‌های منطقه، مسائل متضادی در عرصه سیاسی لبنان به شمار می‌رود.

رهبران حزب الله اخیرا وعده دادند که تمرکز خود را به مسائل داخلی بازمی‌گردانند، موضوعی که به طور سنتی نقطه قوت این حزب به شمار می رود و این حزب اغلب حمایت خود را با فراهم کردن خدمات برای جامعه فقیر شیعه در سراسر لبنان کسب کرده است.

جنبش آینده و سعد حریری

حزب آینده به رهبری «سعد الحریری» نخست وزیر کنونی لبنان محبوب‌ترین حزب در میان احزاب سنی لبنان است. تنش میان حزب الله و آینده به ویژه در اطراف شهر بعلبک، جایی که طرفین امیدوارند کرسی‌های پارلمان را کسب کنند بالا است.

حریری، پسر «رفیق حریری» نخست وزیر اسبق لبنان است که در سال 2005 ترور شد.

جنبش امل، محبوب‌ترین حزب شیعه در دهه 80

امل، پیش از پیوستن به حزب الله، محبوبترین حزب سیاسی شیعه در دهه 80 در لبنان بود. «نبیه بری» رئیس کنونی پارلمان لبنان ریاست این حزب را برعهده دارد، کسی که انتظار می رود کرسی پارلمانی خود را حفظ کند و برای ششمین بار در این سمت انتخاب شود.

جنبش آزاد مستقل و ائتلاف با آینده

بزرگترین حزب مسیحی لبنان به رهبری «جبران باسیل» وزیر خارجه کنونی لبنان و داماد «میشل عون»رئیس جمهور کنونی لبنان است. باسیل و بری به طرز عمیقی مخالف یکدیگر هستند و حریری در اختلافات میان جنبش آزاد مستقل و امل در سال گذشته بارها میانجگری کرد.

باوجود آنکه عون و حریری رقبای سیاسی یکدیگر هستند اما جنبش آزاد مستقل در بسیاری از مناطق با جنبش آینده ائتلاف کرده است.

حزب سوسیالیست پیشرو و رهبری پسر جنبلاط

ولید جمبلات رهبر حزب سوسیالیست پیشرو لبنان بود که قدرت را به پسرش تیمور جمبلات ارائه کرد، کسی که قرار است در این انتخابات در جایگاه پدرش بایستد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار16 اردبیهشت 97، کدخبر: 122119، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
امیدواریم حزب الله لبنان مانند همیشه پیشروز این رقابت ها باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین