پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
پورسیدآقایی آینده طرح ترافیک جدید را آینده‌ای روشن دانست و گفت: این طرح مورد تأیید شورای شهر، شورای ترافیک، وزارت کشور، فرمانداری، استانداری و پلیس راهور است.

شعار سال: طرح ترافیک 97 از 15 اردیبهشت اجرا خواهد شد و فقط دارندگان طرح می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

به‌گفته پورسیدآقایی، سال گذشته 129 هزار خودرو وارد طرح ترافیک شدند و امسال با تلاش‌های بسیار این رقم به 103 هزار خودرو کاهش یافته است.

وی از پایان کار نصب دوربین‌های خروج خبر داد و گفت: دقت دوربین‌های ورود هم تست شده است و نرم‌افزارهای جدیدی برای تغییر نحوه ثبت اطلاعات لحاظ شده است.

پورسیدآقایی آینده طرح ترافیک جدید را آینده‌ای روشن دانست و گفت: این طرح مورد تأیید شورای شهر، شورای ترافیک، وزارت کشور، فرمانداری، استانداری و پلیس راهور است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام آمادگی برای اجرای این طرح گفت: کد‌های جریمه تست شده‌اند، همچنین تمام سهمیه‌ها ابلاغ شده است و برای اجرای طرح در سطح شهر مشکلی نداریم.

وی درباره نحوه تردد ساکنین محدوده طرح ترافیک در طرح جدید گفت: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است و برهمین اساس به‌زودی فراخوانی انجام خواهد شد تا ساکنین این محدوده نسبت به ثبت اطلاعات ملکی خود در سامانه اقدام کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه "از ساکنین درخواست خواهد شد تا مدارک سکونت، کدپستی و... را وارد سامانه کرده و در ادامه خواهیم خواست که اصل مدارک سکونتی را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه دهند"، گفت: چراکه قرار است مکانیزمی برای شناسایی این افراد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تصمیماتی اتخاذ شده به‌گونه‌ای که این افراد تا قبل از ساعت 8:30 می‌توانند از محدوده خارج و بعد از ساعت 17 می‌توانند وارد محدوده شوند و از پرداخت عوارض هم در این ساعات معاف هستند.

پورسیدآقایی در پاسخ به سؤالاتی در خصوص سناریوهای مختلف برای ساکنین طرح ترافیک ادامه داد: اگر کسی محل زندگی و محل کارش داخل طرح باشد این بدین معنا نیست که می‌تواند با خودروی شخصی تردد کند، چرا که اگر چندبار در دوربین‌ها رصد شود، عوارض تردد وی محاسبه می‌شود.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این‌که "امتیاز خاصی برای کسی که محل سکونت و کارش در داخل طرح است، قائل نیستیم"، افزود: اطلاعات خودروهای ساکنین محدوده، در دوربین‌های خروج ثبت می‌شود و شماره پلاک را در سیستم داریم و اگر پلاک خودرو به‌صورت مداوم در دوربین‌های مختلف داخل محدوده طرح رصد و ثبت شود این افراد هم باید عوارض پرداخت کنند.

پورسیدآقایی با ابراز اینکه اگر کسی محل زندگی‌اش خارج از طرح باشد اما محل کارش در محدوده طرح ترافیک باشد و بخواهد با خودروی شخصی تردد کند باید به‌مانند همه، عوارض آلایندگی و تردد را پرداخت کند، گفت: اما حالا عده‌ای ساکن در محدوده طرح هستند و محل کار آنان خارج از محدوده طرح است که بر این اساس تنها تا ساعت 8:30 صبح اجازه دارند از طرح خارج شوند نه اینکه در محدوده تردد چرخشی داشته باشند.

پورسیدآقایی گفت: در این سامانه مشخصات خودروی ساکنان در محدوده طرح ترافیک در سرور ثبت می‌شود و دوربین‌ها خروج این خودروها را از ساعت 6:30 تا ساعت 8:30 و ورود آن را بعد از ساعت 17 مجاز می‌دانند.

معاون شهردار تهران در خاتمه همچنین خاطرنشان کرد: اگر ساکنین داخل محدوده قبل از ساعت 8:30 صبح خارج شوند اما در میانه روز بازگردند، ضریب نیم اواسط روز را باید پرداخت کنند.

هزینه ورود به محدوده طرح پس از ساعت 10 صبح و خروج قبل از ساعت 16 برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر 13 هزار و 400 تومان و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی 16 هزار و 800 تومان خواهد بود.

هزینه ورود به محدوده طرح پیش از ساعت 10 صبح و خروج قبل از ساعت 16 برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر 19 هزار و 200 تومان و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی 24 هزار تومان خواهد بود.

هزینه ورود به محدوده طرح پیش از ساعت 10 صبح و خروج پس از ساعت 16 برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر 28 هزار و 800 تومان و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی 36 هزار تومان خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری خبر فوری، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 364296، www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین