پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
مشاور اطلاع رسانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بررسی فاز اول مدارک خبرنگاران برای دریافت سهمیه طرح ترافیک خبر داد.

شعار سال: علی پیرحسین لو با اعلام خبر بررسی مدارک ارسال شده برای دریافت سهمیه طرح ترافیک ویژه خبرنگاران، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران عکاسان خبری، روزنامه نگاران و خبرنگاران می‌توانند در قالب سهمیه موارد خاص از تخفیف 90 درصدی سهمیه طرح ترافیک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری درخواست شد که در سامانه my.tehran.ir ثبت نام کرده و مدارک خود را ارسال کنند، گفت: تا امروز حدود 4500 نفر در این قالب ثبت نام کردند.

مشاور اطلاع رسانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تمام مدارک افراد به غیر از مدارکی که طی 24 ساعت اخیر ارسال شده، بررسی شده است، گفت: از مجموع تعداد افرادی که مدارک ارسال کرده‌اند، حدود 200 نفر تقاضای خود را پس گرفته و یا مدرکی ارسال نکرده بودند و حدود 100 نفر هم غیرخبرنگار بودند که آثار متعلق به افراد غیر را ارسال کردند.

پیرحسین لو با بیان اینکه نکته قابل توجه این است که در جمع متقاضایان 1900 نفر کسانی هستند که امسال برای اولین بار درخواست سهمیه در قالب سهمیه خبرنگاری داده‌اند، گفت: از کل تقاضاها نزدیک به 2000 تقاضا مدارکشان کامل بود و مابقی نقص مدرک داشتند.

وی با بیان اینکه در کل حجم متقاضیان طرح ترافیک خبرنگاری نسبت به سال گذشته 3000 نفر کاهش یافته است گفت: سال قبل بیش از 7000 نفر متقاضی بودند که 6000 نفر آن ها سهمیه خبرنگاری را تنها به صرف داشتن کارت خبرنگاری دریافت کردند. اما امسال در کل متقاضیان، نزدیک به 3000 نفر کاهش داشتیم.

مشاور اطلاع رسانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امسال سهمیه خبرنگاران حدود یک سوم سال قبل است، گفت: با این حساب چاره‌ای جز اولویت بندی نداریم و به همین دلیل چند فاکتور در نظر گرفته شد که بر این اساس مجموعه‌های رسانه‌ای خصوصی که از امکانات دولتی استفاده نمی‌کنند در اولویت دریافت طرح ترافیک هستند.

وی گفت: همچنین در مواردی که تعداد معرفی نامه‌های یک رسانه بیشتر از حد سهمیه باشد، اسامی خبرنگاران را در اختیار مدیران رسانه‌ها قرار می‌دهیم تا آنها خودشان اولویت بندی کنند که از عصر امروز این نام‌ها در اختیار مدیران این دسته از رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

پیرحسین لو با بیان اینکه امسال تخصیص بخشی از سهمیه‌ها برای رسانه‌هایی که بیشترین تقاضا را داشتند به مدیران رسانه سپرده شده است، گفت: البته روال کار کاملا متفاوت شده است. چون بررسی مدارک ابتدا بر اساس آیین نامه و مدارک مورد نیاز انجام شده است، اما بعد از تایید مدارک در مرحله اول، اولویت بندی آن ها در اختیار مدیران رسانه است.

وی با بیان اینکه فهرست نام افرادی که در فاز اول تایید شدند در هفته جاری و قبل از آغاز طرح اعلام می‌شود، گفت: در صورتی که افراد به سهمیه‌ها اعتراض داشته باشند نیز مراحلی پیش بینی شده که بتوانند اعتراض خود را پیگیری کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 8 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 97020804858، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
خبرنگاران واقعا ظلم بود که مجوز استفاده از طرح ترافیک را نداشته باشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین