پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به بی‌عدالتی‌ها که درتوزیع طرح ترافیک خبرنگاران از سوی معاونت حمل و نقل شورای شهر تهران رخ داد، بارها به این معاونت تذکر داده و خواستار انتشار شفاف لیست خبرنگاران و عکاسانی که طرح گرفته‌اند، همراه با اسم رسانه‌هایشان شدم، اما هیچ‌گاه پاسخ روشنی دریافت نکردم.

شعار سال: در هفته‌ای که گذشت، معاونت حمل و نقل شهرداری تهران،در اظهارنظرهایی اعلام کرد که طرح ترافیک خبرنگاری را در سال 98حذف می‌کند و به جای آن، کارت‌های اعتباری برای استفاده از حمل و نقل عمومی به آن‌ها خواهد داد.

این خبر،واکنش‌هایی را از جانب اصحاب رسانه به همراه داشت. بسیاری از خبرنگاران معتقد بودند که معاونت حمل و نقل با طرح کارت اعتباری سه و نیم میلیون تومانی می‌خواهد بین خبرنگاران تفرقه بیندازد؛ به این ترتیب که خبرنگاران بی‌ماشین با خبرنگاران ماشین‌دار صاحب طرح، مجادله کنند که چرا شما طرح ترافیک داشته باشید و ما کارت اعتباری سه و نیم میلیون تومانی نه!این در حالی است که این کارت‌ها، اعتبار محدودی دارند و نهایتا کفاف دوماه از جابه‌جایی‌های خبرنگاران را دهند و در عوض، سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران برای همیشه حذف خواهد شد.

هرچند دستگاه‌های دولتی با خبرنگاران که جزو گروه‌های شغلی با درآمد بسیار پایین و حداقلی هستند وامنیت شغلی ندارند، قابل مقایسه نیستند، اما سال گذشته نیز معاونت حمل و نقل همین حربه را برای حذف آن‌ها از طرح ترافیک به کار برد و با دادن کارت‌های اعتباری یک یا دو میلیون تومانی کوتاه مدت، آن‌ها برای همیشه از سهمیه حذف کرد.

این معاونت در خبری گفت که؛ نمایندگان رسانه‌ها از ما درخواست کردند که طرح ترافیک خبرنگاران حذف شود، اما همزمان با بی‌اطلاعی مدیران رسانه‌ها از این موضوع، مشخص نیست این معاونت نظر چه کسانی را به عنوان نمایندگان رسانه‌ها دریافت و منعکس کرده است!

با حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در این باره گفت‌وگو کردیم، او در پاسخ به این سوال که آیا طرح ترافیک خبرنگاران در سال 98 حذف خواهد شد یا نه گفت: در مورد حذف طرح ترافیک خبرنگاران در سال آینده اطلاعی ندارم، اما من همانند سال گذشته جز نمایندگانی خواهم بود که از دریافت طرح به وسیله خبرنگاران و عکاسان حمایت می کنم؛ چون معتقدم ما برای ارتباط صحیح با جامعه و برای حمایت از جامعه خبری، باید راه‌های ارتباطی را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق در سال 97 به درستی رخ نداد، اضافه کرد: درسال گذشته شاهد بودیم که سهم زیادی از طرح ترافیک خبرنگاران،به غیر خبرنگاران و عکاسان داده شد و خبرنگاران و عکاسانی که مستحق دریافت بودند، نگرفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته عدالت در توزیع طرح میان خبرنگاران رعایت نشد، ادامه داد: در صحن شورای شهر تهران به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تذکر دادم که لیست تمام کسانی که طرح گرفته‌اند با نام رسانه‌هایشان را منتشر کند و یا حداقل به شورای شهر بفرستد اما باوجود پیگیری و تذکرهای چندباره، پاسخ روشنی دریافت نکردم و این اتفاق رخ نداد.

نظری گفت: امیدوارم در سال آینده این روند متفاوت باشد و تعدادی خبرنگاران و عکاسانی که طرح ترافیک می‌گیرند، افزایش پیدا کند. هر کسی که مستحق است و بگیرد و هرکس نیست، نباید بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصاد آنلاین، تاریخ 21 دی 97، کد مطلب: 328419:www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین