پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲
معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران چرا اسامی ۲ هزار خبرنگاری که طرح ترافیک را دریافت کرده‌اند، منتشر نمی‌کند؟! معاونت آقای پورسیدآقایی چرا دنبال انداختن توپ طرح ترافیک خبرنگاران در زمین دیگران است؟!

شعارسال: روز گذشته محسن پورسید آقایی؛ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امسال محدودیتهایی برای سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران داشتیم و همین موضوع باعث شد تا نتوانیم به همه خبرنگاران طرح ترافیک بدهیم، مدعی شده بود: البته قبل از ثبت‌نام طرح ترافیک برای خبرنگاران، از وزارت ارشاد خواستیم تا در شناسایی و معرفی خبرنگاران به ما کمک کنند که در این زمینه اقدامی صورت نگرفت.

این اظهارات در حالی مطرح شده که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها نهاد متولی امر «احراز هویت و صلاحیت اهالی صنف مطبوعات و خبرگزاریها» است و غیر از این معاونت، اطلاعات دقیق و جامعی از فعالان این صنف در جای دیگری وجود ندارد.

براساس همین بند وظیفه‌ای، متولیان رسانه بارها و از طرق مختلف از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خواستار واگذاری توزیع سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شدند اما با تمامی درخواستها، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران وقعی به درخواستهای معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد قائل نشد و با توزیع تبعیض‌آمیز خود، نارضایتیهای بسیاری در بدنه صنف روزنامه‌نگاران و خبرنگاران را باعث شد.

اکنون که این معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با موج انتقادات و اعتراضات از سوی اهالی مطبوعات که برخلاف سنوات گذشته موفق به دریافت سهمیه ورود به طرح ترافیک نشدند، مواجه شده است توپ را به زمین معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد انداخته و مدعی شده که آنها حاضر به کمک نشدند!

برای بررسی بیشتر ابعاد این موضوع و روشن شدن زوایای دیگر آن تماسی با روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که معاونت مطبوعاتی درباره ادعای اخیر پور سیدآقایی به نکات جالب توجهی به شرح زیر اشاره داشت:

«معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد طی دو جلسه که با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور نمایندگان مطبوعات داشته، خواستار توزیع سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران مطابق قاعده کلی شده است؛ به این شکل که مطابق روال سالانه توزیع سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران نشریات با معاونت مطبوعاتی و توزیع سهمیه خبرنگاران خبرگزاریها، سایتها و روزنامه‌ها با روابط عمومی شهرداری تهران باشد.

البته معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به جزء اعلام آمادگی برای اجرای این قاعده کلی، برای توزیع سهمیه تمامی خبرنگاران هم که شامل 4 هزار سهمیه می‌شود اعلام آمادگی کرده اما معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده که به هیچ عنوان حاضر نیست حتی یک سهمیه بیشتر از 2 هزار سهم در نظر گرفته شده برای خبرنگاران، تخصیص دهد.

نکته قابل توجه این است که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دو هزار سهمیه خبرنگاران را با احتساب سهمیه سازمان صداوسیما و برخی نهادهای خاص (مورد نظر این معاونت) لحاظ کرده در صورتیکه معاونت مطبوعاتی زیر بار این موضوع نرفته است.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به صراحت عنوان می‌کند که مطمئن هستیم اگر سهیمه طرح ترافیک خبرنگاران به چهار هزار برسد، این سهمیه به تمامی خبرنگاران اختصاص خواهد یافت.

در حال حاضر هم کل احراز صلاحیت خبرنگاران متقاضی دریافت طرح ترافیک خبرنگاران از طریق سامانه جامع رسانه‌های وزارت ارشاد انجام می‌شود.

روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد معتقد است در سالهای گذشته هم تعداد خبرنگاران حدود 4 هزار نفر بوده اما معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بخاطر توزیع این سهمیه در بین دوستان و آشنایان، سهمیه خبرنگاران را 6 هزار مطرح می‌کرد.

در حال حاضر با توجه به اینکه بازی خراب شده است، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌خواهد توپ را در زمین دیگران بیندازد و خود را از پاسخگویی برهاند.

این معاونت شهرداری اگر واقعا همان دو هزار سهمیه را هم توزیع کرده چرا لیست خبرنگارانی که طرح ترافیک گرفته‌اند را منتشر نمی‌کند؟! بعید است حتی دو هزار سهمیه را واگذار کرده باشند.

معاونت حمل‌ونقل وترافیک شهرداری تهران قرار بود که امسال کارت شناور صادر نکند اما همه اطلاع دارند که معاونت آقای پورسیدآقایی در حال توزیع گسترده این کارتها است

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری اقتصادی ایران، تاریخ انتشار: 2خرداد1397، کدخبر: 1213860: www.econews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
واقعا چرا باید تو هر طرحی ما شایعه داشته باشیم و بخشیش عملی نشه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین