پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۶۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
وزير اقتصاد کرواسي: تلاش مي‌کنيم بانک‌هاي داخلي اين کشور را براي ايجاد جريان مالي بين دو کشور فعال کنيم.

شعارسال: معاون نخست وزير و وزير اقتصاد کرواسي که به ايران سفر کرده است در ديدار با رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: مردم و دولت کرواسي روابط دوستانه اي با ايران دارند و از هر نوع گسترش همکاري بين دو کشور استقبال مي‌کنند.

ماريانا داليچ افزود: در پي سفر هاي مقامات ايراني به کرواسي در ماه هاي اخير از جمله حضور وزراي کا و امور خارجه، برخي از همکاري هاي تجاري آغاز شده و طرح هاي جديدي را براي همکاري هاي مشترک اقتصادي در دستور کار داريم.

وي ابراز اميدواري کرد: در سفر به ايران برنامه هاي جديدي براي همکاري دو کشور مطرح و موانع همکاري ها از جمله مسائل مالي و بانکي بر طرف شود.

وزير اقتصاد کرواسي گفت: ما علاقه مند به همکاري در زمينه هاي انرژي، مواد غذايي، مواد داروئي، ساخت و ساز و امور مهندسي هستيم.

وي افزود: شرکت ملي نفت ايران و کرواسي مذاکراتي را براي گسترش روابط آغاز کرده اند و در خصوص مواد غذايي و ماشين آلات صنعتي نيز طرح هاي هاي خوبي براي همکاري بين طرف به زودي آغاز مي‌شود.

وزير اقتصاد کرواسي گفت: در زمينه ي گردشگري نيز بايد برنامه مدون بين دو طرف تنظيم شود.

داليچ اظهار داشت: طبق نظر رئيس بانک مرکزي کرواسي مانع حقوقي براي مبادلات بانکي با ايران نداريم وعلا قه‌مند هستيم تا موانع در اين زمينه برطرف شود.

وي افزود: بايد با ملاقات با کارآفرينان و شرکاي اقتصادي زمينه همکاري بيشتر دو طرف را فراهم کنيم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1397 ، کدخبر: 20180506123538897: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
ایران باید به سراغ کشور های کوچکتر در اروپا مانند همین کشور برود و روابط خود را با این ها از سر بگیرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین