پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۳۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
رئیس پژوهشگاه پولی و بانکی کشور گفت: اگر مقررات گذاری برای ارزهای مجازی انجام نشود حجم تخلفات در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.

شعار سال: رئیس پژوهشگاه پولی و بانکی کشور گفت: اگر مقررات گذاری برای ارزهای مجازی انجام نشود حجم تخلفات در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.

علی دیواندری تصریح کرد: تحریم‌های پولی یک مساله برای سوء استفاده با فشارهای سیاسی است که مشکلات ایجاد می‌کند و همین مساله باعث شده تا پول‌های دیجیتالی ظهور پیدا کند و از آنها برای دور زدن تحریم‌ها استفاده شود.

اوگفت: موضوع بلاکچین یک تحول بزرگ در تکنولوژی است و کاربردهای متفاوتی دارد که یکی از محصولات آن پول‌های دیجیتالی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: پول‌های دیجیتالی به عنوان محصولی از بستر بلاکچین در ابتدای راه هستند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

دیواندری با اشاره به وضعیت پول‌های دیجیتالی رمزینه در ایران گفت: در حال حاضر بانک مرکزی و مقررات گذاران کشور وارد عرصه قانون گذاری برای پول‌های دیجیتالی نشده‌اند و پول‌های دیجیتالی در ایران مانند تمام دنیا در فاز آزمایشی به سر می‌برند البته با دستور رئیس کل بانک مرکزی، فعالیت مطالعات برای پول‌های دیجیتالی شروع شده است.

وی افزود: بحثی که مطرح است این است که مقررات گذران نمی‌توانند به پول‌های دیجتیالی بی‌تفاوت باشند چرا که آینده آن می‌تواند باعث شود تا فرصت‌هایی از دست برود.

رئیس پژوهشگاه پولی و بانکی کشور درباره بحث پول‌های دیجیتالی اظهار داشت: همه ابعاد زندگی ما تحت تاثیر اقتصاد دیجیتالی قرار گرفته است و این طبیعی است که بانکداری دیجیتال و پول‌های دیجیتال نیز وارد زندگی انسان شود. پول امروزه دیگر از حالت فیزیکی خارج شده و وارد بستر دیجیتالی شده است در حقیقت پول جنبه دیتا پیدا کرده و به صورت دیتا نگهداری می‌شود و به همین دلیل است که بانک‌ها هزینه زیادی برای نگهداری اطلاعات و امنیت اطلاعات انجام می‌دهند.

دیواندری افزود: از وظایف بانک‌های مرکزی باید به حفظ ارزش پول و صیانت از سپرده‌های مردم اشاره داشت. عده‌ای اعتقاد د ارند که با بلاکچین ارزش پول‌ کمرنگ می‌شود چون دیگر بحث پول‌های فیزیکی مطرح نیست.

رئیس پژوهشگاه پوی و بانکی کشور با بیان اینکه باید تمام عملکردهای یک پول دیجیتالی را بررسی کرد گفت: اگر قرار است از ارزی در سطح ملی استفاده شود باید به تمام عملکرد این پول توجه ویژه داشت.

دیواندری درباره تعریف پول دیجیتالی گفت: یک واحد پول دیجیتال یا مجازی پولی است در رمزنگاری برای امن سازی و مبادلات استفاده کنند. وظیفه پول این نیست که صرفا امنیت آن تضمین شود یا در گاوصندوق ذهن انسان باشد. حفظ پول و امنیت نزد خودمان تنها بخشی از موضوع است.

وی تاکید کرد: پول موتور محرک اقتصاد جهانی است و پول‌های دیجیتالی زمانی می‌توانند در اقتصاد ملی تاثیرگذار باشند که ویژگی‌هایی از جمله انجام معاملات بانکی، واحد شمارش، ذخیره ارزش و ابزار معامله را داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه پولی و بانکی کشور خاطرنشان کرد: در کشور ایران فاز مطلالعاتی برای پول‌های دیجیتالی شروع شده است و باید نگاه به پول‌های دیجیتالی مشخص شود. در حقیقت اگر پول دیجیتالی یک ابزار وجه حامل است مقررات گذاری نمی‌خواهد اما اگر اوراق بهادار است باید به بورس واگذار شود و اگر یک کالا است باید به بورس کالا اختصاص پیدا کند اگر ابزاری برای معامله به عنوان پول است باید بانک مرکزی برای آن مقررات گذاری را انجام دهد.

دیواندری با بیان اینکه تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتالی در حال تحول است و صرفا نمی‌توان آن را به تبادلات محدود کرد.

وی با بیان اینکه اگر مقررات گذاری برای ارزهای مجازی انجام نشود حجم تخلفات در این حوزه افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: تحریم‌های پولی یک مساله برای سوء استفاده با فشارهای سیاسی است که مشکلات ایجاد می‌کند و همین مساله باعث شده تا پول‌های دیجیتالی ظهور پیدا کند و از آنها برای دور زدن تحریم‌ها استفاده شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 10اسفند 96، کدمطلب: 759054 ، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
این ارز ها آینده روشنی را در معاملات تجاری ما با دیگر کشور ها نوید میدهند ، به شرطی که زمینه برای امنیت این گونه مبادلات فراهم باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین