پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۸۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
رییس اتحادیه درودگران و مبلسازان تهران گفت: مردم در هنگام خرید مبل، سرویس خواب و کمد باید به رنگ پرده و فرش خانه توجه کنند؛ تا بین رنگ وسایل خانه تناسب و هارمونی ایجاد کنند.

شعار سال: این روزها متراژ بسیاری از منازل مسکونی کوچک شده است از این‌رو خانواده‌ها باید در هنگام خرید مبل و سرویس ناهارخوری به فضای خانه بیشتر توجه کنند و مبلمان با تعداد نفرات بالا خریداری نکنند. کارشناسان برای خانه‌های آپارتمانی‌ با متراژ پایین خرید مبل راحتی را پیشنهاد می‌دهند.

عبدالحسين عباسي درباره مدل‌های مبلمان در ایران، بیان کرد: مبلمان در ایران در سه نوع استیل، کلاسیک و راحتی تولید می‌شود؛ مبل استیل یا همان سلطنتی شباهت زیادی با مبل کلاسیک دارد و گاهی این دو طراحی در بین مردم یکی دیده می‌شود اما باید بگویم که کنده‌کاری مبل استیل به‌مراتب از مبل کلاسیک کمتر است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مبلمان استیل برای خانه‌های بسیار بزرگ مناسب است، بیان کرد: تعداد قابل توجهی از زوج‌های جوان پیش از اینکه به فضای خانه خود توجه کنند اقدام به خرید مبل استیل می‌کنند؛ اما بعد از مدتی از خرید خود پشیمان می‌شوند چرا که این سرویس‌ها فضای زیادی از خانه آنها را اشغال می‌کنند؛ پس لازم است قبل از خرید مبل میزان فضای خانه خود را در نظر بگیرند.

به گفته وی؛ برای خانه‌های متراژ پایین، مبلمان راحتی و ناهارخوری چهار تا شش نفره مناسب است.

این فعال اقتصادی با اشاره به تنوع بالا مبل‌ها و سرویس‌های خواب در بازار تهران، بیان کرد: خریداران می‌توانند با توجه به بودجه‌ای که دارند مبل مورد نیاز خود را خریداری کنند. در بازار مبل تهران، از یک میلیون ۵۰۰ هزار تا ۱۰۰ میلیون تومان مبل موجود است. البته نرخ مبل‌های راحتی بین دو میلیون تا ۲۵ میلیون تومان است.

عباسی در پاسخ به این پرسش که آیا مبل‌های ۱۰۰ میلیونی خارجی هستند، بیان کرد: خیر، مبل‌های ۱۰۰ میلیونی همان مبل‌های استیل هستند که معمولا با چوب گردو و منبت‌های پرکار ساخته شده‌اند. باید با افتخار بگویم که ۹۹ درصد مبل‌های موجود در بازار ایرانی‌اند. تولیدکنندگان ایرانی جنس‌های خارجی به غیر ایتالیا را قبول ندارند.

به گفته وی؛ کیفیت تولیدات مبلمان ایرانی به‌مراتب از ترکیه، مالزی و اندونزی بهتر است. مبل‌های ایرانی اگر خوب نگهداری شوند بدون تردید سالیان سال قابل مصرف هستند.

این فعال اقتصادی دو بازار را به‌عنوان مرکز مبلمان فروشی در تهران معرفی کرد: بازار نخست «یافت‌آباد» و بازار دوم «دلاوران» است. از دید وی بازار چهاردانگه چندان مورد تائید نیست چراکه در این بازار بسیاری از واحدهای بدون پروانه فعالیت می‌کنند.

عباسی در پایان بیان کرد: به نظر من مبل‌های ایرانی کلاسیک ایرانی هیچگاه از مد نمی‌افتند. تجربه به من نشان داده است که برخی از مبل‌های ایرانی بیش از ۲۰ سال عمر می‌کنند و بعد از این زمان می‌توان روی مبل -یا همان پارچه- را عوض کرد و دوباره از آنها استفاده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش، تاریخ 24 اردیبهشت 97، کد مطلب: 32510: www.gostaresh.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
آنوقت بگویید که از تولید داخلی حمایت باید کرد ؛ چرا باید این مبل همچین قیمت داشته باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین