پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۲۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸
طبیعی است که برخی فعالان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی گمان کنند که سرمایه‌گذاری در این ارتباط می‌تواند در نهایت ختم به سرمایه و پول شود. موضوعی که در مورد استارت‌آپ Auctionata درست از آب در نیامد.

شعارسال: مزایده، حراج و فروش آثار شاخص هنری، عتیقه‌جات و برخی لوازم آنتیک به تنهایی با تولید ثروت ارتباط دارند و از جمله فعالیت‌های افراد ثروتمند در جهان شناخته می‌شوند. تصاویری که از این دست مراسم در ذهن داریم با حضور مهمانان لاکچری و آداب و رسوم طبقه ثروتمند جامعه تداعی می‌شوند.

از این رو طبیعی است که برخی فعالان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی گمان کنند که سرمایه‌گذاری در این ارتباط می‌تواند در نهایت ختم به سرمایه و پول شود. موضوعی که در مورد استارت‌آپ Auctionata درست از آب در نیامد.

شرکت در مزایده به صورت آنلاین

الکساندر و سوزان زک سال ۲۰۱۲ این کسب و کار نوپا را تاسیس کردند. Auctionata در واقع حراجی آنلاین برای فروش آثار هنری و عتیقه‌جات بود که با توجه به تجارت الکترونیک کار خود را آغاز کرده بود. کلکسیون‌ها، وسایل لاکچری و برخی آثار هنری، مورد توجه این استارت‌آپ قرار داشتند. اما در نهایت این مجموعه در سال ۲۰۱۷ پایان فعالیت‌های خود را به طور رسمی اعلام کرد.

دفتر اصلی این استارت‌اپ در برلین آلمان قرار داشت و دفتر نمایندگی آن در نیویورک واقع شده بود. این مجموعه ۲۵۰ کارمند داشت. این کارمندان در زمینه‌های تایید اعتبار آثار و ارزشگذاری مشغول به کار بودند. از زمان آغاز به کار Auctionata، این استارت‌آپ حدود ۲۱ هزار قطعه را ارزشگذاری و اعتبار آنها را تایید کرده بود.

یکی از دستاوردهای این مجموعه ارزشگذاری تابلویی مربوط به اگون شیله، نقاش مشهور اتریشی بود که یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار تعیین ارزش شد.

فروپاشی یک رویا

حاصل ریسک ۱۵ سرمایه‌گذار که در ۶ مرحله سرمایه‌ خود را به این شرکت آورده بودند در فوریه سال ۲۰۱۷ سرانجام بی نتیجه ماند. این سرمایه‌گذاران بیش از ۶۵ میلیون دلار سرمایه را به این استارت‌آپ آوردند. یکی از نوآوری‌های که موسسان این مجموعه به کارگرفتند، پخش آنلاین حراجی‌ها و مزایده‌ها به صورت آنلاین بود. این مزایده‌ها در جریان فروش آثار هنری و کلکسیون‌های بزرگ انجام می‌شد.

گفته می‌شود روش‌های به کار گرفته از سوی Auctionata در جذب مخاطب‌های آنلاین و غیر آنلاین موثر بوده است. همین موضوع موجب شد که در نهایت این استارت‌آپ موفق به جذب حدود ۹۵ میلیون دلار سرمایه شود. اما در نهایت ناتوانی در تامین انتظارات مالی منجر به ورشکستگی این مجموعه شد.

در نهایت نقطه قوت این شرکت تبدیل به پاشنه آشیل آن شد. پخش زنده از حراجی‌ها هزینه‌های زیادی را به مجموعه تحمیل کرد و با وجود ادغام این شرکت با Paddle8 و جذب ۴۴ میلیون دلار سرمایه جدید باز هم موفقیتی به دست نیامد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1397، کد خبر: 247154، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
به نظرم برای این کسب و کارهای جدید باید تا جایی که میشه اموزش رو توی مدارس و دانشگاه ها اورد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
این استارتاپ میتوانست رونق بسیار خوبی داشته باشه ، حیف شد که شکست خورد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
خیلی تجربه جالبی بود هر استارتاپی به نتیجه نمی رسه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
این استارتاپ تا به الان زیاد مشهور نبوده , اولین بار بود که اسمش رو میشنیدم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین