پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: باربران از زحمتکش‌ترین بیمه‌شدگان این سازمان هستند و در حال حاضر ٥٠ هزار نفر در کشور بیمه باربران هستند. محمد حسن زدا با بیان اینکه برای بیمه باربران جدید مانعی وجود ندارد، افزود: بیمه شده در این نوع بیمه فقط ٧ درصد حق بیمه پرداخت می‌کند و مابقی آن برعهده دولت است. معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: باربران متقاضی بیمه، باید از شهرداری‌ها یا فرمانداری‌ها یا تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی یا کارفرمایان میوه و تره‌بار یا انجمن‌های بازار معرفی‌نامه دریافت و آن را برای بیمه شدن به شعبه نزدیک محل کار ارائه کنند.

شعار سال: معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: باربران از زحمتکش‌ترین بیمه‌شدگان این سازمان هستند و در حال حاضر ٥٠ هزار نفر در کشور بیمه باربران هستند. محمد حسن زدا با بیان اینکه برای بیمه باربران جدید مانعی وجود ندارد، افزود: بیمه شده در این نوع بیمه فقط ٧ درصد حق بیمه پرداخت می‌کند و مابقی آن برعهده دولت است. معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: باربران متقاضی بیمه، باید از شهرداری‌ها یا فرمانداری‌ها یا تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی یا کارفرمایان میوه و تره‌بار یا انجمن‌های بازار معرفی‌نامه دریافت و آن را برای بیمه شدن به شعبه نزدیک محل کار ارائه کنند.

زدا با بیان اینکه باربران جزو مشاغل سخت وزیان‌آور نیستند، گفت: مسئول تشخیص سخت و زیان‌آور بودن مشاغل با ادارات کار و کمیته‌های استانی این حوزه است و بیمه‌شدگان اجباری مشمول قانون سخت و زیان‌آور هستند و از آن جایی که بیمه باربران شبیه بیمه مشاغل آزاد است و کارفرمایی ندارند، مشمول سخت و زیان‌آوری نیستند.وی در ادامه به بیمه رانندگان پرداخت و گفت: کلاً ٢ نوع راننده داریم که یک نوع آن به‌عنوان پرسنل در شرکت‌ها و کارخانجات مشغول هستند که مشمول قانون سخت و زیان‌آور هستند و تعداد زیادی از آنها بازنشسته شدند. زدا افزود: گروه دوم رانندگان مانند رانندگان تاکسی و کامیون هستند که به صورت خویش‌فرمایی، بیمه هستند و از آن جایی که بیمه شده اجباری نیستند نمی‌توانند از قانون مشاغل سخت وزیان‌آوری استفاده کنند. معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی در خصوص میزان حق بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری گفت: رانندگان درون شهری شامل تاکسی، وانت، اتوبوس، مینی‌بوس و آژانس‌ها هستند که ستاد سوخت آنها را به ما معرفی می‌کند و ١٣,٥ درصد حق بیمه را راننده و ١٣.٥ درصد را دولت می‌پردازد. زدا با بیان اینکه یک میلیون و ١٠٠ هزار نفر راننده در کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: برای بیمه رانندگان جدید، با دولت محترم مکاتبه انجام داده‌ایم که اگر دولت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها موافقت کنند افراد جدید را نیز پوشش می‌دهیم. وی افزود: برای رانندگان برون شهری شامل رانندگان کامیون، تریلی و سواری، ١٣.٥ درصد حق بیمه را دولت و ١٣.٥ درصد را نیز بیمه شده پرداخت می‌کند. متولی این گروه از رانندگان سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور است. راننده برون شهری برای ورود به این شغل باید کارت هوشمند دریافت کند و برای دریافت این کارت حتماً باید بیمه تأمین اجتماعی باشد و این دسته از رانندگان باید به شعب تأمین اجتماعی برای معاینه پزشکی و دریافت کارت مورد نظرمراجعه کنند.

زدا با اشاره به مکانیزه شدن خدمات تأمین اجتماعی گفت: دفترچه درمانی در مراکز ملکی این سازمان حذف شده و این طرح در مراکز طرف قرارداد ٤ استان نیز اجرا شده است. وی گفت: بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند با شماره‌گیری #١٤٢* از خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری برخوردار شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------- ، کدمطلب: 465381 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
این بیمه به خوبی خیلی هارو پوشش داده توی جامعه ؛ امیدواریم بیشتر از این هم بتونه برسه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین