پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۵۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴
مدیرعامل خانه تئاتر درباره اقدام سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر کسر 16 درصد از قراردادهای هنرمندان، این اقدام را به ضرر هنر و هنرمندان دانست.
شعارسال: مدیرعامل خانه تئاتر درباره اقدام سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر کسر 16 درصد از قراردادهای هنرمندان، این اقدام را به ضرر هنر و هنرمندان دانست.

اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر درباره کسر 16 درصدی حق بیمه از سوی سازمان تأمین اجتماعی از قراردادهای موقت هنرمندان گفت: چند ماه پیش، مدیران سه خانه تئاتر، موسیقی و سینما، جلسه‌ای را بر اساس نظر جناب آقای نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی با معاون ایشان آقای محمدحسن زدا داشتیم. در این جلسه پس از مطرح کردن مشکلاتی که پیامد اجرای این طرح بود، با برخورد بسیار خوبی از سوی جناب آقای زدا رو به رو شدیم، طوری که ما فکر کردیم مساله کسر 16 درصد از قراردادها کنسل شده و هنرمندان دیگر شاهد این سنگ‌اندازی‌ها نخواهند بود اما متاسفانه چندی بعد شنیدیم که ماجرا این‌چنین نیست.

او ادامه داد: طی این جلسه و در بخشی از صحبت‌ها قرار شد که مرکزی خاص برای این نوع قراردادها تعیین شود و حتی بر سر محل این مرکز نیز مباحثی مطرح شد. حال اینکه تا امروز این مشکل حل نشده است برای من جای تعجب دارد و دوست دارم از آقای زدا بپرسم که آن برخورد گرم و قول مساعدت چه شد؟

مدیرعامل خانه تئاتر بر تأثیرات نامطلوب اجرای این طرح بر عرصه هنر تأکید کرد و گفت: قطعاً چنین مشکلی سبب می‌شود که کمک‌های حمایتی محدود شود زیرا بودجه حمایتی بخش هنر به جای صرف شدن در راه توسعه هنر و کمک به هنرمندان باید برای خدماتی که دریافت نمی‌شود به تأمین اجتماعی اختصاص داده شود.

همت افزود: پس از جلسه‌ای که برگزار شد و قول مساعدتی که شنیدیم، من با خودم فکر می‌کنم که شاید بخشی از مشکلات شخصی و به علت این بود که آقای زدا در جلسه دوم حضور نداشتند. امیدوارم این مساله باعث توقف قول‌ها و مساعدت‌های معاون تأمین اجتماعی نشده باشد.

او با اشاره به اینکه کسر این مبلغ بدون هیچ‌گونه ارائه خدماتی است، گفت: ما در ایران مالیات می‌پردازیم و البته امری گریزناپذیر است که یک جامعه باید به دولت خود بپردازد اما قطعاً در برابر آن نیازمند دریافت خدمات بیشتری است و ضرری برای شهروندان در کار نیست اما متأسفانه در کشور ما معادله این‌گونه نیست. در مورد سازمان تأمین اجتماعی نیز شاید این ماجرا حکم‌فرما باشد.

مدیرعامل خانه تئاتر تصریح کرد: به دلیل شرایط ویژه‌ای که هنرمندان دارند و حضور افراد معتبری که در این حوزه قدم برمی‌دارند و می‌توانند کمکی برای این سازمان باشند، امیدوارم که سازمان تأمین اجتماعی در مورد این طرح تجدید نظر کند اما اینکه علی‌رغم قول‌ها هیچ اتفاقی رخ نداده برای من جای تعجب دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397 ، کدخبر: 116956 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
امیدواریم سازمان تامین اجتماعی برای این تصمیمی که گرفته یک دلیل منطقی بیاورد چرا که این به نفع هیچکس نیست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
با صحبت بین طرفین حتما میشه به یک تصمیم صحیح در مورد شرایط موجود گرفت
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین