پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۱
خانه تئاتر ایران روز جهانی تئاتر و ملیِ تئاتر را به همه هنرمندان و دست اندرکارانِ این هنرِ ارزشمند و متعالی تبریک گفت.
شعارسال: «هفت» عددی است مقدس. روزِ هفتم در سِفر پیدایش، هفت وادیِ عرفان، هفت خطّ جم، هفت خوانِ رستم، هفت شهرِ عشق و... تا هفتمین روزِ ماهِ فروردین برابر با بیست و هفتمین روزِ ماهِ مارچ که مزین است به نامِ «تأتر».

خانه تأتر ایران، روزِ جهانی و ملیِ تأتر را به همه ی هنرمندان و دست اندرکارانِ این هنرِ ارزشمند و متعالی تبریک می گوید.

در سراسرِ دنیا تأتر میزانی است برای سنجشِ دموکراسی و آزادی‌های یک جامعه، فصلی برای تعامل و تأمل بینِ نمایشگران و تماشاگران، فرصتی برای روشنگری و روشنفکری، راهی برای عبور از خیابانِ یک طرفه ی مونولوگ به شاهراهِ دیالوگ. حقیقتاً « تأتر یک ضرورت است، چیزی شبیه به نان».

خانه‌ی تأتر ایران، در سالِ جدید، روزهایی باشکوه همراه با عزت و سرافرازی را برای مردمِ صبور و خانواده ی نجیبِ تأتر آرزومند است.

همچنین اصغر همت، مدیر عامل خانه تئاتر به مناسبت روز جهانی تئاتر بیان کرد: ۲۷مارس، ۷فروردین، روزجهانی تأتر، که در کشور ما از سال گذشته ترکیب «روز ملی تئاتر» را هم با خود همراه می بیند، بهانه ای ست برای اینکه جهانیان درنگی کنند و به این روز خاص که یادآور دستیابی انسان به یکی از بزرگترین دستاوردهایش طی قرون متمادی است، نگاه جدی تری بیاندازند.

هنری که آگاهی، آرامش و تزکیه ی نفس را برای بشر به ارمغان آورده؛ هنری ناب وجاودان، بی واسطه وبی مرز، که قائل به خود است و برای همگان جذاب ‌و تبیین کننده ی شرف، فضیلت، رفتار و کردار نیکِ آدمی ست.‌ هنری جسور، دغدغه مند، معترض، که در شکل واقعی خود جز به اصلاح جامعه ‌و سوق انسان به سوی کمال نظر ندارد. هنری که درسرزمین ما اغلب از سوی مسئولانی ناآگاه و کم دانش مورد سوءظن بوده و از همین رو با کارشکنی وبرنامه ریزی های غیرکارشناسانه نتوانسته رسالت واقعی خود را به منصه ی ظهور برساند. هنری جمعی که هیچ سنخیتی با اعمال نظرهای شخصی و امیال کاسبکارانه نداشته و متاسفانه از این راه، حتی از اهالی خود نیز صدمه دیده است.

به امید روزی که با اتحاد و همدلی بتوانیم این هنر والا را آنچنان که شایسته است، درجهت رفع مشکلات جامعه و تنویر افکار مردم -اصلی‌ترین رکن تئاتر- به کار گرفته و با جذب بیشتر آنها از راه ارائه ی آثار جذاب و ارزشمند، به تحقق رسالت واقعی این هنر ماندگار، جامه ی عمل بپوشانیم.

روزجهانی وروزملی تئاتر بر رهروان راستین و دلسوز این هنر روشنگر مبارک باد.

۷فروردین ۹۷

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1397 ، کدخبر: 97010701328 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
تئاتر یکی از قدیمی ترین هنر های بشریت است و قدمت ان در ایران به قدیمی ترین رسوم مثل وجود عمو پیروز در زمان عید برمیگرده و شاید حتی قبل تر
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین