پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۹۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۹
ساختمان جدید خانه تئاتر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان پیشکسوت تئاتر افتتاح شد.

شعارسال: ساختمان جدید خانه تئاتر عصر روز شنبه ۲۵ فروردین با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری و همچنین چهره های پیشکسوت تئاتر افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم ایرج راد به ارائه گزارشی از روند ساخت و ساز ساختمان جدید خانه تئاتر پرداخت و گفت: ابتدایی که خانه تئاتر در حال شکل گرفتن بود، جایی برای جلسات چند نفره مان نداشتیم، زمانی یک ساعت در هفته در مرکز هنرهای نمایشی جلساتمان را برگزار می کردیم. بعدها هفته ای ۲ ساعت در خانه هنرمندان جلسه برگزار می کردیم و مدتی هم در طبقه بالای تالار هنر بودیم.

وی ادامه داد: بعدها مکان خانه تئاتر را که مخروبه ای پر از موش بود، ساختیم ولی بعد از مدتی در آن را بستند و اجازه ورود به ما ندادند. بعد از تلاشی که با دوستان داشتیم، شهرداری با ما قراردادی با عنوان قرارداد عاریه با ما بست. از آن موقع بود که فکر مستقل شدن خانه تئاتر بودم.

مدیرعامل سابق خانه تئاتر با بیان اینکه ساختمان جدید را که پیشتر خانه ای متروکه بود به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۸۴ خریداری کردیم، اظهار کرد: ۱۷ ماه طول کشید تا شهرداری مجوز تخریب و ساخت و ساز را به ما بدهد. قرار شد شهرداری سالی ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت و ساز ساختمان جدید به ما بدهد و ما این پول را به صورت سپرده در بانک گذاشتیم تا از سود سپرده و همچنین کمک هایی که دوستان داشتند، کار را به سرانجام برسانیم.

راد یادآور شد: ما برای ساخت و ساز ساختمان جدید حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پول گرفتیم و یک میلیارد تومان هم سود سپرده ما در این سال ها بود و در کل این ساختمان را با هزینه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی ساختیم. برای تجهیز نور و صوت سالن نمایش این ساختمان که امکانات آن در ایران بی نظیر است از آقای صالحی امیری وزیر وقت ارشاد درخواست حمایت کردیم و حمایت ایشان از طریق مؤسسه توسعه هنرهای معاصر انجام شد.

وی تصریح کرد: سند اینجا متعلق به خانه تئاتر است و به نام هیچ کسی نیست و متعلق به تئاتری های زحمتکش است.

در ادامه سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: اینکه خانه تئاتر امروز صاحبخانه شده، خبر خوبی است. تئاتر هنری است که گفتگو با آن آغاز می شود و انسان زمانی که یاد گرفت با دیگری هنرمندانه سخن بگوید، از هنر تئاتر استفاده کرد. تئاتر هنر نقد است و انسان وقتی هنرمندانه نقد می کند، از زبان تئاتر بهره می برد.

در بخش دیگری از این نمایش قطعات نمایشی ایرانی و تعزیه با حضور هنرمندان تئاتر و همچنین ۲ قطعه نمایشی از «اتللو» و «مده آ» با حضور سعید نیک پور و فرزانه نشاط خواه اجرا شد.

در پایان نیز کیک ساختمان خانه تئاتر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بریده شد.

علی نصیریان، بهزاد فراهانی، ژاله علو، شمسی فضل الهی، محمدرضا خاکی، هرمز سیرتی، سهراب سلیمی، منیژه محامدی، هادی مرزبان، محمد اسکندری، علی عابدی، قطب الدین صادقی، هرمز هدایت، محسن حسینی، مریم کاظمی، مجید جوزانی، هادی ایازی، حسین پارسایی، مجید رجبی معمار، علی مرادخانی، شهرام کرمی، حسین مسافرآستانه، اسماعیل خلج و محمد سریر از جمله هنرمندان و مدیران حاضر در این مراسم بودند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25فروردین1397، کدخبر: 4270811: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
بعد از این همه مدت؟ واقعا مایه خجالت بود
ا.ف75
ناشناس
Norway
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
بازم خدا رو شکر سر و سامونی به تئاتر کشور دادن اگه دوباره خراب نشه
س.د۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
اگه بتونن بهش یه نظمی بدن و تئاتر کار های ما ازادی بیشتری داشته باشن که عالی میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین