پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از مصوبه این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن بودجه سازمان صدا و سیما در طول برنامه ششم هفت دهم درصد بودجه عمومی کشور تعیین شد.

شعارسال: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم با اشاره به جلسه عصر روز (شنبه) کمیسیون گفت:‌ به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، بودجه سازمان صدا و سیما که پیش از این 5 دهم درصد بودجه عمومی بود، در طول برنامه ششم هفت دهم درصد بودجه عمومی کشور تعیین شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس ادامه داد: در مصوبه کمیسیون تلفیق به منظور تقویت نهاد خانواده و ارتقای جایگاه زنان و استیفای حقوق شرعی و قانون زنان در عرصه های مختلف و بهره مندی از نیروی انسانی زنان در فرایند توسعه پایدار و متوازن کلیه دستگاه اجرایی موظف شدند عدالت جنسیتی را بر مبنای اصول اسلامی در تمامی سیاست ها ، طرح ها و برنامه های خود بر اساس شاخص های ابلاغی ستاد ملی زن و خانواده رعایت کنند.

وی افزود: همچنین در مصوبه دیگری دولت موظف شد در طول برنامه ششم هر ساله حداقل مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی را بر مبنای بیست درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تامین و از طریق سازمان های مزبور پرداخت کند.

خدابخشی همچنین از مصوبه دیگر این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن در راستای سیاست های کلی جمعیت دولت مکلف است ضمن اجرای تکالیفی با اتخاذ تصمیمات مناسب شرایط لازم برای افزایش نرخ باروری به بیش از حد جانشینی را تا پایان برنامه ششم توسعه فراهم آورد.

به گفته وی به موجب این مصوبه سازمان بهزیستی مکلف است از طریق مرکز فوریت های اجتماعی و مددکاری جهت پیشگیری از اختلاف و بحران های خانوادگی و وقوع طلاق اقدامات خود را در جهت مشارکت تمام سازمان ها و نهادهای متولی خدمات مشاوره ای سازمان دهد. همچنین صدا و سیما مکلف است در برنامه های خود ترویج ازدواج ، ضد ارزش بودن طلاق و آسیب های اجتماعی آن برای زوجین و فرزندان، فرهنگ افزایش پایبندی به خانواده و حفظ حرمت خانواده را به عنوان محورهای اصلی مدنظر قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم یادآور شد:‌ طبق این مصوبه در کلیه بخش های دولتی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اولویت استخدام در شرایط مساوی با مردان متاهل و دارای فرزند و سپس مردان متاهل فاقد فرزند است. همچنین از تاریخ تصویب این قانون کلیه مردان شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی که صاحب فرزند می‌شوند از دو هفته مرخصی اجباری(تشویقی) برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد:‌به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق وزارت کار مکلف است در راستای سیاست های تحکیم خانواده ظرف شش ماه تمهیدات لازم برای بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار حداقل دارای سه فرزند را در قالب نظام چندلایه تامین اجتماعی فراهم آورد.

همچنین قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت صرفا جهت بانوان متاهل حداقل دارای دو فرزند تا برنامه ششم لازم الاجرا است و اعتبار مورد نیاز این کار همه ساله در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی و تامین خواهد شد.

به گفته خدابخشی طبق این مصوبه دولت مکلف است بعضی از اعتبارات عمرانی خود را به تامین خوابگاه های مناسب برای دانشجویان متاهل اختصاص دهد اولویت استفاده از این خوابگاه ها با زوجین دارای فرزند است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13آذر1395، کدخبر: 95091307191: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین