پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۴۸۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از نیاز دولت به 680 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تحقق سرمایه‌گذاری و بررسی استقلال بانک مرکزی از دولت در برنامه ششم توسعه خبر داد.
شعارسال: محمد خدابخشی عصر امروز در شورای اداری این شهرستان به تشریح برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه اقتصادی با توجه به فاصله‌ای که با رقبای منطقه‌ای داریم، به گونه‌ای هدف‌گذاری شده که سالیانه باید رشد 8 درصدی را شاهد باشیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: در بحث سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه خارجی 21,4 درصد باید رشد داشته باشیم که بر همین اساس دولت برای انجام سرمایه‌گذاری و تحقق این مهم مبلغ 680 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در برنامه ششم مجوز آن صادر تا بتواند با استفاده از برجام نسبت به انجام سرمایه‌گذاری خارجی اقدام کند.

وی همچنین به کاهش نرخ 8 دهم درصدی بیکاری، کاهش فاصله نرخ تسهیلات و سپرده‌ها و سوق دادن تسهیلات به سمت تولید، حرکت سازمان‌های توسعه‌ای به کمک بخش خصوصی و مشارکت فعال در توسعه مناطق محروم هم به عنوان دیگر احکام مهم برنامه ششم اشاره کرد و افزود: همچنین استقلال بانک مرکزی از دولت در حال بررسی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به وجود شبهه ربوی در بانک‌ها تشکیل شورای فقهی در بانک‌ها و نظارت این شورا از دیگر احکام برنامه است.

وی به شاخص‌های بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: لرستان مقام 31 را در بحث زیرساخت‌های کشور دارد و الیگودرز هم رتبه نهم را در استان به خود اختصاص داده که مایه تأسف و خیانت به مردم است.

خدابخشی با اشاره به بدهی دولت به تأمین اجتماعی گفت: بدهی 120 هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از مشکلاتی بود که با توجه به 42 میلیون ذی‌نفع موضوع تعیین تکلیف و دولت مکلف شد، سالانه 10 درصد از آن را پرداخت کند.

وی بیان داشت: طراحی سامانه برای جلوگیری از بروز فساد در سیستم بانکی، مکلف شدن دولت به ایجاد دو میلیون فرصت شغلی در روستاها، اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش، مقاوم‌سازی مدارس و افزایش تسهیلات برای مشارکت مدرسه‌سازان و همسان‌سازی حقوق و بیمه اجباری تمام مردم و حتی اتباع دارای مجوز اقامت و اختصاص یک‌هزار و 200 میلیارد تومان به ورزش و استقلال قوه قضائیه در دریافت بودجه از دیگراحکام مهم برنامه ششم توسعه است.

نماینده مردم الیگودرز به اقدامات صورت گرفته در شهرستان اشاره نمود و گفت: از جمله اقدامات راه‌اندازی اورژانس هوایی در الیگودرز است که با سختی‌هایی بسیاری توانستیم این خواسته را تحقق بخشیم و همچنین جذب پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی و ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی هم از دیگر اقدامات در حوزه درمان است.

وی به بحث قمرود اشاره کرد و افزود: برای جبران خسارات قمرو بسته پیشنهادی داشتیم که بررسی و مورد پذیرش قرار گرفت، اما ما قانع نیستیم و پیگیری‌ها ادامه دارد.

خدابخشی افزود: در جامعه اسلامی مدیران باید تلاش کنند، اما انتظاری که از مدیران اجرایی شهرستان داریم، بر ورده نشده است و اگر به این شکل باشد، ناچاریم تغییراتی انجام دهیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1395، کدخبر: 13951107000771، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین