پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه تخصصی تهران در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور خواستار توجه کامل دولت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجرای اقتصاد مقاومتی شد.

شعارسال: بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تخصصی تهران (صداوسیما، علم و فرهنگ، علوم قضایی، جامع امام حسین(ع)، فرهنگیان، وزارت دفاع) خطاب به رئیس‌جمهور اعلام کردند: پس از توجه و تعمق در خصوص سخنرانی یکم فروردین‌ماه سال یک‌هزار و سی صد و نود و پنج امام خامنه‌ای در جوار ضریح ملکوتی امام رضا(ع)، جمعی از دانشجویان بسیجی بر آن شدیم تا در خصوص آن جلسه صریح و صادقانه، نکاتی را در جهت همدلی و همزبانی با دولت، خدمت شما بیان کنیم.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

باز هم اول فروردین ماه، باز هم دیدن روی ماه یار...باز هم دیدار دوست در حرم ضامن آهو، باز هم کلام راه‌گشای اماممان.

حضرت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) باز هم با چشم‌هایی باز ما را به دشمن‌شناسی دعوت کردند و مشت دشمن را برای ما باز کردند و سنگرهای دشمن را آشکار ساختند.

امام خامنه‌ای با نام‌گذاری امسال به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، این مطلب را به همه رساندند که برای تحقق اهداف علاوه بر سخنرانی و همایش و جشنواره، اقدام و عمل نیز لازم است.

پس از توجه و تعمق در خصوص سخنرانی یکم فروردین ماه سال یک‌هزار و سی صد و نود و پنج امام خامنه‌ای حفظه‌الله در جوار ضریح ملکوتی امام رضا(ع)، جمعی از دانشجویان بسیجی بر آن شدیم تا درخصوص آن جلسه صریح و صادقانه، نکاتی را در جهت همدلی و همزبانی با دولت، خدمت شما بیان کنیم:

جلسه یکم فروردین ماه، دارای فرازهای بسیار قابل تأملی بود، یکی از آنها توافقنامه‌ای است که ما بین ایران و گروه پنج به‌علاوه یک امضا شده، و در ادبیات دولتی، موسوم به برجام می‌باشد.

بازخوانی عملکرد حضرتعالی و سایر افراد مؤثر دولتی در 2 سال و نیم گذشته نشان می‌دهد که دولت راه حل تمام مشکلات اقتصادی کشور را در خارج از کشور می‌دید و در این مسیر حتی حل مشکل آب خوردن و محیط زیست را به توافق هسته‌ای با آمریکا و هم پیمانانش گره زد.

جناب آقای روحانی! در همان روزها، افرادی دلسوز، مؤمن و انقلابی و البته با سواد! تذکراتی را به شما و جریان فکری شما در خصوص غیر قابل اعتماد بودن آمریکا می‌دادند و شما هم به‌صورت لسانی تصدیق می‌کردید، اما در عمل، شیوه‌ خود و خط فکری خود را در پیش گرفتید و با سهل‌اندیشی سخن از تعامل با آمریکا و تغییر شیطان بزرگ زدید.

حال با گذشت چند ماه از اجرایی شدن برجام متأسفانه همه آن نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها به تحقق پیوسته است. ازیک سو کشورمان کاملاً به تعهداتش پایبند باقی ماند و با چنان سرعتی تأسیسات هسته‌ای‌اش را پلمب و منهدم کرد که حتی تعجب امریکایی‌ها و غربی‌ها را برانگیخت و در سوی مقابل غربی‌ها و امریکایی‌ها تنها «روی کاغذ همه تحریم‌ها را برداشتند». وعده لغو تحریم‌ها روی کاغذ از سوی غربی‌ها و امریکایی‌ها تنها دستاوردی بود که در قبال برجام نصیب کشورمان شد.

شرایط به گونه ای شده که مقامات مذاکره کننده که تا دیروز در قبال منتقدان از جدی بودن آمریکا و غرب در برداشتن تمامی تحریم‌ها در روز اجرای برجام سخن می‌گفتند اینک خود دلواپس شده‌اند و در مقام آرزو امیدوارند که روز اجرای عملی برجام از سوی آمریکایی‌ها و غربی‌ها به‌تدریج فرا برسد. گرچه امید و آرزو داشتن و دلواپسی برای مقامات مذاکره کننده کشورمان بد نیست، اما امروز دیگر نگرانی و دلواپسی حاصلی ندارد. ایران همه تعهدات خود را در عمل انجام داده و بسیاری از تأسیسات و محصولات خود را که دلواپس و نگرانش بودیم، منهدم کرده است. ای کاش مقامات مذاکره کننده در دو سال و نیم گذشته به جای پذیرش یک طرفه سخنان غربی‌ها و آمریکایی‌ها اندکی هم توصیه منتقدان را می‌شنیدند و ای کاش همان گونه که انجام تعهدات طرف مقابل به روی کاغذ محدود شد. برنامه هسته‌ای کشورمان هم فقط روی کاغذ تعطیل می‌شد...امروز وقت دلواپسی نیست. امروز موعد پاسخگویی به نادیده گرفتن نگرانی‌های منتقدین دلسوز است.

جناب آقای روحانی! توافق هسته‌ای انجام شد اما بر خلاف همه وعده و وعیدهایی که در دو سال و نیم گذشته از شما و جریان همسو و همفکرتان شنیدیم، و نقطه‌های خیالی که در دل مردم روشن کردید، مشکل آب خوردن و محیط زیست و صنعت و تولید و اشتغال و بانک ها و... همچنان حل نشده است...همچنان به تعبیر حضرتعالی و سایر دولتمردان بحران رکود پابرجاست. و حالا دولت شما مانده با کوهی از امیدهای واهی و نقاط خیالی که به مردم داده و عملی نشده‌اند.

نکته بعدی در خصوص برجام حفظ نکردن و عبور از بعضی خط قرمزهاست که منتقدین دلسوز بارها آن را هشدار داده اما در تمامی موارد مسئولان مذاکره کننده با سوگند و تمسخر منتقدین تاکید می‌کردند تمامی خطوط قرمزهای نظام در موضوع هسته‌ای را حفظ نموده‌اند. سخنرانی رهبر معظم انقلاب و تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه نیز در حضور ایشان به رعایت نشدن خطوط قرمز هسته‌ای اذعان کرده‌اند، گواه دیگری بر نگرانی‌های منتقدین دلسوز در 2 سال گذشته است.

جناب آقای روحانی! حال با وجود تمامی این شرایط گفته شده و گفته نشده در خصوص برجام که مقام معظم رهبری در روز اول فروردین آن را خسارتی محض در مقابل دیدگان همه دانستند شما از برجام دو و سه و چهار و کذا و کذا دم می‌زنید و ایضاً نشریات و جراید زرد زنجیری هم فکر و همسو با دولت تدبیر، بر طبل تو خالی برجام‌ها می‌کوبند و به اذهان عمومی در مورد برجام‌های مختلف و تابوشکنی مذاکره و دست دادن با شیطان بزرگ خوراک می‌دهند.

جناب روحانی عزیز!

در دوران مذاکرات نکاتی از طرف نخبگان و متفکرین داخلی به شما و تیم مذاکره کننده گوشزد شد و توجهی به آنها نشد، در دوران تصویب برجام هم نکاتی گفته شد اما باز هم توجهی نشد، و امروز نتیجه آن همه عدم توجه به دلسوزی‌های منتقدین در کلام رهبر و در میدان عمل قابل مشاهده است.

جناب آقای دکتر روحانی! با توجه به سخنرانی مقام معظم رهبری در یکم فروردین ماه، مبنی بر همدلی و همزبانی با دولت و اینکه اگر هم‌نظر، نقد و یا توصیه‌ای وجود دارد، طبق فرمایشات امام خامنه‌ای حفظه‌الله در جهت کمک به دولت باید انجام شود، لذا نکاتی را خدمتتان بیان می‌کنیم.

1-امیدواریم دولت به جای توجیه بدعهدی و نقض برجام از سوی آمریکا و غربی‌ها مفاد نامه تاریخی مقام معظم رهبری را درباره اجرایی شدن برجام عملی کند.

2-امیدواریم دولت برای جلوگیری از خسارات فراوان حاصل از برجام هر چه سریعتر با منتقدین دلسوز جلسه‌ای بگذارد و با خرد جمعی به چاره‌اندیشی در این زمینه بپردازد.

3-امیدواریم دولت به جای امید بستن به بیرون از کشور و فرصت سوزی هر چه سریعتر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و کارشناسان دلسوز مبنی بر توجه به ظرفیت‌های درونی کشور و اقتدار درون زا را که در عمل به اقتصاد مقاومتی است، سرلوحه عمل خود قرار دهد.

جناب آقای روحانی!

هدف از نوشتن این نامه، شماتت و سرزنش شما و دوستان مسئول در وزارت خارجه نیست، بلکه یادآوری نکته‌ای مهم و قدیمی است که به نظر می‌رسد در بین تفکرات و رویکردهای شما به فراموشی سپرده شده است، امیدواریم که این نامه دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران را با تندی و خشم و عصبانیت، و با برچسب زدن پاسخ ندهید.

و من الله التوفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران

بسیج دانشجویی دانشکده سازمان جغرافیای وزارت دفاع

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 04 فروردین 1395، کدمطلب: 1032838،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین