پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
رئیس بسیج دانشجویی فارس ویژه برنامه های انتخابات در دانشگاه های این استان را تشریح کرد.

شعارسال: اسماعیل قزل سفلی، رئیس بسیج دانشجویی فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه در شیراز از راه‌اندازی قرارگاه انتخاباتی «بصیر» در فارس خبر داد.

رئیس بسیج دانشجویی فارس، نخستین اقدام این نهاد را راه‌اندازی قرارگاه انتخاباتی بصیر اعلام داشت که در آن ۴ کمیته رصد و اشراف، تولید محتوا، فضای مجازی و رسانه و همچنین مناظره و کرسی‌ها تشکیل شده است، گفت: همچنین ما يك نقشه راهي را براي خود تبيين و ترسيم كرده که سه گام داشت و هدف اصلي آن تبيين مجلس طراز انقلاب بود.

وی با تصریح اینکه ما دو راهبرد اصلی در انتخابات، گفت: کمک به جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جهت مقابله با توطئه‌های دشمنان و همچنین در حد توان خود کمک به تشخیص اصلح با تبیین معیارهایی که مقام معظم رهبری و امام راحل برای یک نماینده مجلس قائل هستند، دو راهبرد اصلی ما در این انتخابات است.

*راه اندازی کرسی های نظربه پردازی در دانشگاه ها

قزل سفلی ادامه داد: در این راستا تلاش کرده تا ضرورت مجلس، معیارهای مجلس طراز انقلاب اسلامی و همچنین مجلسی که هم‌اکنون به آن نیاز داریم را در دانشگاه‌ها در قالب‌های مختلف از جمله کرسی‌های نظریه‌پردازی انجام دهیم که این کار در یکی دو هفته اخیر انجام شود.

وی از فعالیت ۱۰۰ نشریه بسیج دانشجویی و همچنین فعالیت آن‌ها در زمینه این راهبردهای انتخاباتی خبر داد و گفت: فتو‌كليپ‌ها و نماهنگ‌هايي در اين زمينه توليد شد و این‌ها علاوه بر فعالیت سایت‌های رسمی است ضمن اینکه یک کتابچه نیز درباره مجلس طراز انقلاب اسلامی تهیه و تدوین شده است.

قزل سفلی، اولین گام را چیستی و چرایی مجلس طراز انقلاب، دومین گام را تبیین ویژگی‌های مجلس طراز انقلاب اسلامی و سومین گام را ویژگی‌های نماینده مجلس طراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و تصریح کرد:

در بحث شبكه‌هاي اجتماعي دو كانال در تلگرام، دو كانال در اينستاگرام و چندين گروه واتس آپي تشكيل شده است و دوستان در تلاش هستند تا اين محتواها را نشر دهند.

*برگزاری پاتوق انتخاباتی مطالبه دانشجویی در فارس

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس، در ادامه برگزاري پاتوق مطالبه دانشجويي يكي از بحث‌هاي مهمي براي كمك به تشخيص اصلح و همچنین ایجاد شور و نشاط انتخاباتی دانست و گفت: چون نمي‌توانستيم قبل از اعلام زمان رسمی تبلیغات، كانديداها را به دانشگاه ها ببريم، بنابراین این پاتوق را در ناحیه بسیج دانشجویی تشکیل دادیم.

وی با تصریح اینکه تاكنون ۱۰ نفر از كانديداي مجلس شوراي اسلامي و سه كانديد مجلس خبرگان رهبري استان را به این پاتوق دعوت کرده‌ایم، گفت: برخی از کاندیداها دعوت ما را نپذیرفتند که بعد از اتمام این برنامه‌ها، اسامی آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

قزل سفلی تأکید کرد: ما تلاش کردیم تا این پاتوق‌ها فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی برگزار شود به همین دلیل کاندیداهای اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل به این پاتوق دعوت شده و می‌شوند که موضوعات آن در مباحث گوناگونی است.

*سعه صدر مسئولان ما در سطوح مختلف بسیار کم است

رئیس بسیج دانشجویی فارس همچنین در تبیین چرایی تشکیل این پاتوق گفت: معمولاً كسي كه می‌خواهد خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد بايد خود را براي پاسخگويي آماده كند چرا که واقعاً سعه صدر مسئولان ما در سطوح مختلف مقداري ضعيف است.

وی با بیان اینکه سئوالات دانشجویان ما در پاتوق مطالبه‌گری دانشجویان در حوزه‌های مختلف شخصیت، مدیریت، تفکر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی از کاندیدها سوال شده، و همچنین از عدم همراهی اصحاب رسانه در پوشش نشست‌های این پاتوق انتقاد کرد و گفت: در میان ۱۳ نفری که در پاتوق حضور یافتند، واکنش‌ها متفاوت بود؛ برخی خوشحال و برخی ناراحت بودند چرا که در فشارهاي سياسي نه اخلاق و نه تقوا در آن رعايت نمي‌شود، برخي گرفتار مي‌شوند.

*لزوم مشارکت رسانه‌ها در پوشش اخبار پاتوق دانشجویی/ برگزاری مناظرات انتخاباتی دانشجویی در دانشگاهای شیراز

قزل سفلی با تصریح اینکه کلیپ سخنان کاندیداهایی که در این پاتوق حضور می‌یابند، در هفته قانونی تبلیغات انتخابات، پخش خواهد شد تا نظرات آنان درباره سئوالات مشترک بیان شود و این مسئله به افکار عمومی مردم جهت انتخاب اصلح کمک می‌کند، گفت: ما از رسانه‌های خود انتظار داریم که اخبار این پاتوق‌ها را انتشار دهند.

رئیس بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اینکه این برنامه تا هفته آینده ادامه خواهد داشت، اما قالب آن را به شکل میزگرد و مناظره تغییر خواهیم داد، گفت: این مناظرات در دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد و در این راستا ما با نمایندگان طیف‌های مختلف سیاسی نیز صحبت کرده‌ایم و آن‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و تنها نیازمند به اعلام زمان و مکان مناظرات هستیم که در کدام دانشگاه‌ها برگزار شوند.

برپایی کافه‌ها و ایستگاه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها در شهرستان‌های مختلف فارس نظیر شیراز، فسا، مرودشت، کازرون، خرم‌بید و غیره از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد و اضافه کرد: برنامه‌هاي گسترده‌اي براي چند روز آينده به‌صورت فشرده با اين قالب‌ها در دانشگاه‌ها برگزار خواهیم کرد.

قزل سفلی تأکید کرد: ما نخواستيم و نمي‌خواهيم بر عليه كانديدی گام برداريم و حداكثر تلاش ما مشاركت حداكثري و كمك جهت انتخاب اصلح است.

وی با اشاره به ویژه برنامه های آینده انتخابات در دانشگاه ها برنامه های آینده بیان داشت:برپایی مناظره دانشجویی طیفی(اصلاح طلب، اصولگرا، مستقل)؛ كافه انتخابات(ایستگاه انتخاباتی) در دانشگاه ها و پاتوق مطالبه دانشجویی در قالب مناظره و میزگرد با حضور كاندیداها مجلس شورای اسلامی از طیف های مختلف در دانشگاه های محوری شیراز از جمله این برنامه ها است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: ما اعتقاد داریم راه برون‌رفت از فضایی که هر کس می‌خواهد خود را برنده جلوه دهد مناظره است و اگر فضای نقد و بررسی شکل بگیرد مردم بهتر می‌توانند به تصمیم برسند که کدام طرف منطق و اندیشه قوی دارد.

قزل سفلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیئت نظارت نیز جز برای مناظره مجوز نمی‌دهد چراکه سخنرانی تک‌نفره باعث می‌شد فضای دانشگاه مورد سوءاستفاده گروه‌های سیاسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر این با کاندیداهای انتخابات هماهنگی لازم انجام‌شده و منتظر هستیم دانشگاه‌ها مکان و زمان را به ما اعلام کنند تا کاندیداها را دوبه‌دو یا چهار نفر به چهار نفر به فضای دانشگاه ببریم تا با برگزاری مناظره، هم شور و نشاط انتخاباتی تقویت شود و هم با بیان دیدگاه‌ها، مردم بتوانند اصلح را تشخیص بدهند.

برگزاری ایستگاه‌های انتخاباتی و کافه‌های انتخاباتی در دانشگاه دیگر مواردی بود که قزل‌سفلی ذیل عناوین برنامه‌های بسیج دانشجویی برشمرد و گفت: درصد مشارکت در انتخابات و همین‌طور افراد منتخب، در خنثی کردن توطئه استکبار و همچنین برای آنکه قدرت مردمی جمهوری اسلامی در منطقه دیکته شود مؤثر است.

وی با اشاره به این‌که بسیج دانشجویی در قالب قرارگاه انتخاباتی بسیج از ابتدای سال تحصیلی جدید یک سری فعالیت‌ها را در دستور کار قرار داد، ابراز داشت: برگزاری گعده‌های دانشجویی، انتشار 100 نشریه بسیج، برپایی تریبون آزاد، راه‌اندازی سامانه پیامکی و تدوین و انتشار کتاب «مجلس طراز اسلامی»، تبیین چیستی و چرایی مجلس طراز انقلاب و ویژگی‌های نماینده مجلس طراز انقلاب در قالب این برنامه‌ها مدنظر بوده است.

قزل‌سفلی یادآور شد: از آنجا که قانون اجازه نمی‌داد کاندیداها در دانشگاه حضور بیابند و پاسخ بدهند برگزاری پاتوق مطالبه دانشجویی مدنظر قرار گرفت و 10 نماینده مجلس و سه نماینده خبرگان را فارغ از نگاه جناحی دعوت کردیم اما برخی اصول‌گراها و اصلاح‌طلبان از حضور در پاتوق مطالبه استنکاف می‌ورزند.

وی تصریح کرد: مسئول که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهد باید خود را برای پاسخگویی آماده کند اما برخی از سؤال صریح و شفاف گریزان هستند.

*حضور افراد قوی در میان چهره‌های جدید کاندیدای مجلس

قزل‌سفلی عنوان کرد: در برنامه پاتوق، دانشجویان 50 تا 60 سؤال در حوزه‌های مختلف فکری، سیاسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تبیین کردند و همچنین از کاندیداها سؤال شد هزینه تبلیغات شما چگونه تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: با برگزاری چند برنامه «پاتوق مطالبه دانشجویی» فضاسازی شد و علیه ما بیانیه دادند اما ما پاسخ ندادیم حتی بیانیه را آماده کرده و نوشته بودیم اما منتشر نکردیم که اگر این کار را انجام می‌دادیم کاندیدای مزبور باید به خانه می‌رفت.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در پاسخ به این سؤال که آیا طرح پرسش و انتقاد از فعالیت نمایندگان مطرح و مغفول ماندن چهره‌های ناشناخته آیا باعث رأی‌آوری دیکته‌های نانوشته نخواهد شد، گفت: در پاتوق ما هم از کاندیداهای مشهور و دارای سوابق متعدد و هم چهره‌های جدید دعوت کردیم و افرادی که نیامدند از هر دو گروه شناخته‌شده و جدید بودند.

وی اضافه کرد: برخی نیز چون حرفی برای پاسخ به سؤالات دقیق نداشتند شروط متعدد گذاشتند و همچنان از حضور در این جمع خودداری می‌کنند، ضمن این‌که اعتقاد ما این است که در میان چهره‌های جدید نیز افراد خوش‌فکر و دارای ایده‌های بکر و نوآورانه وجود دارند که باید شناسانده شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی شیرازه، تاریخ انتشار: 26بهمن1394، کدخبر: 84171: www.shiraze.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین