پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹
عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری از برگزاری هفتمین اجلاس وزرای راه و شهرسازی کشورهای آسیا و اقیانوسیه در تهران خبر داد.

شعارسال: نشست هماهنگی برگزاری هفتمین اجلاس وزرای راه و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه که اواخر مهرماه سال جاری در تهران تشکیل می شود، در محل وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شد.

مونا عرفانیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست ضمن تشکر از معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بابت میزبانی جلسه و حاضرین در جلسه گفت: امیدوارم در فرصت ۵ ماهه پیش رو همکاری خوبی داشته باشیم و بتوانیم محتوی لازم را برای ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس فراهم کنیم.

عرفانیان سپس به ارائه پیشینه این اجلاس پرداخت و افزود: در سال ۲۰۰۵ مقرر شد که اجلاس وزرای راه و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه با هدف دستیابی به توسعه پایدار تا سال ۲۰۲۵ تشکیل شود.

وی ادامه داد: اولین اجلاس سال ۲۰۰۶ در دهلی نو برگزار شد و تهران میزبان دومین اجلاس با عنوان «توسعه شهری پایدار» بود. در ششمین اجلاس که سال ۲۰۱۶ در دهلی نو برگزار شد، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی مجدد اجلاس پذیرفته شد، بنابراین تهران میزبان هفتمین اجلاس خواهد بود.

مشاور وزیر راه وشهرسازی اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی کشورهای آسیا و اقیانوسیه را متشکل از ۵ کارگروه بین المللی دانست و گفت: این کارگروه ها با هدف رسیدگی تخصصی به موضوعات تشکیل شده اند. در کشورهای عضو نیز کارگروه های ملی با همین موضوعات تشکیل شده که حاضران در این جلسه عضو این کارگروه ها هستند.

عرفانیان ادامه داد: هویت شهری و روستایی، بهسازی شهری، ارائه خدمات اساسی، تامین مالی مسکن پایدار و توسعه شهری با تمرکز بر بلایای طبیعی عناوین این کارگروه ها هستند که در ایران به ترتیب معاونت شهرسازی ومعماری، مسئول شرکت بازآفرینی شهری، وزارت نیرو، معاونت مسکن و ساختمان ومرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی مسئولیت کمیته های ملی را بر عهده دارند.

وی افزود: همچنین ریاست دومین کمیته بین المللی یعنی کمیته بهسازی شهری با جمهوری اسلامی ایران و شرکت بازآفرینی شهری ایران است.

عرفانیان موضوع هفتمین اجلاس وزرای راه و شهرسازی کشورهای آسیا و اقیانوسیه را بازآفرینی پایدار و جامع شهری اعلام کرد و گفت: بنا بر ابلاغ وزیر راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیر اجرایی این اجلاس انتخاب شده است.

نمایندگانی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی، مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی، ستاد اسکان بشر سازمان ملل متحد، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی، بانک مرکزی، شهرداری تهران، وزارت امور خارجه، بانک مسکن و سایر نهادهای مرتبط در این نشست شرکت داشتند.

گفتنی است هفتمین اجلاس وزرای راه و شهرسازی کشورهای آسیا و اقیانوسیه، با شرکت ۶۵ کشور جهان در تاریخ ۲۲ الی ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ مصادف با ۳۰ مهر و اول و دوم آبان ۱۳۹۷ در تهران برگزار خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت قطره، تاریخ انتشار: 4خرداد1397، کدخبر: 42740932: www.ghatreh.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
خیلی خوبه ؛ ایران توی این مسائل خیلی رشد چشم گیری داشته و در حوزه بین الملل تونسته خودی نشون بده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین