پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
معاون اول‌ رئیس‌جمهوری وزیران و استانداران را برای انتقال اراضی دولتی به وزارت راه جهت اجرای طرح بازآفرینی شهری مکلف کرد. هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیاتی از مصوبه 23 ماده‌ای ستاد بازآفرینی شهری که در هیأت دولت تصویب شد را اعلام کرد.

شعار سال: معاون اول‌ رئیس‌جمهوری وزیران و استانداران را برای انتقال اراضی دولتی به وزارت راه جهت اجرای طرح بازآفرینی شهری مکلف کرد. هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیاتی از مصوبه 23 ماده‌ای ستاد بازآفرینی شهری که در هیأت دولت تصویب شد را اعلام کرد. عشایری رویکرد مشارکت مردمی را در این برنامه رویکرد غالب عنوان کرد چون طرح و برنامه‌ای که برای نوسازی و بازآفرینی محله تهیه می‌شود باید توسط تسهیلگران که از جنس مردمند و تخصص دارند طراحی شود و متولی اصلی اجرای برنامه توسعه‌گرانند. به گفته عشایری تفاوت این طرح با طرحی مانند مسکن مهر این است که دولت هیچ دخالتی در ساخت و ساز ندارد و یارانه مستقیم نیز برای کاهش سود بانکی پرداخت نمی‌شود به همین دلیل سوداگری در این طرح به حداقل رسیده است.

پرداخت سالانه 1500 میلیارد تومان برای خدمات روبنایی و زیربنایی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی محلات در طرح نوسازی برعهده دولت و شهرداری‌ها است. ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه عمومی دولت برای تأمین خدمات عمومی روبنایی و زیربنایی در اختیار برنامه قرار می‌گیرد. درخصوص شهرداری‌ها هم مصوب شد اگر شهرداری‌ها ۳۰ درصد در معابر هزینه کنند ۷۰ درصد مابقی را دولت می‌پردازد.

اراضی دولتی در اختیار طرح

عشایری گفت: به‌منظور سرعت بیشتر اجرای برنامه، دولت تمامی اراضی واقع در بافت را در اختیار بازآفرینی شهری قرار می‌دهد. بر اساس مکاتبه معاون اول رئیس جمهوری با وزیران کابینه دولت، باید اراضی در اختیار دستگاه‌ها به برنامه بازآفرینی شهری اختصاص یابد. این کار از تهران شروع شده و به سراسر استانداران کشور ابلاغ شده است در حال حاضر از سوی وزارت نیرو و آموزش و پرورش زمین‌هایی برای ساخت به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.اگر وزارتخانه‌ای در برابر این مصوبه مقاومت کند طبق ماده 6 قانون عرضه و تولید مسکن، سازمان ثبت اسناد املاک کشور با کسب اطلاع از وزارت اقتصاد، املاک این وزارتخانه‌ها را به وزارت راه و شهرسازی انتقال می‌دهد.

به‌گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، مطابق آیین‌نامه مستند‌سازی ماده 69 در جاهایی که اراضی دولتی در اختیار دستگاه‌های دولتی است و سند هم ندارد، کمیسیونی با حضور معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری تشکیل می‌شود که پس از بررسی‌های لازم به سازمان اسناد و املاک ابلاغ می‌کند زمین به نام وزارت راه و شهرسازی شود.

مهلت ساخت 2 سال

به گفته عشایری سازندگان برای هر واحد 50 میلیون تومان وام می‌گیرند و باید ظرف 2 سال پروژه را تکمیل کنند برای این منظور سالانه 100 هزار فقره وام با سود 9 تا 11 درصد پرداخت می‌شود که شورایعالی پول و اعتبار در خصوص سود این تسهیلات تصمیم‌گیری می‌کند.

پیشنهاد کاهش 50 درصدی انشعابات و خدمات ساخت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد شرکت بازآفرینی شهری برای هزینه‌های مربوط به انشعاب آب، برق، گاز و... تخفیف 50 درصدی است که به دولت ارائه شده است و در مناطق محروم تمامی مشوق‌ها، تخفیف‌ها و معافیت‌های قانونی این مناطق، مشمول بافت‌های ناکارآمد شهری هم خواهد شد.

عشایری گفت: از 3 ماه گذشته قرارداد 382 پروژه برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی در بافت‌های میانی، سکونتگاه‌های غیررسمی در سراسر کشور امضا شده است و وزارت راه و شهرسازی در 21 استان اراضی خود را در اختیار طرح گذاشته است. در تهران مناطق 12، 13، 15، 16، 18، 19 و دارآباد در منطقه یک و فرحزاد در منطقه 3 جزو اهداف بازآفرینی شهری بوده و در اولویت قرار دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار -------، کدمطلب: 468192 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
واقعا دولت روحانی حداقل در زمینه نوسازی کم نذاشت خدایی
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین