پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه نوسازی‌ در بافت فرسوده به صورت منفرد و پراکنده پیش‌بینی آنچه درنهایت به دست می‌آید را دشوار می‌کند، گفت: در طرح بازآفرینی از ابتدا مشخص است که تراکم ساختمانی و جمعیتی محله در نهایت چه میزان خواهد بود و چه خدماتی ارائه می‌شود.

شعار سال: علی اعطا با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری اظهار کرد: شهرداری و به طور کلی مجموعه مدیریت شهری، به عنوان نهادی عمومی که به طور مستقیم با مسائل شهری روبه‌روست، از دغدغه ها، موانع و ظرفیت هایی که در ارتباط با موضوع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری وجود دارد، مطلع است.در طرح بازآفرینی شهری که دولت ارائه کرده، نقش دولت به نقش حمایتی و تسهیل کننده تغییر یافته و نقش شهرداری افزایش یافته و این از نکات مثبت و موثر این طرح است.

وی با بیان اینکه در این طرح سعی شده از تجارب، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجموعه مدیریت شهری و در واقع قدرت اجرایی شهرداری در جهت تحقق توسعه در این امر بهره برده شود، اضافه کرد: علاوه بر این تبلیغات و فرهنگسازی و ارائه مشوق‌های مورد نیاز وظیفه‌ای است که بر عهده شهرداری گذاشته شده است.

اعطا ادامه داد: این در حالی است که در بخش مقابل پیمانکاران بخش خصوصی حضور و سرمایه‌های مالی تحقق طرح را در دست دارند و اصلیترین وجهی که این طرح در نظر دارد رفع موانع برای حضور بخش خصوصی است.

سخنگوی شورای شهر تهران عنوان کرد: در تحقق طرح‌های شهرسازی، موضوع تأمین مالی و نیروهای بازار نقش مهمی ایفا می‌کنند که تجربه نشان داده بخش خصوصی در این امر موفق تر عمل می‌کند.این موضوع که ساخت و ساز در پایتخت سودده نیست را نمی‌توان به عنوان یک واقعیت در نظر گرفت. بهتر است گفته شود که در سال‌های اخیر ساخت و ساز در پایتخت دچار رکود شده و آن بازدهی که پیش ازاین در این بخش وجود داشت، امروزه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه پیمانکار طی یک قرارداد با مالک یا مالکان واحدهایی را نوسازی می‌کند که هم برای خودش و هم برای مالکان سودآور است، تصریح کرد: اما در طرح بازآفرینی این موضوع توسعه پیداکرده، پیمانکاران بزرگتر قراردادهایی می‌بندند که ضمن نوسازی واحدهای مسکونی، با دریافت تسهیلات و مشوق‌هایی که در ضمن این طرح ارائه می‌شود، خدمات محلی موردنیاز، معابر، پارکینگ‌ها و هرآن چه که یک محله مطلوب شهری نیاز دارد را تأمین می‌کنند.در این میان نظارتی هم به جنبه‌های ایمنی در برابر زلزله و ... هم از سوی شهرداری صورت می‌پذیرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مواردی که برای جذب پیمانکاران لازم است، توضیح داد: آنچه برای جذب پیمانکاران لازم است، شفافیت مالی و قانونی دوجانبه در خصوص چیزی است که مبادله می‌شود،‌زیرا شفافیت موجب اعتماد متقابل می‌شود که رمز تحقق طرح‌های توسعه است.

اعطا با اشاره به جنبه‌های سازنده و مثبت این طرح افزود: یکی از جنبه‌های مثبت این طرح آن است که پیش از اجرای آن، ناظر اجرایی می‌تواند چشم‌انداز و آینده آن را از جنبه‌های گوناگون کالبدی، فرهنگی، اجتماعی و ... در یک کل یکپارچه ببیند و نسبت به جنبه‌های نامناسب آن واکنش نشان دهد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در طرح بازآفرینی از ابتدا مشخص است که تراکم ساختمانی و جمعیتی محله در نهایت چه میزان خواهد بود، چه خدماتی ارائه می‌شود و سرانه‌های سکونت و خدمات چه میزان خواهد بود، عنوان کرد: علاوه بر این در این طرح همان ساکنان قدیم محله در کالبد جدید ساکن خواهند شد، که این موضوع با در نظر داشتن ابعاد پایداری سکونت، در حفظ هویت و ارزش‌های محله مؤثر خواهد بود و این چیزی است که پیش از این مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

به گفته وی زمانی که نوسازی‌ها به صورت منفرد و پراکنده صورت پذیرد، پیش بینی آنچه درنهایت به دست می‌آید، دشوار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 24 فروردین 97، کد مطلب: 380528، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
من که میگم واقعا دولت اقای روحانی تونستن در زمینه بافت های فرسوده خوب عمل کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین