پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۹۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
سرمایه‌گذاران ساختمانی که علاقه‌مند هستند در پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده با شهرداری و دولت همکاری کنند، ۴ روز مهلت دارند تا به دعوت سازمان نوسازی شهر تهران درخصوص ثبت‌نام در جمع متقاضیان شرکت در این پروژه، پاسخ دهند.

شعارسال: با شکل‌گیری طرح مشترک دولت و شهرداری برای تامین مسکن در بافت فرسوده، سازمان نوسازی شهر تهران تعدادی از اراضی عمومی متعلق به دولت، شهرداری یا سایر نهادهای عمومی را با اعلام میزان بارگذاری مجاز تقریبی، از نیمه بهمن‌ماه برای واگذاری به سرمایه‌گذاران ساختمانی انتخاب کرد. این اراضی برای ساخت‌وساز به متقاضیان واجد شرایط اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی و توسعه‌گران در صورت احراز برخورداری از تخصص، تجربه و توان سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود. برای این منظور سرمایه‌گذاران ساختمانی باید با ورود به نشانی اینترنتی http:/ / nosazi.tehran.ir/ Default.aspxtabid=۹۶۹ در جریان اراضی انتخاب شده برای این پروژه‌ها قرار گرفته و در فرآیند ثبت‌نام ضمن انتخاب زمین از بین گزینه‌های موجود، مدارک خود را به منظور ارزیابی از سوی سازمان نوسازی ارائه کنند.

با تمدید مهلت شرکت در فراخوان سازمان نوسازی، سرمایه‌گذاران ساختمانی چهار روز دیگر (تا ۲۳ اسفندماه) مهلت دارند برای ورود به بافت فرسوده و برخورداری از حمایت‌های دولت و شهرداری در پروژه‌های نوسازی این بافت‌ها برخوردار شوند. این طرح در محدوده اراضی متعلق به دولت و شهرداری تهران و در زمین‌هایی به مساحتی بیش از ۲هزار مترمربع در مناطق دارای بافت فرسوده و با حداقل حجم سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان اجرا می‌شود. جزئیات این زمین‌ها و اطلاعات بیشتر درباره نوع حمایت‌های دولت و شهرداری از سرمایه‌گذاران در آدرس اینترنتی مذکور برای مشاهده همگان در دسترس است.

احداث ساختمان‌های مسکونی در اراضی دولتی، زمینه‌ساز جابه‌جایی بخشی از ساکنان پلاک‌های فرسوده در محدوده‌های هدف و آزادسازی اراضی مورد نیاز برای احداث و توسعه خدمات محلی است. در این فرآیند و همزمان با آغاز پروژه، سرمایه‌گذار باید نسبت به تامین ودیعه مسکن به منظور جابه‌جا کردن ساکنان بافت فرسوده اقدام کند. این پروژه‌ها از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده (شامل تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده و قابل تبدیل به فروش اقساطی و کمک هزینه ودیعه اسکان) برخوردار خواهند بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 20اسفند1396 ، کدخبر: 3364548: www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
وضعیت بافت های فرسوده در تهارن ناامید کننده است ؛ کاش هرچه سریع تر برای نوسازی این بافت ها اقداماتی انجام بشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
بافت های فرسوده تهران هنوز هم درصد بسیاری از بافت شهری را به خود اختصاص میدهد ؛ سرعت نوسازی هم بسیار پایین است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
این بافت ها امیدواریم سریع تر بازسازی بشند و شهر نمای خوبی رو به خودش بگیره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین